Nuffnang

Tuesday, August 18, 2015

Sebaris ayat..

Assalamualaikum..

Semalam en.asben outstation ke Singapore. InsyaALLAH.. malam ni balik.  Jadi seperti biasa bila berjauhan walaupun naik flight cuma sejam dia punya rindu-rinduan tu membara lain macam juga he..he.. Pagi ni aku hantar whatsapp padanya. Hanya sebaris ayat.

ME : Assalamualaikum suamiku sayang..

HIM : Waalaikumsalam isteriku satu-satunya..

(Eh.. perlu ke nak sebut satu-satunya tu??? Tapi aku tetap tersenyum-senyumlah juga he..he.. Janji satu!)

Sebaris ayat tetap punya makna yang besar kan. Sebaris ayat mampu membuatkan kita tersenyum. Sebaris ayat juga boleh membuatkan kita meroyan (macam kes di atas he..he..) Sebaris ayat juga boleh membuatkan kita terkenang-kenang. Waktu ini aku terkenang-kenang juga pada sebaris ayat yang keluar dari mulut en.asben seminggu yang lepas.

Waktu tu, hari dah malam. Dekat pukul 11 kut. Aku yang mengantuk dah tertidur depan tv kat bawah sebelum tersedar semula dan terhuyung hayang naik atas nak tidur di bilik. Dalam bilik en.asben tengah buat kerja pejabat sambil mengadap laptop di atas katil. Aku yang masih mamai-mamai terus baring di tempat aku. Memang dah terlalu mengantuk dan memang nak sambung tidur aje. Tapi aku tahu aku tak salam en.asben lagi. 

Sebab dah tak larat nak bangun bersalam dan cium tangan en.asben, aku cuma capai tangannya dan ucap salam. Tapi rasa bersalah sendiri sebab tak salam betul-betul dan tak cium tangannya. Jadi aku tambahkan dengan sebaris ayat untuk sedapkan hati.

ME : Good night sayang.. muah.. muah.. 

Jawapan dari  en.asben membuatkan aku terus tergelak dengan kemerengan kepala kami berdua. (Tapi gelak dengan mata tertutuplah ha..ha..). Disebabkan aku tak larat nak bangun dan cium tangan dan pipinya, aku guna bahasa mesej aje sebagai ganti ciuman. Boleh pulak dengan  selamba dia membalasnya dengan bahasa mesej jugak sebagai ganti peluk dan cium untukku darinya. 

HIM : Okey ma.. XOXO...

Pulang paku buah keras nampak! Hmmm... xoxo pun xoxo lah sayang. Masih manis juga untuk I yang dah mengantuk sangat waktu tu.

Salam hormat untuk semua. InsyaALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH akan sentiasa ada untuk kita semua.   Fi Amanillah..

4 comments:

idzwa kamaruddin said...

sweet lah akak nie.. ;)

Eye_nee said...

ohhhhh...so gula lah beb kamu berdua..Hope kekal till Jannah hubungan korang yer..

Diana Rashid said...

hahahh..bahasa mesej pun sweet jugak kak..asal ada balas nya..kalau diam je naya jugak ..hahaha

Nurulhuda Abdul Latip said...

Heheh, macam comel je kan, tapi betullah kak sebaris ayat/perkataan boleh beri macam-macam makna..