Sunday, August 29, 2010

Janji boleh cium..

Subuh-subuh macam ni rasa terhibur hati ni bila dengar anak-anak yg tengah lepak kat bawah tu berborak sesama sendiri sambil layan dvd x-men untuk kali yg ke entah berapa kali. Tadi masa kejut bangun sahur sumanya cakap ngantuk sangat. Tapi lepas sahur dan solat subuh terus segar ajer mata depa. Rasa cam comel ajer perbualan mereka itu. Topik pun macam best. (Biasalah, naluri seorang ibu kan, anak-anaknyalah sentiasa yang terbaik, tercomel, terpandai dan segala macam 'ter' yang best-best lagi.) Rasa cam nak cencium ajer muka depa tu walaupun sumanya tak mandi lagi. Tapi takpe anak-anak aku tetap yang terwangi... he..he..

Terfikir tentang cium ni, teringat pula pasal seorang teman di zaman sekolah dulu. Waktu tu topik cerita kita orang ialah bagaimana andainya kita di paksa kawen oleh parent kita dengan orang yang kita tak kenali. Dalam erti kata lain kena kawen dengan orang bukan boifren or gefren kita. Bermacam-macam jawapanlah yang kedengaran. Antara jawapan feveret dah tentulah jawapan yang macam2 ni.

Ini yang positif : Aku tak kesah...
janji orang tu beriman.... (Ini antara jawapan yang paling feveret)
asalkan loaded, ada keta, rumah... (Ini jawapan dari yg ala2 materialistik)
Janji ada iras SRK... (Ini yang giler hindustan)
bercinta lepas kawen pun boleh bahagia... (Ini jawapan dari yg blm ada boifren lg masa tu)
kalau dah jodoh, ikut ajerlah... (Ini jawapan dari calon anak mithali)

Ini pulak yang negatif : Ishhh...
jangan harap aku nak ikut... ( Ini jawapan dari yang dah lama ada boifren)
aku mogok lapar arr... (Ini jawapan dari yang baru ada boifren)
kang, aku lari dari rumah kang... (Ini pula dari yang suka memberontak. Tlg jangan contohi)

Tapi antara jawapan yang paling sempoi ialah dari kawan aku yang sorang ni.

Janji bila aku pandang muka dia aku rasa boleh kiss kira okeylah tu....

Amboi, senangnyalah jawapan ko. Tapi bila difikirkan balik, ada juga betulnya kan. Kalau dah boleh cium tu kiranya tentulah boleh nak sayang juga...
Korang agak-agak yang mana satu agaknya jawapan aku dulu ekkkk???
Ini bukan gambar anak aku. En.asben mmg berkulit putih tapi dia bukan orang puteh.
Jadi anak aku takder yang putih melepak cam gini. Ini anak en.google.

8 comments:

haidi takeAfoto said...

emm sume pendapat kt ats tu btul la..tp yg kisstu lg betul..klu dah boleh kiss forsure sume pn boleh..hehe setuju2..

Fuz said...

tag sudah dilaksana. Sori lambat. Terima kasih.haha

Anonymous said...

haidi, ha..ha.. x sangkalah sahabatku itu dah berfikir tahap out of the box masa tu..

PKH, thanks yer.. ikhlas dari akak anak 3.. he..he..

najihah sahami said...

haha..terbaek la sayangs...
suke je bace jawapan +ve ngn -ve kamu tu..

Fyna Li said...

haha~~ setuju dengan jawapan. janji aku rase boleh cium tuh.

Anonymous said...

Tq Najihah...

Chacha pun jd geng kwn i tu kan.. he..he..

MamaYatie said...

~janji boleh cium~ <-- jwpn jujur tu kan..hahaha

Anonymous said...

@MamaYatie : Sgt jujur & straight to the point...

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...