Tuesday, January 21, 2014

Salah gate rupanya..

Assalamualaikum..

Apalagi yang boleh buat kita rasa selesa ketika menunggu flight selain tiba di airport dalam masa 2 jam lebih awal, urusan check-in sudah selesai, tiada dokumen dan barangan yang tertinggal serta sudah  berada di gate menunggu yang betul. Kan?

Sebelum masuk petugas Air Asia sudah mencatatkan nombor gate tempat kami perlu menunggu. Ketika mengembalikan passport dan boarding pass milik aku dan en-asben kepadaku, petugas itu sekali lagi mengingatkan kami, gate 18 ya! Okey, aku ambil maklum. Melihat di boarding pass memang nombor 18 juga yang tertera di situ. 

Tapi.. rupanya informasi yang diberi tidak semestinya tepat. So, berhati-hati ya. Kena check juga info yang tercatat di skrin. Macam kami, diberitahu untuk menunggu di gate 18. Tapi gate yang betul ialah di gate 8! Memang mengeleng petugas di gate 8 bila kami tunjukkan kesilapan makluman tersebut. Mereka sendiri rasa tidak puas hati dan mengakui yang ianya adalah dari kecuaian  petugas.

Sekadar peringatan agar ianya tidak terjadi kepada orang lain. Sebelum terkena baik beringat kan. Lebih baik berhati-hati sebelum rugi bila ditinggalkan kapal terbang disebabkan kecuaian orang lain yang memberikan makluman yang tidak tepat seperti itu. 

Salam hormat hormat untuk semua. InsyaAllah.. semoga rahmat dan kasih sayang Allah sentiasa ada untuk kita semua. Take care & have a nice day!

12 comments:

Kakcik Seroja said...

Manusia dan kesilapan selalu seiringan. :)

ummiross said...

Dah tiba awal ye hanis, silap gate pulak, kalau lambat dapat info mesti termengah-mengah berkejar ke pintu yang betul kan. Tq berkongsi pengalaman, nanti boleh juga ummi beringat.

Eye_nee said...

Nasib baik tahu awal yer sis..Selamat Bercuti buat kamu dan en Suami ...Semoga hepi yer during ur holiday...

Kakzakie Purvit said...

Ternyata tak boleh terus percaya, sendiri kena pastikan kesahihannya juga...

Irfa said...

emm mmg menyusahkan kalau jd gitu
miss communication sering berlaku di gate, boleh jd gaduh

slmt ber'honey moon' ye sis

sud@is said...

selagi bernama manusia tentu ada kesilapan kan Hanis

Acik Erna said...

akhirnya dapat juga terbang ye hanis.

MulutPayau said...

Aduhaiiii...mmng menyusahkan kalau terjadi macam tu..terima kasih kerana mengingatkan ..setakat ni belum berlaku pada akak....

Unknown said...

manusia tak lepas dari melakukan kesilapan..yang perting kita kena berhati2 supaya tak menjadi mangsa kesilapan orang lain..

azieazah said...

Oh sangat takut ok!

lizz said...

mau kelam kabut kalo jadi ginikan...

munna said...

nasib baik tahu awal2 kan.... kalau tak ...

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...