Nuffnang

Wednesday, May 9, 2012

14, 16, 12...

14...

Alhamdulillah.. Hari ini genap 14 tahun aku mendirikan rumahtangga bersama en.asben. Alhamdulillah, kerana dikurniakan dengan seorang suami yang baik. Menantu yang baik buat emakku. Mendapat mertua yang baik sebagaimana emak dan ayahku sendiri.  Di berikan amanah seorang anak perempuan dan dua orang anak lelaki yang menjadi kesayangan dan buah hati kami.  Harta dunia akhirat yang menjadi milik kami bersama. Syukur Ya ALLAH. Semoga perkahwinan  dan keluarga kami terus mendapat berkat dan rahmat dariNYA.

16...

InsyaAllah, 16 hari untuk Umrah dan Ziarah menjadi hadiah ulangtahun perkahwinan yang sangat aku syukuri. Ianya bukanlah hadiah langsung dari en.asben untukku. Tapi menjadi isterinya memberikan aku laluan untuk memperolehi peluang yang sangat indah ini. Alhamdulillah, mertuaku yang  membiayai umrah dan ziarah kami. Terima kasih mak dan ayah. Semoga Allah terus merahmati kehidupan mak dan ayah di dunia dan di akhirat. Semoga keduanya sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan mendapat keberkatan umur hendaknya. Begitu jugalah untuk emakku sendiri.

12.. 

InsyaAllah, 12 hari lagi kami akan menunaikan umrah. Alhamdulillah, dengan peluang yang aku perolehi, aku juga dapat membawa emakku bersama untuk menunaikan ibadah umrah ini, insyaAllah. Perasaanku sungguh berdebar saat ini. Terasa cukup gementar. Namun keseronokkan untuk ke rumah Allah sudah mula terasa. Ada rasa tidak sabar. Dan semestinya mula terasa rindu pada anak-anak. Semoga Allah menerima kedatangan kami sebagai tetamuNYA yang istimewa. Semoga Allah permudahkan urusan kami. Semoga Allah memberkati perjalanan dan niat kami untuk beribadat kepadaNYA. Semoga Allah sentiasa melindungi kami  dan anak-anak yang ditinggalkan.

40 comments:

mummY daniSha said...

hepi annV kak..14 taun..sy baru nak masuk 5 taun huhu..=)

Huda said...

Selamat hari ulangtahun untuk akak dan suami..tahniah kerana bakal menjejakkan kaki ke rumah Allah..mudah2an satu hari nanti peluang saya pulak..

lydzar said...

anak anak tinggal dgn sapa nnt kak? semoga semua urusan berjalan lancar hendaknya

gadisBunga said...

happy anniversary kak! nampaknya ada 2 orang kawan saya yang sambut anniversary ke 14 hari ini! :D

:: Mrs.Eady :: said...

Selamat Ulangtahun kak :) semoga terus kekal bahagia sehingga ke akhir hayat,amin..

semoga perjalan pergi & kembali akak berjalan dgn lancar dah selamat ye kak..

alin said...

selamat ulang tahun perkahwinan kak..
semoga terus bahagia sehingga ke akhir nyawa..

Fieza79 said...

semoga urusan akak dan fmlily utk ke sana di mudah kan...selamat smpai dan kembali...fieza doa kan dri jauh...

Eye_nee said...

Selamat Ulangtahun perkahwinan yg ke 14...Semoga perhubungan izin berwali ijab bersaksi ini kekal bahagia sehingga ke akhir hayat kamu dan suami....

Dan Alhamdulillah...kamu akan menjadi tetamu Allah..InsyaAllah...semoga perjalanan kamu nnt dipermudahkan dan kamu sekeluarga dapat menunaikan Umrah dgn sempurna..Aminnn...

Mama Hanim said...

happy anniversary kak. Semoga makin bahgia bersama family.

Tahniah krn bakal jadi tetamu Allah, nikmat yg x terhingga kan kak.

mama maman aka yana said...

semoga segala perancangan akan berjalan dgn jayanya.. dan tahniah ye diatas kebahagiaan rumahtangga kak hanis.

14..?? tuh no hari jadi sy tuh.. kira keramat gak la buat sy.. hahaha

Nazayiena said...

Hepi anniversary ke 14 thn buat sis dan suami semoga akan berkekalan bahagia.

Semoga perjalanan menjadi tamu Allah berjln lancar ya sis...

Nini D.. said...

sebak rasa hati bila baca entry nih..terbayang kebahagiaan yang akak kecapi bersama suami,mertua & keluarga tersayang..

Nin doakan moga kebahagian terus mengiringi perjalanan hidup akak.

maya amir said...

happy 14th anniversay..alhamdulillah diberi peluang buat umrah..happy for you:)moga bahagia hingga ke akhir hayat insya Allah..amin:)

.: iEyLa :. said...

Happy Anniversary kak...
alhamdulillah..moga bertambah kebahagiaan dlm hidup kak Fea..
jgn lupe smpaikan salam adik di sana..
mudah2an satu hari nanti akan smpai peluang adik ke sana..

Myra Jay said...

Alhamdulillah rezeki buat akak sekeluarga..

Semoga selamat perjalanan pergi dan balik dan dipermudahkan segala urusan ye ;)

♥MAMASYAZA♥ said...

wahhh happy 14th anniversary. sama la akak pun, bulan 7 nanti genap 14 thn akak kawin ngan en. abah.
bestkan fea dpt menjadi tetamu allah, doa2kan satu hari nanti, akak pulak akan sampai ke sana. apapun semoga dipermudahkan segalanya

qemaishak said...

