Monday, December 28, 2015

Jumpa..

Assalamualaikum..

Seorang sepupuku ada menetap di Kota Kinabalu. Tapi waktu kami nak ke KK dua minggu lepas aku takde pun beritahu padanya. Yang pertama sebab kalau boleh tak mahu menyusahkan orang lain. Yang keduanya sebab kami sekeluarga  memang  dah ada jadual dan program sendiri. Jadi tak berani nak berjanji untuk berjumpa. Takut nanti tak dapat pulak nak penuhi. 

Bila dah takdirNYA, kalau ALLAH dah tetapkan ada rezeki untuk berjumpa, tak berjanji pun dapat juga berjumpa. Syukur.. ALHAMDULILLAH. Waktu aku upload gambar kat facebook waktu kat airport, sepupuku komen tanya aku nak bercuti ke mana? Bila aku cakap kami nak ke KK terus dia PM cakap nak sangat jumpa. Sebabnya kami memang dah lama tak jumpa. Jadi memang rindulah nak jumpa.

Sampai KK asyiklah kami berPM. Tapi aku tak boleh juga nak janji bila dapat jumpa. Sebab hari pertama tu kami terus ke Kundasang. Hari kedua malam baru kami sampai ke KK. Jadi apa-apa hal kena tunggu aku sampai ke KK dulu sebelum dapat buat temu janji. ALHAMDULILLAH.. malam kedua tu dapat juga kami jumpa. Itupun dekat satu jam dia cari aku sebab kami janji nak jumpa kat tempat makan. Sekali aku tersilap bagi tempat makan yang betul. Bagi land mark pun salah sebab main agak-agak aje he..he..

ALHAMDULILLAH.. lepas buat temujanji baru barulah kami dapat jumpa. Berpeluk-pelukanlah kami tepi jalan siap menangis-nangis melepas rindu. He..he.. sempat pulak kami buat drama kat tengah-tengah orang ramai. Lepas dah jumpa ajak sepupuku ikut kami ke homestay. Borak-borak sampai dekat pukul 1 pagi juga baru dia dan keluarganya balik. Malam esoknya janji nak jumpa lagi. Tapi sebab kes kat kedai makan misteri, kami tak jadi nak jumpa. Sebab pada mulanya dah janji nak jumpa kat situ. Tapi bila jadi hal kami terpaksa ubah rancangan. Sementara nak plan jumpa kat tempat lain, baby dia pulak dah tidur.

Sepupuku Wawa dan anaknya Sofia..  
Hari kami nak berangkat balik, Wawa dan keluarga datang menghantar kami di Airport. TQSM Wa.. Sempatlah juga lunch sama-sama di Airport.

Takut aje Sofia  dengan kita orang sebab muka tak familiar..

Si comel Sofia.. Bulat mata dia..

Bila kita agah-agah dia senyum-senyum.. 
Tapi bila kita nak dukung dia menangis tak nak he..he.. 
Lagilah geram nak kacau si kecik ni.. 

Me, Gegirl, Wawa and Sofia..


Walaupun sepupu, hubungan kami sangat rapat macam adik beradik. Waktu dia konvo dan ambil tauliah Doktor di Universiti Padjajaran Bandung  pun aku dengan en.asben yang pergi wakilkan makcik aku. Semua orang pun macam pelik bila kami kata kami sepupu sebab selalunya orang temankan anak atau pun adik beradik pergi konvo. Mungkin bagi orang lain sepupu tu hubungannya tak serapat mana. Tapi kami ni memang sepupu yang sangat-sangat rapat.

Kami bersama dengan emak mertuaku.. 
Mak mertua aku pun rapat juga dengan sepupuku ni..

Alhamdulillah.. ada rezeki kami dapat berjumpa..

Cik wawa sekeluarga bersama anak-anak buahku..

Seronok anak-anak buahku dapat jumpa Cik Wawa dan Cik Alif dia orang..
Waktu arwah mummy ada, adikku itu memang lagi rapat dengan cik wawa.. Pantang free memang asyik keluar makan or pergi outing sama-sama.. 
Itu yang anak-anak buahku jadi rapat dengan cik wawa..


