Monday, December 23, 2013

Dia ingat pesan mama..

Assalamualaikum..

Lama tak menulis. Minggu sebelum ni ada kursus di JB. Minggu lepas ada kursus lagi di pejabat. Disebabkan itu terpaksalah melupakan blog untuk seketika. Alhamdulillah.. setiap kali berkursus banyak ilmu yang diperolehi. Banyak perkara baru yang dapat dipelajari. Syukur! Hari ni terasa sedikit segar selepas semalam puas berehat di rumah. Hari sabtu tu ada buat majlis khatam quran di rumah mertua. Jadinya badan memang sedikit letih. Walaupun letih tapi hati tetap rasa seronok. Lebih seronok bila anakku Is ikut serta dalam khatam Al-quran bersama sepupu-sepupunya. 

Sepanjang minggu memang aku minta Is lancarkan bacaannya. Di dalam kereta aku minta dia mengulang bacaannya lagi. Setiap ayat yang dibaca bukan main laju lagi bacaannya. Auzubillah memang tidak langsung dibaca. Tidak mahu dia terus tergopoh gapah setiap kali membaca aku mengingatkannya supaya membaca Auzubillah terlebih dahulu. Alhamdulillah, majlis khatam Al-quran berjalan dengan lancar. Para tetamu dihidang dengan nasi arab dan pelbagai jenis kek dan kuih muih yang dimasak sendiri. Selepas majlis khatam ada teman mertuaku  bertanyakan yang mana satu anakku. Aku pun menunjukkan Is kepadanya. Bagus betul anak awak ni. Auzubillah tak tinggal dalam setiap bacaannya. Pujian makcik itu membuatkan aku, Is dan Han yang mendengar tersenyum sesama sendiri. Alhamdulillah.. abang ingat pesan mama. 

Turn Aqila..

 Turn Is..

 Turn Rifhan..

Alhamdulillah.. dia ingat pesan mama!

 Aqila, Is dan Rifhan..
InsyaAllah ketiga-tiganya akan naik ke Tingkatan 1 pada  tahun 2014 ni. Alhamdulillah ketiga-tiganya memperolehi 5A dalam UPSR. Syukur. Semoga mereka menjadi anak-anak yang cemerlang di dunia dan akhirat.. insyaAllah.

Salam hormat untuk semua. InsyaAllah semoga rahmat dan kasih sayang Allah sentiasa ada untuk kita semua. Take care and have a nice day.

8 comments:

Izwa Kamaruddin said...

Alhamdulillah :)

Eye_nee said...

Alhamdulillah sis...bangga seorg ibu kan sis bila anak2 bukan hanya cemerlang didunia...

MulutPayau said...

Alhmdulillah ..

Tahniah utk Is dan sepupu2 nya..

faraherda.razalan said...

Wahhh! Meriahnya majlis khatam kak!

ummiross said...

Alhamdulillah..sejuk hati mak ayah kan. Moga semua terus cemerlang dunia dan akhirat.

Irfa said...

alhamdulillah..anak2 yg bakal menjdi pemimpin dimasa akan dtg

gadisBunga™ said...

alhamdulillah... sejuk hati bila tengok adik adik pandai mengaji.. :)

+ e.z + said...

Alhamdulillah :)

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...