Happy anniversary kak, moga kekal bahagia hingga akhir hayat..jua moga perjalanan akak ke mekah nanti selamat & diberkati hendakNya, insyaAllah.

Daddy Ziyyad said...

Happy Anniversary yg ke 14...dah 14 tahun ye akak kawin...:)

selamat menunaikan ibadah umrah juga..moda dipermudahkan urusan

Kakzakie said...

Happy 14th anniversary Hanis... Kian matang dalam hal rumahtangga..

Moga ibadah yg akan dilaksanakan mendapat keberkatan dan mabrur...

muslimah rempit said...

Tahniah....
Selamat Ulangtahun ke-14...
Panjang lagi perjalanan hidup ini..

Semoga Allah memberkati keluarga

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

selamat hari ulangtahun perkahwinan ye kak... moga sentiasa diberkatiNYA... amin (^___^)

-Sara- said...

akak, happy anniversary..semoga dipanjangkan ikatan suci ni dengan asben akak..bahagian dunia akhirat :)

semoga pjlnn akak ke rumah Allah dipermudahkan jugak :)

~ yus ~ said...

Tahniah fea. Memang sangat mengujakan dapat ke tanah suci mengerjakan umrah. Semoga selamat pergi dan selamat kembali serta dapat menunaikan ibadah dengan khusyuk di sana.

p/s: hadiah perkahwinan yus yg ke 11 29 April lalu, salah satunya husband belikan novel Takdir Fitrah Terindah dari Hanis Azla...hehe. Sangat teruja tau! Lama yus cari kat sini tak jumpa kan, sekali dia belikan dari KL . Tapi belum sempat baca, nanti yus dah baca yus beri komen ya....

ummiross said...

happy anniversary Hanis, semoga rumahtangga dan anak-anak dan keluarga sentiasa dalam rahmat kasih sayang Allah.

Ummi pun teruja sebenarnya mendengar Hanis akan menunaikan umrah. Semoga dipermudahkan Allah SWT.

Pok Amai-Amai said...

Happy anniversary kak. Semoga kekal bahagia bersama keluarga tercinta.

=D

Aliza Liza said...

bestnya akak.. tanhah akak dengan usia yang panjang ni. diharap akan kekal sehingga ke akhir hayat. Sunguh indah bila dapat merasa pergi ke tanah Suci. Teringin rasanya diri ini untuk menjejakkan kaki ke sana bersama orang yang tersayang. Mesti bestkan akak.

siti murni said...

alhamdulillah..rezeki.

selamat ulangtahun dan semoga dipermudahkan segala urusan utk ke umrah..semoga mndapat keberkatanNya di sana, insyaalah ya.

ainnoraini said...

selamat menyambut ulangtahun perkahwinan..semoga bahagia hingga akhir hayat..

atuk said...

Assalamualaikum Hanis

selamat hari ulang tahun perkahwinan
moga bahagia hingga ke Syurga

selamat mengerjakan umrah
moga mendapat umrah yg mabrul

Maya Mayana said...

happy anniversary kakak..semoga berbahagia ke akhir hayat..Aminn..

doakan yana pun bahagia macam akak juga dan doakan yana dapat jejak kan
kaki di tanah suci juga yer...

selamat menunaikan umrah...

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah! Selamat menyambut ulangtahun perkahwinan & selamat menunaikan umrah nanti. Semoga segala urusan dipermudahkan olehNya & semoga terus bahagia selalu, amin!

Marya Yusof said...

As salam K.Fea,

Selamat ulangtahun perkahwinan... Barakallahulakuma~

Marya jeles tau bile dgr org nak buat umrah & hajj... Bilalah giliran saya & hubby ni... :))

Kak,

Smpkan salam saya pd baginda Rasullullah SAW... Doakan yg baik2 utk kami di sini ye...

Take care kak, Marya doakan akak selamat pergi & kembali ke tanahair...Insya'ALLAH...

nurkaloi said...

alhmdlillah.......
tahniah kak !

kaloi doakan akak slmat pergi umrah nanti...smpaikan salam kaloi pada Rasulullah ye ^__^

susumanis said...

Happy Blessed 14th Annivesary hanis n hubby, semoga cinta kalian kekal hingga ke surga ..aamiin, alhamdulillah dapat jemputan ke rumah Allah, semoga selamt pergi dan kembali ya, novel hanis akak da abis baca sambil sambil berebut gan hub, gugur gak air mata at few chapters..nice...nanti de novel baru g tahu la ya..

fazrulnoor said...

tahniah terus kekal menjadi isteri yang baik

wahida said...

wow!! dah 14 tahun...selamat ulangtahun perkahwinan ye kak...

selamat mengerjakan umrah...semoga segala urusan dipermudahkan...amin....

munna said...

tahniah kak.... mak dan ayah munna pun nak buat umrah 29/5 nanti..insyaallah

whitecappuccino said...

happy anniversary..semoga bahagia selalu..selamat menunaikan umrah juga

Kamalia said...

Alhamdulillah kak..tahniah..14 tahun sudah bersama ye dan semoga terus berbahagia hingga ke syurga..
tahniah jugak berpeluang untuk pergi umrah..seronoknya dpt ke sana..mmg hadiah yg sangat bermakna..:))

Mama Gee said...

Happy Anniversarry kak..
semoga terus berbahagia hingga ke hujung nyawa......
dan selamat menunaikan Umrah..
semoga semuanya dipermudahkan ya..