En. asben bersama Sofea.. 
Tengoklah muka tak puas hati anak bujang bongsu aku kat belakang tu..  
Entah apa yang dia dia rasa bila ayah dia dukung baby he..he.. 
Jeleslah agaknya tu.. 

Sebenarnya Sofia tak tahu siapa yang dukung dia waktu ni.. 
Itu yang dia rileks aje tu.. Kejap lepas tu bila dia tahu memang menangislah dia..
Nampak sweet pulak bila en.asben dukung baby.. Eh.. he..he..

Waktu beratur nak ke gate nampak Mawi beratur belakang kami. Seronoklah anak-anak. Tapi laju sangat dia jalan. Jadi sempat tegur-tegur dan senyum-senyum ajelah. Sekali dalam flight nampak lagi. Rupanya satu flight dengan kami. Lagi seronoklah anak-anak. Turun dari flight kat KLIA2 nampak Mawi kat area depan toilet waktu kami tunggu family yang lain. Kalutlah Az minta handphone dari aku.  Waktu tu Mawi dah berjalan ke depan dah. Aku pun bagi ajelah phone aku. Az dengan Hafiy pun jalan laju-laju ke depan. Takde kerja pulak aku nak ikut kejar artis he..he.. 

Aku biarkan ajelah dia orang. Pandai-pandai sendirilah kalau betul nak bergambar dengan Mawi. Sekali sekejap tu dah patah balik sambil tersenyum-senyum. Aku ingatkan dia orang segan nak ambil gambar dengan Mawi. Sekali dia orang tunjuk gambar dia orang ajak Mawi bergambar. Wah.. kagum aku. Bukanlah kagum sebab anak-anak dapat bergambar dengan artis. Tapi kagum bila anak-anak berani dan ada keyakinan diri bila bersama dengan orang lain.

Az, Hafiy dan Mawi.. 
 Selamba aje dia orang ajak Mawi berselfie.. Siap suruh Mawi yang snapkan Ha..ha.. Confident itu penting!!!

Suruh abangnya tolong tengok-tengokkan adik-adiknya, 
Eh.. dia pun join bergambar sekali he..he..  

Awal tahun hari tu, waktu bawak anak-anak gunting rambut dekat Ane depan rumah, Mawi pun gunting rambut kat situ. Waktu tu anak-anak semua excited. Tapi semuanya segan. Tunduk aje semua. He..he.. kelakar sangat. Bila Mawi tegur aje semua malu-malu. Jumpa kali ni anak-anak memang tak kasi can. Dalam flight sekali dengan kami selain Mawi ada Aril dan Kaka juga.  Dah alang-alang nampak, anak-anak pun ajaklah bergambar sekali. 

Baguslah dia orang tu. Baik aje layan. Cakap pun lembut aje. Itu anak-anaklah yang cerita. Aku tak tahu pun sebab aku jalan kat belakang. Tahu-tahu dia orang tunjukkan gambar aje. Kiranya bonus kegembiraan jugalah untuk anak-anak dalam percutian kali ini sebab dapat bergambar kenangan bersama artis-artis yang selalu dia orang tengok kat tv.
 
Az, Hafiy dan Fareez bersama Aril..

Selamba juga minta Aril yang tolong snapkan gambar.. TQ Aril..

My anak-anak bujang bersama Aril.. 

Az dan Hafiy bersama Kaka..

Comellah Kaka ni.. 
Aku tak tahu pun Kaka naik satu flight dengan kami. 
Aku pun tak perasan dan tak nampak. 
Bila anak-anak tunjuk gambar ni baru aku tahu. 

Itulah kenangan kami dapat jumpa dengan ahli keluarga dan juga artis dalam percutian kami ke Kota Kinabalu. ALHAMDULILLAH.. ALLAH izinkan semuanya berlaku. Ianya menjadi rezeki untuk kami. Terima kasih ALLAH.

Salam hormat untuk semua.. InsyaALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa ada untuk kita semua. Fi Amanillah..

3 comments:

Julia Johari said...

Untung punya sepupu yang rapat macam adik beradik ni

Izwa Kamaruddin said...

senyum senyum bahagia org baca entry akak ni tau ;)

Unknown said...

Assalam. Kundasang memang dah masuk envelope. Tp ntah bila dpt pergi tak tau lah. Anak2 berani satu bonus tu. Alhamdulillah.

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...