Nuffnang

Tuesday, November 3, 2015

Kenduri kahwin sepupu..

Assalamualaikum.. 

Family belah aku jenis yang hubungan dia macam susah sikit nak kaitkan hubungan tu macam mana.  Sebab kebanyakkannya bukan kaitan yang direct. Sebab arwah ayah dulu dijaga oleh makciknya. Makciknya juga ada menjaga anak-anak saudaranya yang lain. Juga menjaga anak-anak tirinya dan anak-anak angkatnya juga. Macam kalau en.asben dan anak-anak tanya, mereka tu siapa akan jadi panjang penerangannya. Sampaikan dia orang sendiri susah nak faham he..he.. Tapi Alhamdulillah.. aku masih dapat menerangkan walaupun berbelit-belit sebab aku tahu mereka tu siapa.

Macam en.asben pulak, selalunya dia macam susah sikit nak terangkan kaitan hubungan tu macam mana kalau dalam family dia. Dia tahulah yang sedara tu belah emak atau belah ayahnya. Tapi kalau suruh terangkan dengan lebih lanjut  dia sendiri pun tak berapa pasti. Jadi untuk sesetengah kenduri yang  kami nak hadiri, kalau tanya yang ni kenduri rumah siapa? Jawapannya, sedara. Bila tanya sedara yang kaitannya macam mana dia akan senyum aje dan jawab sedaralah. He..he.. Jadi bila anak-anak pulak tanya pada aku aku akan cakap itu sedara ayah aje.

Sabtu lepas kami balik kampung en.asben di Parit Baru, Sabak Bernam. Sepupu en.asben kahwin. Kalau setakat sepupu-sepupu sendiri tu en.asben tahulah hubungannya. Aku sendiri pun dah tahu. Anak-anak pun tak payah tanya dah tahu sendiri sebab hubungan tu memang rapat. Alhamdulillah.. meriah majlisnya. Tetamunya ramai sampai penuh khemah.  Makanannya sedap. Sedap juga bila dapat join meratah lauk pengantin he..he.. Majlis tambah meriah dengan adanya kugiran secara life. Tapi lagu lama-lama 60-an lah. Walaupun begitu badan terasa nak bergoyang juga sebab kerancakan iramanya. 


Alhamdulillah.. semuanya berjalan dengan cukup lancar. Tahniah dan Barakkallah buat pasangan pengantin Shida dan Hamka. Semoga rumahtangga yang dibina akan berkekalan hingga ke Jannah.. insyaALLAH. Dah alang-alang bercerita aku nak  share gambar sekali di hari kejadian. Gambar proper tak jumpa. Jadi gambar senget pun jadi berharga he..he.. Yang ada cuma gambar 'wefie' aje. Pengantin pun cuma nampak separuh. Nampak kan aku senyum tak nampak mata. Aku kalau senyum gaya macam tu memang confirm happylah tu. Alhamdulillah.. keluarga en.asben sangat-sangat best. Aku selalu rasa seronok berada bersama mereka. Syukur..









  Saja nak letak semua gambar 'wefie' yang ada sebab aku suka dengan semua gambar-gambar yang ceria ni.. 
Okey.. gambar last. 
Saja nak tunjuk baju kami yang sama. Baju dengan kain batik yang sama tu semua emak mentua aku yang jahit sendiri. Hebat kan. Menantunya nak jahit baju koyak pun tak lepas he..he.. Sebab wedding kat kampung jadi kami semua sepakat pakai baju dengan berkain batik. 

Salam hormat untuk semua. In sya ALLAH.. semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH akan sentiasa ada untuk kita semua. Fi Amanillah..

4 comments:

Diana Rashid said...

wah..semua cantik2 tu kak..heheh

Eye_nee said...

Senyum2 sendiri tgk gambar2 kamu dgn sepupu sepapat yg ceria2 sgt ni..terasa-rasa bagaikan akk pulak yg berada dengan sepupu sepapat akk...

nahlia said...

Wah comey kita kan..ha ha

nahlia said...
This comment has been removed by the author.