Tuesday, February 4, 2014

Sekolah baru..

Assalamualaikum..

Hari ni aku sibuk sikit menguruskan pertukaran sekolah Is. Semalam dapat call dari sekolah yang baru tu suruh datang memulakan sesi persekolahan pada 5 haribulan. So hari ni kenalah aku mengambil surat tawaran di sekolah tu dan uruskan urusan pertukaran di sekolah lama. Kalau ikutkan hati, aku dah sangat berpuas hati kalau Is terus belajar di sekolah sekarang. Segala-galanya sudah terurus dengan baik. Baik dari segi jadual harian, pengangkutan dan perkara-perkara yang berkaitan sekolah. Tapi Is memang bercita-cita benar mahu belajar di sekolah yang baru ini. Disebabkan itu aku dan en.asben tidak mahu menghampakan hajatnya. Harap-harap dia memperolehi segala yang baik-baik di sekolah baru itu nanti.

Sejak semalam berulang aku bertanya, takpe ke abang kalau di sekolah baru tu abang takde kawan? Jawapan dari dia ialah takpe. Segala soalan yang aku tanya memang jawapannya takpe dan dengan penuh yakin dia memberitahu yang dia benar-benar mahu belajar di sekolah itu. Dia juga ada memberitahu apa harapannya kepada kami. Ya Allah.. semoga cita-cita anakku akan dikabulkan hendaknya. Terasa sayang juga untuk meninggalkan sekolah sekarang ini. Tapi aku lakukan juga demi kebaikan anak. Semoga keputusan yang dibuat adalah yang terbaik untuknya. Tadi sewaktu aku membuat urusan pertukaran, beberapa orang ibu bapa dan pelajar baru yang membuat rayuan masuk ke sekolah lama itu datang melaporkan diri. Orang lain sibuk dengan urusan kemasukan, aku dan Is pula sibuk dengan urusan pertukaran selepas baru sebulan belajar di sekolah itu.

Layanan dari guru kelasnya sangat baik. Penuh sopan dan sangat menyenangkan. Terima kasih Cikgu Salmi atas layanan baik yang diberikan. Semoga sekolah sekarang ini akan terus cemerlang hendaknya. Esok, insyaAllah Is akan memulakan sesi persekolahan di sekolah yang baru. Sekolah yang sejak dari tahun 5 lagi menjadi sekolah impiannya. Semoga anakku Is akan cemerlang di sekolah yang baru ini. Semoga ilmu yang diperolehi dapat menjadi bekalan untuknya meneraju kehidupan yang terbaik di dunia juga di akhirat, insyaAllah. Untuk Is, all the best sayang. Doa mama dan ayah akan sentiasa mengiringi setiap perjalanan abang. Cita-cita besar abang saja dah buatkan kami bangga. Ada rezeki, apa yang cita-citakan akan menjadi kenyataan. Namun sebelum itu, usaha mesti gigih dan doa perlu bersungguh.

Salam hormat untuk semua. InsyaAllah.. semoga rahmat dan kasih sayang Allah sentiasa ada untuk kita semua. Take care and have a nice day.

8 comments:

Dinas Aldi said...

Semoga Is akan lebih gembira & bersemangat di sekolah baru idaman hatinya tu, amiin :)

munna said...

SEMOGA IS LEBIH CEMERLANG LAGI KAT SEKOLAH BARU NANTI....

Izwa Kamaruddin said...

alhamdulillah..bijak sgt is sampai mampu buat keputusan sendiri diusia sebegini...

semoga dipermudahkan urusan pembelajaran is di sekolah baru..

semoga tercapai apa yg dihajati nyer..

ummiross said...

Alhamdulillah..tercapai impian Is, moga Is terus melangkah maju di sekolah baru.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

alhamdullillah...impian menjadi kenyataan..

alin marlini said...

Semoga Abg belajar rajin2 tau

Ibu Lala said...

Sekolah mana tu. Apa beza sekolah lama dgn sklh baru tu. Miga suksess selalu ye.

Riko Adryansyah said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
RIKO ADRYANSYAH

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

Wassalam

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...