Nuffnang

Friday, May 29, 2015

Back to back Outstation..

Assalamualaikum..

Bulan ini bulan yang penuh dengan program di tempat kerja. Minggu lepas, tiga hari berkampung di Rembau untuk Program Peringkat Kebangsaan. Balik hari sabtu, hari ahadnya terlibat pula dengan Program Peringkat Asean pula. Tiga hari juga berkampung di Hotel Impiana KL. Nama aje berkampung di Hotel tapi hampir tengah malam juga baru dapat balik ke bilik.  Walaupun penat tapi aku dapat pengalaman dan ilmu baru yang berharga. Pengalaman dan ilmu yang nilainya tak terbanding dengan gaji dan elaun yang diperolehi. Dapat jumpa dan berkerja dengan orang yang berlainan membuatkan aku dapat mempelajari sesuatu yang baik dari mereka. Setiap orang punya kelebihan dan kekurangan. Jadi apa yang baik boleh diambil sebagai contoh. Apa yang kurang boleh diambil sebagai sempadan untuk aku memperbaiki diri.

Baru dua hari dapat balik rumah hari ini insyaALLAH akan ke Perlis pula selama dua hari untuk Program Peringkat Kebangsaan lagi. Letih tak payah cakap. Rindu pada suami dan anak-anak tak tahu nak cakap macam mana. Rumah yang ditinggalkan pun boleh tahan juga tunggang-langgangnya he..he.. Tapi tak mampu nak berikan alasan untuk tidak turut serta bila orang lain yang juga ada komitmen dengan keluarga masih dapat melibatkan diri. Maka terpaksalah aku tolak tepi alasan yang bersusun untuk tidak terlibat sama dan memberi komitmen untuk berkerja di luar pejabat. Ianya juga sebagai tanda sokongan kepada ketua dan organisasi. Susah tak susah kena aturkan juga urusan anak-anak dan rumah tangga untuk ditinggalkan buat sementara.

Satu yang aku perasan, bila kita mudahkan urusan orang lain, urusan kita juga ALLAH permudahkan. Jadi tak perlulah nak berkira sangat jika perlu terlibat dalam program tempat kerja. Ikhlaskan hati, insyaALLAH kita dapat berkerja dengan senang hati. 

Salam hormat untuk semua. InsyaALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH akan sentiasa ada untuk kita. Fi Amanillah..

3 comments:

Kakcik Nur said...

InsyaAllah...

janji Allah itu pasti. Kita mudahkan urusan orang, Allah mudahkan urusan kita...

Diana Rashid said...

Tak pe kak..anak2 ramai..kompem balik rumah dah siap semua kemas macam sediakala..hehe

Delores Hope said...


Nice, i really like it.if you also like our site please follow: http://www.robesdemariee2013.com/