Nuffnang

Wednesday, August 25, 2010

Kena smash di pagi hari...

Semalam ada sorang pegawai dari cawangan lain yang bergelar daten datang ke ofis aku. Masuk kali ini sudah beberapa kali kami bersua. Oleh kerana itu, semalam kami sudah mula bertegur sapa dengan sedikit mesra. Orangnya sudah berumur di awal 50 an. Penampilannya biasa saja. Selalu berbaju kurung dan bertudung bawal. Gayanya juga sederhana. Tetapi apa yang menarik perhatianku tentang wanita itu ialah kasut-kasutnya. Setiap kali dia datang aku pasti akan tertarik melihat kasutnya.

Biasanya orang yang di usia begitu lebih selesa memakai wedges ataupun kasut tutup bertumit rata ataupun sekadar 1 atau 1 setengah inci. Tetapi wanita itu selalu mengenakan kasut tutup bertumit setinggi 2 setengah ~ 3 inci. Kasut-kasutnya pula cantik-cantik belaka. Selalu cukup padan dengan baju-bajunya. Kenalah dengan statusnya itu. Setakat yang dia datang ke sini, aku perhatikan semua kasut-kasutnya sangat cantik dan juga comel. Tapi semalam paling aku berkenan kerana ada reben di depannya. Sangat bergaya. Aku memang berkenan dengan kasutnya.

Pagi ini, semasa bersiap untuk ke tempat kerja aku bercerita kepada en.asben tentang pekara itu. Memandangkan pernah ada insiden antara aku dan wanita itu sebelum ini yang pernah aku ceritaka pada en. asben maka hanya dengan mengimbas balik sedikit mukadimah tentang cerita dulu en.asben sudah mengingati gerangan orangnya. Aku pun terus bercerita tentang kasutnya yang cantik itu.

Yang, jelesnya I tengok kasut dia. Bestnyalah. Dah berusia macam tu tapi masih boleh bergaya dengan kasut-kasut cantik macam tu...

Sambil menyikat rambut en.asben menjawab begini :

Ma, tentu lebih elok kalau u jeles dengan iman yang ada pada dia...

Errrkkk... aku nak sanggah pun dah tak boleh. Sebabnya memang betullah apa yang en.asben cakap tu. Jadinya aku diam ajelah sambil jeling2 tengok senyuman sinis en.asben. Eeiii .. Ingatkan en.asben akan cakap macam ni :

Alah ma, nanti u belilah kasut macam tu buat kasut raya tahun ni...

Lagi best kalau en.asben cakap macam ni :

Takpe ma, nanti weekend i bawak u pi shopping. Nnt i belikan kasut cam tu untuk u...

Tapi takde pun. In my dreams lah tu... hmmm menci tau pagi2 dah kena sebijik.

Ini bukan kasut I yer. I x pernah pun ada kasut kaler merah cam ni.
Ini kasut kat en. googles...

6 comments:

Peminat Katie Holmes said...

haha.
saya sokong en.hasben.

hanisazla said...

alarrr...he..he.. Tq yer.

GaDis CoMeL said...

haha. sangat berbisa kata2 itu.

chacha said...

pedas dan menusuk ke jantung. teeeheee~~

hanisazla said...

Gadis Comel, Chacha,
Itu yang smp jd speechless tu... grrrr.

kata kila said...

setepekkk pap kat muke.ekekeke