Tuesday, June 24, 2014

Hong Kong dan anak-anak..

Assalamualaikum..

Bila bercuti, tak kiralah ke mana pun destinasinya pastinya ianya menjadi hal yang sangat menyeronokan. Tapi yang lebih seronok ialah bila kita lihat senyuman di wajah anak-anak. Yang itu tak terbanding perasaannya. Allahukabar, rasa sangat puas bila dapat lihat senyuman itu. Senyuman yang mempamerkan perasaan dan keterujaan mereka. Anak-anak orang lain aku tak tahu. Tapi anak-anak aku memang bukan jenis yang akan cakap.. mama, ayah bestnyaaaaaaa.. Bukan juga yang kalau bercuti ke mana-mana suka kalau kita nak ajak ambil-ambil gambar dengan muka riang ria. Kalau sekeping dua tu dia orang layanlah lagi. Lebih dari tu memang hmmm.. takde maknanya nak tunjuk muka riang ria sangat. Tak kiralah walau bagaimana riang pun hati mereka. Boleh buat hilang mood kalau paksa-paksa juga. Sebab selalunya memang mamanya yang lebih-lebih kalau bab-bab yang itu he..he.. Jadinya memang kena lebih redha ajelah bila gambar-gambar kenangan tak banyak mana. Kalau banyak pun yang okeynya boleh dikira pakai jari aje hu..hu.. En.asben kata, nak buat kenangan cukuplah sekeping dua ha..ha.. (Memang geng anak-anak betul tau!). Takpelah.. kenangan dalam hati dan ingatan pun dah cukuplah.. (Ayat pasrah dah ni ha..ha.. sambil feeling diri ini adalah izzah ombak rindu).

Bawa pergi Hong Kong anak-anak aku biasa-biasa aje. Suruh tengok view Hong Kong yang cantik pun anak-anak aku biasa-biasa aje. Macam takde perasaan walaupun aku dah bukan main super teruja. Maklumlah.. masa zaman sekolah-sekolah dulu memang layan drama Hong Kong setiap petang. Jadinya perasaan teringin nak ke Hong Kong tu memang dah ada sejak hati ini jatuh cinta dengan Leon Lai ha..ha.. Kalau suruh pilih Korea dengan Hong Kong pastinya aku akan memilih Hong Kong. Sebab tu aku pergi Hong Kong he..he.. Sebenarnya memang ada hajat nak bawak anak-anak ke Disneyland. Alhamdulillah ada rezeki. Dalam pada selamba dekkk aje bila sampai Hong Kong, reaksi anak-anak memang bertukar bila sampai ke Hong Kong Disneyland. Az bukan main ceria dapat main banyak permainan yang kena dengan jiwa kanak-kanaknya. Asyik senyum aje sampai muka aku pun ikut tersenyum-senyum. Dia nampak sangat enjoy. Is dan Han pun begitu. Muka en.asben pun nampak puas bila anak-anak nampak seronok. Bila anak-anak nampak teruja, aku dan en.asben akan berbalas pandangan. Kami akan sama-sama tahu yang anak-anak memang sedang gembira. Memang berbaloi-baloi kami beli pass masuk ke Disneyland untuk dua hari. Puas anak-anak dapat main. 

Kami di Hong Kong hanya tiga hari. 2 hari kami di Disneyland Resort. Jadinya memang tak dapat ke tempat-tempat lain pun. Sehari tu dapat habiskan di sekitar Kowloon dan Tsim Tsa Tsui saja. Alhamdulillah.. sempat juga kami ke Museum of Art dan Museum of Space. En.asben dengan anak-anak memang suka muzium. Puaslah hati dia orang bila dapat masuk ke kedua-dua muzium tu. Aku pun enjoy juga. Memang percutian ini untuk habiskan tiket 2 hari di Disneyland tu. Dengan reaksi anak-anak yang macam tu, kira okeylah walau tak ke tempat-tempat lain pun. Sebab nanti yang excitednya aku seorang he..he.. Kan yang sentapnya aku jugak ha..ha.. Shopping.. aku hanya shopping souvenir aje. Sebahagian di Tsim Ts Tsui. Sebahagian lagi di Disneyland. Selain dari tu memang takde. Nanti aku kongsikan info-info yang boleh kawan-kawan ambil. Walaupun 3 hari saja kami di sana, adalah juga perkara yang boleh dikongsi. Nak kongsi gambar pun dah tentu gambar tak banyak kan he..he..

Tengok.. Az dah tunjuk muka bosan. Padahal baru sampai HK. Dalam bas dari airport ke Tsim Tsa Tsui.

Hong Kong yang cantik.. 

Space Muzeum.. Muka ada sedikit ceria he..he..  

Ada cerita di sebalik gambar ni. Nanti aku cerita. Masa ni dah tahu sedikit the colour of people of Hong Kong (sebahagiannya) hu..hu.. Pengajaran untukku.. 

Walau bagaimana pun, Hong Kong tetap indah.. 

Cepat senyum.. mama nak ambil gambar tu.. 
Ha..ha.. En.Asben asyik kutuk aku aje tau bila aku suruh dia orang pose! 

Happy faces dapat bermalam di Hollywood Disney Hotel..  

CERIA dapat jumpa PAKWE LAMA di Hong Kong.. 
walaupun hanya gambar aku tetap ceria ha..ha..

Salam hormat untuk semua. InsyaALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa ada untuk kita semua. Take care and have a nice day!

4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

best nyer kak! tercapai jugak impian akak kan..alhamdulillah..

ehhh..cepat cerita!teruja dah ni nak tau ;)

Kakcik Seroja said...

Minta tolong orang ambil gambar dan kena 'pow' ke Fea?

Iyalah... bila anak-anak seronok, mak ayah pun tumpang seronok. :)

Afasz said...

seronok nye dpt bercuti dgn anak anak kan.. akak ni awet muda la. :D

Unknown said...

jalan2 jauh tu kak Fea,..seronoknye..

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...