Nuffnang

Friday, October 1, 2010

Pulau pandan jauh ke tengah...

Kalau orang dah tak suka semuanya nampak tak kena kan. Cakap salah. Tak cakap pun salah. Bila tutup mulut orang tak peduli. Bila buka mulut orang benci. Kesiankan bila tengok orang kena pulau. Bila dia tanya orang buat-buat tak dengar. Bila dia ulang suara orang jawab dengan suara yang tinggi pula. Walaupun dia tak cerita tapi dari air muka dia dan dari air muka mereka kita tahu memang ada yang tak kena.

Bayangkan, dia yang bertanya mereka buat muka toya. Aku yang tak terlibat di tegur mesra.

Aku ni memang suka memerhati. Jadi bila tengok situsi macam tu aku jadi tak sedap hati pula. Nak menegur tak tahu cerita. Sebabnya dengan dia aku tak rapat dengan mereka pun sama juga. Jadinya tak tahu pula siapa yang salah, siapa yang betul. Nak sokong siapa lagilah aku tak tahu. Sebab semuanya memang baik dengan aku. Tapi bila cuba tempatkan diri kita di tempat dia memang aku rasa tak best betul. Kalau orang pulaukan kita, kita nak buat apa ye??

Hipokrit ke kalau kita tak suka orang tapi kita buat-buat suka demi untuk menjaga hati dia???

5 comments:

nurkaloi said...

hipokrit or tak tu tak penting
tp bg ku laa...
lau kite rase tak suke org tu
try carik pe mende yg boleh disukai tntang dye
tp lau prangai da mcm VAVI wa tak carut k...hehe
wat tak tawu sudaa...
yg penting no umpat no keje ngeji
bg ku la lau kite x suke kat smone...
mybe ade gak smone yg x suke kat kite
dunia memg camtuh..kene la pndai2 wat pilihan

ngarut je ku niee,,,hehe

Hanis Azla said...

Thanks nur. Iyelah.. kita ni bukannya perfectkan.. tentu ada org yg tak suka kita juga. Jadi tak payahlah suka-suka nak tak suka orang kan..

nurkaloi said...

ye ye ye
bagus sbb hanis fhm
hehehehe
kwn je ngan sume org
kan...

eah tp lau dr enjet diri sndiri n mabok2 jgn la kwn hehehe

Ogy said...

pernah juga berkawan dgn org walaupun hati masih tersentuh dgn perbuatan lalu dia pd kita...dia dh minta maaf..tp jauh di sudut hati masih tak dpt melupakan....akhirnya kita buat keputusan takmo hipokrit lg...mmg tak boleh nk terima dia ajdi kawan........

Hanis Azla said...

Ogy - nak memaafkan tu mmg senang & takde masalah.. Utk melupakan tu yg payah sgt kan..