Nuffnang

Tuesday, May 15, 2012

Ayah..

Hampir subuh, aku termimpikan ayah. Ayah kelihatan sangat kacak. Wajahnya bersih dan bercahaya. Misainya terurus. Rambutnya cukup rapi. Bajunya bersih dan kemas. Dalam mimpi itu, aku tahu yang arwah sudah tiada. Tapi aku sangat gembira dapat bertemu dengannya walaupun hanya di dalam mimpi. Walaupun tidak berkomunikasi. Semoga arwah baik-baik saja di sana. Semoga arwah dikumpulkan bersama orang-orang yang beriman.

Waktu hayatnya, arwah sangat menjaga hubungannya dengan orang lain. Begitu menghormati tetamu. Rajin mencari saudara. Semoga aku juga akan menjadi sepertinya. Sentiasa dapat menjaga hubunganku dengan orang lain. Beberapa hari ini aku ada terbaca yang perbuatan dan amalan baik yang dilakukan oleh anak-anak akan sampai kepada ibu bapanya. Semoga segala amalanku yang baik akan sampai juga kepada emak dan arwah ayahku hendaknya, insyaAllah.

36 comments:

Lulu Caldina said...

kak, kata orang tua, bila kita mimpi bertemu orang yang meninggal, sebaiknya sedekahka al-fatihah..

Al-fatihah, semoga arwah tenang disana

kakcik said...

Al Fatihah buat arwah ayah2 kita.

.: iEyLa :. said...

Al-Fatihah...
moga roh arwah tenang di sana...
dan moga doa yg kita kirimkan dpt memberi manfaat pd arwah.. :)

diana said...

alfatihah untuk arwah ayah kak fea..

♥MAMASYAZA♥ said...

alfatihah buat arwah ayah fea

Pok Amai-Amai said...

Al-Fatihah bt Allahyarham...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

ALFATIHAH kak untuk arwah ayah...
huhuhu... terkesan, maka terhasillah entri ni
.....................................
http://sanisahsabu.blogspot.com/2012/05/alfatihah.html
.....................................
(T___T)

Daddy Ziyyad said...

Betul, segala amalan kita yg termampu utk disedekahkan kpd ibu bapa yg telah tiada, kalau boleh, kita usahakan lah

ummiross said...

Walupun dalam mimpi, tapi tentu amat terkesan dengan pertemuan itu kan,raasa gembira dapat menatap wajah ayah tersayang.

AlFatihah, moga rohnya ditempatkan disisi orang2 yang beriman.

alin said...

al-fatihah

ieja amieja said...

semoga rohnya tenang disana..Al-fatihah buat arwah..

Dinas Aldi said...

Al-Fatihah buat arwah ayah Hanis.

:: Mrs.Eady :: said...

Al-fatihah..

saniah said...

Al Fatihah utk arwah ayah fea dan utk ayah akak jugak...

Mamamya said...

kak..dulu uztaz lia penah b'tau klu kita mimpi jumpa org yg dah meninggal n dia x b'kata (xde komunikasi) sememangnya itu rohnya yg dtg menziarahi kita... :)

mudah2an ayah akak tenang disana.. al-fatihah.

hari ni ulang tahun kelahiran ayah lia... :)

Pala Maldini said...

Sekadar suka2.. tafsir mimpi (di google)

Bermimpi melihat atau bertemu orangtua. Artinya, kehidupan kita akan membaik dan direstui oleh orangtua.

Bermimpi melihat orangtua yang sudah meninggal. Artinya, akan mendapatkan rejeki yang besar. Bisa juga merupakan peringatan agar kita tidak bertindak ceroboh.

Pala Maldini said...

satu lagi

Bermimpi bertemu ayah / bapak. Artinya, akan mendapatkan kegembiraan.

-Sara- said...

ALFATIHAH UTK ARWAH AYAH KAK HANIS

**TETIBE RINDU KT ARWAH AYAH JUGAK :(

Gen2Merah said...

salam kak.. teringat plak saya dngan arwah ayah saya...

atuk said...

Assalamualaikum Hanis

Al Fatihah

siti murni said...

Al-fatihah buat arwah ayah2 kita. dan mudah2an amalan baik dan doa kita sebagai anak sampai kepada mereka...amin.

Marya Yusof said...

As salam Kak Fea,

Al-Fatihah... Rupanya ramai juga yg dah kehilangan ayahanda tercinta slps baca komen2 di atas...

Rindu dgn arwah abah juga... :'(

Eye_nee said...

Dah 19 thn akk kehilangan ayah...Semoga Allah menempatkan Ayah kamu dan juga semua ayah2 yg telah pergi meninggalkan kita bersama-sama para solihin...

Al-Fatihah...

nanie said...

al-fatihah....

munna said...

Al-Fatihah ..... semoga dicucuri rahmat

muslimah rempit said...

aaaaaaaa entri ini menyebabkan Kak So rindu pada arwah Abah Kak SO juga...

mummY daniSha said...

al-fatihah buat arwah ayah akak dan ayah sy....sy rindu kat ayah sy...=(

Alin Marlini said...

tentu kesedihan kehilangan abah amat terasakan kak? Alin selalu berdoa biarlah Allah lanjutkan usia abah Alin sb Alin x sanggup kehilangannya...

MulutPayau said...

Al-Fatihah utk arwah ayah Hanis...

h4ni3 said...

al Fatihah


pstt.. akak datang tak ahad ni? :)

Tina Othman said...

alfatihah buat arwah ayah2 kita

tina dulu pun penah mimpi, tapi rasa agak ralat sebab cuma bersalam je, tak peluk pun wlupun dlm mimpi tu arwah abah mcm nak peluk

moga arwah2 ibubapa kita ditempatkan dikalangan org2 yg beriman

Nazayiena said...

Terubat rindu klu mimpi berjumpa dgn org yg dah tiada.

@cu SaYaNg said...

Al Fatihah buat arwah ayah2 kita
semoga mereka semua ditempatkan di kalangan orang yang beriman..Amin

sissyira said...

salam..

1 syawal ni genap 3 tahun emak pergi, dan 1 oktober 2012 ni genaplah setahun ayah pergi, tp sampai hari ini, sy belum boleh terima kenyataan ni..

semoga kita ada kekuatan dalam meneruskan kehidupan.amin..



jemput joint contest syira :


http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

whitecappuccino said...

teringat arwah ayah juga..:( Al-fatihah.

Irfa said...

alfatihah utk ayah kakak
sesekali dlm mimpi saya bertemu dgn org2 yg saya sayang..