Nuffnang

Sunday, August 22, 2010

Aircond oh aircond...

Dulu...
Masa kat ruang tamu takde aircond lagi, mulut aku yang asyik dok komplen panas manjang. Cik Asben cakap apa pun aku dok bantai selitkan citer pasal aircond. Jadinya dua tahun sudah Cik Asben dengan baik hatinya ajak aku pi beli aircond. OK dah puas hati...

Dulu gak...
Cik Asben memang tak boleh tido sejuk-sejuk. Tapi kat bilik tido kita org ni panas sbb rumah aku mengadap matahari petang. Jadi bila musim panas tu, malam memang berbahang. Kiranya kalau kipas bilik dah sama laju dengan kipas helikopter pun masih tak rasa apa lagi. Puaslah aku suruh pasang tapi dia tetap tak moh. Sebab katanya kalau ada pun nanti masa tido tak bukak membazir ajer. Tapi bila aku dok bantai komplen hari2 maka terpasanglah jugaklah aircond kat bilik aku ni.. Best..best... Yang peliknya, bila dah pasang aircond ni cik asben pulak yang lebih gila aircond dari aku. Balik keje on aircond, nak sembahyang on aircond, nak sikat rambut on aircond, nak tido lagilah kena pasang aircond..

Sekarang ni...
Sejak ofis aku dah pindah ke bangunan baru ni, hari-hari aku kesejukkan. Maklumkan barang baru. Sejuk ke main aircondnya. Sampai aku jadi fobia dengan aircond ni. Balik rumah tu rasa syok sgt bila dapat rasa udara panas kat rumah. Tapi masalahnya, Cik Asben dan anak-anak dah kena jangkit penyakit lama aku pulak. Pantang panas sikit on aircond, tengok tv on aircond, nak tido cari remote aircond dulu....

Sekarang ni gak...
aku nak lepak kat bawah depa dok pasang aircond... nak masuk bilik pun Cik Asben pasang aircond gak... dahlah la ni hidung aku ni sok sek sok sek kena selsema.

Waktu ni..
Nasib baiklah 2~3 bulan ni aku dah ada blog sendiri. Bolehlah jugak aku dok update blog & jenjalan blog orang kat hall atas ni yang takde aircond. Kalau idak aku nak lepak mana????

Kenyataannya...
Sebenarnya, citer kat atas tu cuma alasan aku nak layan blog ajer... Takde kena mengena pun dengan aircond kat rumah aku atau aircond kat rumah korang. Aircond kat kedai lagilah takde kena mengena sebab Cik Asben tak pergi belikan lagi untuk aku...he..he..

4 comments:

Hamzah Ian said...

har har har..nice

Hanis Azla said...

gelak yg sangat sweet...thanks hamzah

DiRa EaRTh said...

banyaknyer aircond...nak satu..

hanisazla said...

eh.. mana ada byk. 2 ketul tu je pun..