Wednesday, July 31, 2019

Makan di Mixwell Garage, Sungai Tangkas, Kajang

Assalamualaikum.. 


Alhamdulillah.. Hujung minggu lepas Is balik bercuti. Bila anak-anak semuanya ada di rumah,  mulalah en.asben mengajak untuk makan di luar. Nak mencuba makan di kedai makan baru yang kami sekeluarga belum pernah sampai. Kalau tak cukup korum tu selalunya en.asben kurang sikit nak makan di luar. Dia rasa tak best bila ada anaknya yang tak dapat merasa sama. Tapi kadang-kadang bila tak sabar kami pergi juga walaupun tak cukup korum he..he.. Tapi lepas tu sedihlah dan asyik menyebut kesiankan anak. Feeling ayah-ayah sangat ni. 

Mulanya nak pergi makan di kedai lain yang Is tak pernah pergi juga. Tapi satu jam sebelum, plan bertukar. Biasalah.. Hidup ini kan penuh dengan pilihan. Bila ada tarikan yang lebih menarik, tawaran yang lebih memikat hati, hati mudah saja berubah. Padahal tak pasti pun pilihan mana yang lebih baik. Tapi kita lebih cenderung untuk mengikut kata hati. Semoga kita semua selalu direzekikan ALLAH untuk membuat pilihan yang betul dan terbaik dalam kehidupan kita.. in shaa ALLAH. Yaa Muqollibal quluub. Tsabbit Qolbii 'alaa dinik. Wahai zat yang membolak-balikkan hati. Tetapkanlah hati kami di atas agamamu. Aamiin.

Perancangan kita dah baik. Perancangan ALLAH lebih baik lagi. So malam itu rezeki kami sekeluarga dapat makan di Mixwell Garage, Sungai Tangkas, Kajang. Dah lain betul kawasan Sungai Tangkas sekarang. Macam pergi tempat yang jauh dari rumah padahal tak sampai 15 minit pun dari rumah kami. Petang tu aku keluar dengan en.asben untuk satu appointment (ada rezeki aku cerita tentangnya ya). Selesai appointment kami ke pasar malam untuk cari stok buah. Balik aje rumah, sebelum naik bilik dah pesan kat semua orang untuk bersiap sebab lepas solat maghrib nak terus keluar pergi makan.

Alhamdulillah.. Memang tepat keputusan kami untuk keluar sebaik selesai solat maghrib. Sebab waktu kami sampai tu memang tinggal dua meja kecil saja  yang kosong. Bila disambungkan cukuplah untuk kami yang seramai 9 orang tu. (Jadi kalau you all nak datang makan kat sini kena datang awal tau).  Cantik dan bersih tempat makannya. Gantungan lampu, hiasan pasu berdaun hijau di atas meja, meja yang bercat kuning dan hitam juga di sekitar restoran serta kemanisan wajah pelayan restoran adik-adik muda remaja membuatkan suasana tempat makan jadi lebih indah. Kiranya suasana tempat pun dah win! 

Image may contain: 9 people, including Hanis Azla Rafeah Salim, people smiling, people sitting and indoor
Alhamdulillah.. Happy us. Thank you ALLAH.

Image may contain: 4 people, including Hanis Azla Rafeah Salim, people smiling, people sitting, people eating, indoor and food
Gantungan lampu. 
Tempat makan ada di luar dan di dalam. Kami dapat tempat yang di luar. Walaupun berwajah ceria, hati dup dap juga takut ditimpa hujan. Semua tempat pun dah penuh. Kalau hujan nak lari ke mana? Mula-mula en.asben seorang aje yang risau. Bila en.asben asyik padang langit aje, dah semua orang ikut risau jugak hehe.. Alhamdulillah.. Malam tu tak hujan. Thank you ALLAH.

Image may contain: 4 people, including Hanis Azla Rafeah Salim, people smiling, people sitting
Alhamdulillah.. anak-anak semua happy. Makanan dan minuman semua sedap.
Harga minuman sangat berpatutan dan tak over charge. Harga makanan berbaloi dengan rasanya. Overall, kami puas hati. Alhamdulillah.

Image may contain: 2 people, people eating, people sitting and food
 Tengoklah gelagat Hafiy dalam percubaan nak selfie bersama burgernya hehe.. Hafiy and gegirl order beef salami cheese burger. Burger dia sedap dan besar. Burger come with fries. Pasta dia pun sedap. Silalah cuba. Paling best kita boleh pilih nak pasta jenis apa. Then boleh pilih nak kuah jenis apa. Nak letak apa, ayam ke daging ke seafood. Hari tu mama order fettuccine pasta with spicy basil and roasted chicken. Mamamia sedap. Eh.. pasta mama kenapa ayah yang makan hehe.. Itu namanya sharing is caring. Paling penting bila sharing mama tak terlebih makan. Konon nak share. Tapi bila makanan ayah sampai perut mama dah super kenyang dah. Nak rasa pun tak larat. Tapi before that mama tolong habiskan burger Hafiy dan Hafiy tolong habiskan pasta dan ayam bakar mama. Tolong menolong amalan mulia konsepnya hehe.. 

Image may contain: 5 people, including Hanis Azla Rafeah Salim, people smiling, people sitting, people eating and food
Alhamdulillah.. Walaupun ada makanan yang lambat sampai sebab miss comunication tapi kami okey aje. Cuma kesian, lagi lama kami duduk lagi ramai pelanggan lain tak dapat tempat duduk untuk makan. 

Image may contain: 3 people, people eating, people sitting, drink and food
Emak pun kata makanannya sedap. Emak selalu kalau makanan western dia tak berapa minat. Tapi kat situ makanannya kena dengan selera emak. Alhamdulillah.. so next time kalau nak makan western food kat sini boleh ajak emak sekali. Is order double burger. Burger memang size besar. Patty burgernya sangat juicy. Sedap! Han dengan emak order chicken apa tak ingat nama. Fareez order fish and chips. Az order burger juga tak ingat burger apa.

Image may contain: one or more people, people sitting, people eating, phone and food
En. Asben order roasted chicken with peri-peri sauce. Presentation pun nice. Kita orang dah habis makan, makanan en.asben tak sampai lagi. Nasib baik adik-adik tu minta maaf dengan polite. Dengan orang yang ada budi bahasa ni, kita nak marah pun tak sampai hati. Jadi kami balas dengan senyuman ajelah. 

Image may contain: 2 people, including Hanis Azla Rafeah Salim, people smiling, hat and closeup
Han dan gegirl yang dah kenyang waktu ni. 

Image may contain: 8 people, including Hanis Azla Rafeah Salim, people smiling, people sitting and indoor
Nora bagi 4 bintang untuk Mixwell Garage!
Ada rezeki in shaa ALLAH kami repeat lagi. 

Salam hormat untuk semua. In shaa ALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa ada untuk kita semua. Fi Amanillah.

No comments:

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...