Nuffnang

Wednesday, May 2, 2012

Bulan Mei, kita bercerita tentang rindu..

Sejak awal tahun aku mula tertunggu-tunggu ketibaan bulan Mei. Alhamdulillah, hari ni sudah 2 hari kita masuk ke bulan Mei. InsyaAllah, kalau ada rezeki dan dipanjangkan umur, 20 hari lagi aku, en.asben, emak, emak mertua dan ayah mertua akan menunaikan umrah dan ziarah. InsyaAllah kami akan menziarahi Istanbul terlebih dahulu sebelum ke Madinah dan Mekah.

Masih teringat lagi senyumanku waktu dikhabarkan peluang untuk menunaikan ibadah umrah ini. Masih terasa betapa besarnya hatiku menerima perkhabaran itu. Ianya sangat indah. Terima kasih Ya ALLAH. Terasa aku berbuat terlalu sedikit. Tapi ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih memberiku terlalu banyak. Syukur Alhamdulillah dengan segala nikmat dan pemberianNYA.

Semoga perancangan kami di berkati olah ALLAH. Semoga segalanya dipermudahkan hendaknya. Semoga kami diberikan kesihatan yang baik. Dalam pada itu aku mula merindui anak-anakku yang akan ditinggalkan untuk 16 hari nanti. Tapi rasa rinduku untuk melihat Kaabah buat pertama kalinya terasa lebih lagi. Aku sudah mula termimpi-mimpi akan keindahannya. Bercerita mengenainya saja sudah membuatkan aku rasa sebak. Semoga semuanya berjalan dengan lancar nanti. Semoga anak-anakku sentiasa dilindungi olehNYA.

32 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

Allah...syahdu nyer akak!
Tahniah kak kerana akak berpeluang pergi dahulu,semoga semua perancangan & perjalanan akak berjalan dgn lancar pergi & balik..

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah.....sampai jua ke sana
semoga selamat pergi dan kembali...

mama maman aka yana said...

alhamdulillah.. :)

kasihibu said...

Semoga selamat dan semuanya berjalan dgn baik dan sempurn tahniah buat semua rombongan ke tanah suci Mekkah

pena rozie said...

amin...

-Sara- said...

alhamdulillah kak.. suka dgr cerita org gi tanah suci..nnti jgn lupe share tau.. n jaga diri kat sana ye kak :)

kakcik said...

Alhamdulillah. Terujanya kakcik baca kisah kawan2 yang 'berjaya' ke sana...

.: iEyLa :. said...

alhamdulillah kak..
moga segalanya dipermudahkan..
jangan lupa doakan adik jugak berpeluang ke sane..
happy for u kak..

diana said...

alhamdulilah..
entah bila la saya nak dapat kesana.

Alin Marlini said...

Mudah-mudahan selamat pergi dan kembali kak fea...smg dpt lebih inspirasi di sana nanti

Fieza79 said...

alhamdulillah..akhir nya...moga selamat pergi selamat kembali ye kak..tp bab nk tgl anak2 tu mmg syahdu kan..

Fazlinil Irma said...

Alhamdulillah.. moga dipermudahkan urusan. Doakan kami jg moga dpt jd tetamu Dia lagi.

Istanbul.. hehehe. nak nyelit dlm beg jgak boleh..? ;)

Tina Othman said...

alhamdulilah, seronoknya

kak fea, tadi pergi pwtc, tak nampak pun TFT, ke tina terlepas pandang

alin said...

alhamdulillah, tahniah kak.
alin dan suami juga berbesar hati ke sana, semoga tercapai suatu hari nanti :)

mak encik | SZ said...

alhamdulillah...

skrg pun sy sentiasa on makkah live online... syahdu ...

selamat mennaikan umrah yg maqbul kak :)

lydzar said...

alhamdulillah, kak fea dh dapat jemputan ilahi utk melawat rumahnya. doakan saya juga akan kesana. berazam tahun depan, insya allah:)

Daddy Ziyyad said...

alhamdullilah...moga dipermudahkan urusan nya....kita semua pasti rindu kan kota makkah & madinah

♥MAMASYAZA♥ said...

alhamdullillah, bertuah kerana tak lama lagi akan menjadi tetamu allah. semoga urusan anak2 disini akan dipermudahkan segalanya

Kakzakie said...

Belum pergi lagi dah rindu Hanis... bila balik dari sana lagilah rindunya tak terbendung. Bila tawaf wadak aje airmata dah berjuraian sayu nak tinggalkan kaabah. Saat itu pasti akan Hanis rasainya kelak...

Acik Erna said...

alhamdulillah..semoga semuanya dipermudahkan..dan hanis dan keluarga selamat pergi dan balik

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

yaALLAH.. seronoknya kak... is tingin nak g sana.. doakan is dapat jejak kat sana jugak... ngan mak, hubby, anak.... besnyer~

saniah said...

Seronoknya hanisss...mesti tak sabar nk berlepas..seblum tu kena jg kesihatan baik2..ya harap semuanya brjln dgn lancar ya..selamat jln..

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah! Semoga segala urusan Hanis & keluarga dipermudahkan olehNya. Akak pun teringin nak ke sana..

S..U..D..@..I..S said...

thniah Hanis anda insan terpilih,
semoga dipermudahkan segala urusan kesana....

ummiross said...

Allahuakbar.., rindu sebelum pergi dan akan lebih rindu lagi selepas kembali nanti,dan akan terus rindu-rinduan selama-lamanya,begitulah lambaian Baitullah. Semoga Allah permudahkan segala urusan buat Hanis sekeluarga dan diberi kesihatan yang baik setiap masa, insyaAllah

sissyira said...

salam

alhamdulillah..semoga semuanya selamat pergi dan pulang.

boleh tolong doakan untuk sy sekali.. moga tidak takut untuk pregnent.. doakan juga untuk arwah mak n ayah saya...terima kasih..

p/s: entah berapa tahun lg saya akan sampai kesana. teringin juga nak pergi.

dwaty said...

Akhamdulillah... semoga semuaya berjalan lancar... amin...

Aliza Liza said...

Tahniah kakak, dapat pergi ke tempat yang suci. Insya mudah-mudahan pemergiaan akak ke sana di berkati dan di selamatkan perjalanan pergi dan balik. Liza pun teringin nak pergi sana. Insya mudah-mudahan Allah makbulkan doa ku ini.

Jo-Blogger said...

tahniah la..

Nazayiena said...

Syukur alhamdulillah berpeluang pegi ke sana,semoga perjalanan nanti lancar....

zehan said...

seronoknya akak nak pegi sana..
mak saya kata memang seronok dan katanya muda2 ni la elok pegi...dah tua2 nnt x larat..
'bila la agaknya saya nak sampai sana...'

Izan Ishak said...

izan doakan ibadah umrah kak fea sekeluarga akan dipermudahkan oleh Allah nanti ye...

izan yg tau berita ni pun teruja sama...