Wednesday, February 26, 2020

Wedding Yan & Fathia..

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. pada tarikh 15.02.2020, sepupuku  Fazuwan telah selamat menamatkan zaman bujangnya. Tahniah buat Yan dan Fathia. Majlis diadakan di Dewan Institut Latihan Islam Malaysia, Port Dickson. Pengantin perempuannya orang PD. Majlis sebelah lelaki pun buat sekali di sana. Jadi kami semua berkumpul di PD. Hari sabtu tu, selepas solat subuh kami sekeluarga terus bersiap. Dalam pukul 7 lebih dah bergerak ke PD. Singgah minum pagi di RnR Mambau. Pukul 9 pagi kami selamat sampai di tempat majlis berlangsung. Alhamdulillah.. ramai ahli keluarga yang lain dah berada di sana. Seronok dapat berjumpa dan berkumpul. Sebelum majlis akad nikah bermula, sempatlah kami beramah mesra.

Bersama sepupuku Yan (panggilan manja keluarga).
Masa aku kahwin dengan en.asben, Yan kecil lagi. Jadi dari kecil memang Yan ni rapat dengan kami. Aku takde adik beradik lelaki. Jadi Yan dan adik beradik lelakinya lain memang rapat dengan aku dan adik-adikku. Dengan kakak-kakaknya lagilah kami rapat. Alhamdulillah.. Yan dah dapat kerja yang baik dan dah jadi suami orang dah sekarang. Semoga Yan terus cemerlang dunia akhirat.

Pengantin 22 tahun hehe..
 Usia perkahwinan yang 22 tahun tu. Bukan umur pasangan pengantin lama ni. 
Alhamdulillah.. Terima kasih ALLAH untuk pinjaman yang indah ini. 
Rezekikan aku Ya ALLAH dengan rasa meminjam bukan rasa memiliki. 
Semoga ALLAH rezekikan kebahagiaan yang berpanjangan buat rumahtangga kami berdua till Jannah.. In shaa ALLAH. Aamiin Ya Mujib.
I love you so much sayang Lillahitaala. 

Selamat Pengantin baru  buat Yan dan Fathia.
Till Jannah.. in shaa ALLAH.

Seragam yang bermacam ragam.
Baju sama ni makcik aku sponser. Alhamdulillah.. Semoga terus melimpah ruah rezeki emak pengantin. TQSM Cik Yang. Ada yang komen, senanglah bila dalam family takde diva. Boleh pakai baju sama. Alhamdullillah.. Walau tak sekepala kami okey aje.  Diva tu ada di mana-mana hehehe.. Tapi makcik aku guna kuasa veto. Beli aje takde tanya-tanya nak ke tidak. Take it or leave it konsepnya. Kalau besar pandai-pandailah alter. Kalau kecil, tak payah pakai. Senang. Diva sila duduk tepi hahaha.. Nak puaskan hati semua orang bukan senang. Cuma dalam apa-apa perkara kenalah beradab. Hargai pemberian orang dengan sebaiknya. Sesekali berkompromi untuk gembirakan hati orang lain apa salahnya, kan.

Kami dengan Pn. Sri Normala Shamsudin. Tetamu keluarga pengantin perempuan. Allahu.. Cantik, manis, ayu, sopan, ramah. Awet muda lagi. 
Allahu.. Suka sangat tengok. Orang cantik dengan budi pekerti yang sangat cantik. Idola sangat dengan orang yang macam ni.

Mama, ayah, kakak and gegirl.
Team rumah biru hahaha..
Alhamdulillah.. Makanan semua sedap. Bermacam jenis dan sentiasa di top up.

Sebahagian dari keluarga sebelah ibu pengantin lelaki. Kamilah tu.

Family sebelah ayah pengantin lelaki.
Pakcik aku orang Portugis Melaka. Banyak yang kahwin campur.
Jadi majmuklah family ni. 

Family makcik aku.
Semoga ALLAH merahmati mereka sekeluarga dengan limpahan rahmat dan kasih sayangNYA.

Alhamdulillah.. Tahniah Yan dan Fathia.

Alhamdulillah.. siap juga entry ni. Syukur. Mood menulis, sila datang kembali. Be nice to me, please. I miss you so much huhu..

Salam hormat untuk semua. In shaa ALLAH.. Semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa ada buat kita semua. Fi Amanillah. 

3 comments:

Nas Nuri Construction (Dawaibesi.com) said...

Assalamualaikum Sis Hanis Azla, jemput sertai give away dengan hadiah tunai RM1000 oleh Mamapipie & Friends.



Hadiah RM200 (Seorang Pemenang)

1 x RM200



Hadiah RM100 (2 Orang Pemenang)

2 x RM100



Hadiah RM50 (14 Orang Pemenang)

14 x RM50



Penyertaan sangat mudah & tarikh tutup giveaway pada 29 Feb 2020. Klik sini sekarang untuk sertai.

Warisan Petani said...

Tahniah buat mempelai

Hanis Azla said...

As-salam Nas Nuri,

In shaa ALLAH.. semoga contest berjalan lancar dan jayanya.

As-salam Warisan Petani,

Alhamdulillah.. Terima kasih.

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...