Nuffnang

Thursday, May 10, 2012

Solat Sunat - Kaitannya dan keperluan masa kini..

Sedang membaca buku Solat Sunat Kaitannya dengan Keperluan Masa Kini tulisan Ustaz Abdul Rahman Mohamed. Terbitan Telaga Biru. Harga RM 29.90. Buku yang sangat menarik dengan penerangan tentang solat sunat yang sangat jelas. Diberikan situasi, kemudian diberikan jawapan berserta dengan penjelasan yang cukup terang berserta dalil-dalilnya.  Menambahkan lagi kefahaman kita tentang solat-solat sunat. Sehingga membuatkan saya rasa terpanggil untuk berkongsi di sini. Kalau berminat bolehlah mendapatkannya. (Saya meminjamnya dari perpustakaan pejabat.) Semoga bertambah lagi ilmu pengetahuan dan mutu ibadat kita hendaknya, insyaALLAH..

  Cover buku dari Google..

33 comments:

.: iEyLa :. said...

bagus buku ni kak...
disamping perbaiki ibadah wajib tu...
ibadah sunat pon perlu kan kak..

:: Mrs.Eady :: said...

buku yg bagus nih..

Daddy Ziyyad said...

saya suka kebanyakkan buku2 terbitan Telaga Biru ni..para penulisnya mmg berkaliber dan terkenal.

ummiross said...

Hanis..Ummi pun banyak beli buku2 terbitan telaga biru ni,yakin dengan penerbit dan penulis2nya..
InsyaAllah sama-sama kita amalkan yang sunat2 sebagai pelengkap kepada kekurangan dalam amalan wajib..

Kakzakie said...

Betul Hanis solat sunat terlalu banyak jika mahu dilaksanakan. Apa lagi ketika kita berada di tanah suci dgn kelompok umat Islam yg berbagai mazhab... Di masjidilharam lagilah solat sunat boleh didirikan bila-bila masa.

Contohnya kalau kita biasanya mana ada sunat ba'diah selepas asar tetapi kita akan lihat di sana ramai yg mendirikan solat sunat ba'diah selepas asar - sebab lain mazhab. Buku ini memang baik dijadikan panduan...

Pok Amai-Amai said...

Sy kena byk beli buku dan membaca. Huhuhu!

Kunang-Kunang said...

Sebagai permulaan rajin2lah menunaikan sholat sunat rawatib. Perlahan-lahan kita mulakan pula dengan sholat-sholat sunat lain.

Terima kasih berkongsi hal tentang buku tu.

dwaty said...

saya suka buku2 macam ni kak... agak2ada lagi tak di pasaran??? MPH ke POPULAR ker???

-Sara- said...

baguslah buku tu kak..senang nk fhm kan :)

mummY daniSha said...

thanks for sharing kak

qemaishak said...

Bagus untuk panduan ni kak, tq:)

munna said...

bagus buku ni kak...kat rumah mak munna banyak buku dari telaga biru ni...ayah suka membaca... lebih2 lagi nak ke umrah hujung bulan ni....banyak bahan bacaan yg baru dia beli

noor said...

tq kak bg info psl buku nih...

sissyira said...

salam

yea...buku ni memang bagus...ada penerangan y jelas..snng sikit nak belajor.hehe

Gen2Merah said...

buku keagamaan memang menarik..... thanx kak fea for the info

atuk said...

Assalamualaikum Hanis

moga segala amalan akan diterima

siti murni said...

thanks bagi info berkenaan buku ni. bagus jugak..tak perlu google lagi..:)

susumanis said...

salam hanis, tq for sharing, hanis nk umarah cari buku prof kamil, travelog haji dan satu buku rahsia mekah dan madinah, sangat membantu dgn segala infos, insyaAllah..

Maya Mayana said...

bila umur yana dh bertambah ni bhn bacaan pun dh pilih2 juga cumanya kena sediakan masa,sebab masa tk pernah menunggu kita..

thanks kak

Alin Marlini said...

insyaallah..kalau jumpa pasti akan memilikinya kak :)

Alin Marlini said...

insyaallah..kalau jumpa pasti akan memilikinya kak :)

mama tim said...

asalam kak fia..lama kunjung sni..

mcm menarik buku ni kak..

MulutPayau said...

terima kasih berkongsi pasal buku ni...

Kamalia said...

saya suka dengan buku terbitan telaga biru..buku2 yg diterbitkn setakat ni memang bagus..tq for sharing this kak..:)

Acik Erna said...

terim ksih hanis kongsikan dsini..acik pun suk beli buku keluaran telga biru..ada yng belum habis dibaca

[PCL] said...

assalam...bagus baca buku2 ilmiah nih, boleh tambahkn ilmu di dada.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

assalam, dah lama saya tak singgah sini..

Marya Yusof said...

As salam K.Fea,

Terima kasih atas perkongsian... Skrg ni mmg sdg usaha baiki solat wajib agar lebih bermutu... Solat sunat juga nak menampal2 cacat cela solat2 yg pernah dibuat sblm ni... Moga ALLAH terima... Amin...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

kak, is mang bwak kemana-mana ja TFT tu lagi tak habis baca... hehe

p/s: kak, macam menarik je muka depan buku karangan ustaz abdul rahman mohamed tu (^___^)

Tina Othman said...

bakal masuk dlm list buku yg harus dibeli ni

Eye_nee said...

Kena dapatkan satu ni...

Rai said...

bestnya kat ofis ada perpustakaan.. siap boleh pinjam lagi..

Kella said...

saya suka!! =D