Nuffnang

Thursday, November 8, 2012

Demam dan ubat demam..

Assalamualaikum...

Semalam masih demam lagi. Tapi kuatkan juga badan ni. Kat ofis dapat sms dari en.asben. Ma, I demam. Hmm.. sah-sah berjangkit dari aku. Kesian dia. Petang tu sempat lagi singgah pasar malam sebab emak kirim suruh belikan ubi kayu dan pisang. Katanya nak buat lepat. Waktu beli ubi kayu dan pisang ternampak pulak tapai ubi. Badan tengah demam dan tekak tengah sakit tapi teringinkan juga tapai tu. Capailah juga sebekas. Buat ubat sebab selalu tu beli dua bekas he..he..

Sebelum bergerak ke kereta semula ternampak pulak orang jual durian. Teringinlah jugak. Dalam kepala bersoal jawab sendiri nak beli ke tak nak? Berlawan-lawan tekak yang sakit dengan tekak yang teringin. Sudahnya belilah jugak. Tapi tak beli banyak pun. Beli 3 biji aje. Walaupun pakcik tu ada offer suruh ambil 7 biji sekali sebab dia nak kasi diskaun. Dengan berat hati aku terpaksa tolak he..he.. Nak buat ubat pun agak-agaklah kan. Tunggu baik demam dulu.

Sampai rumah lepas makan nasi makan durian. Subhanallah, sedap sangat durian tu. Pahit dan manisnya seimbang. Warna pun cantik. Ulasnya tak besar sangat tapi puas makan sebab bijinya kecil betul. Aku makan beberapa ulas aje sebab takut tekak semakin sakit. En.asben yang demam pun tak tolak nak makan durian tu. Ingatkan taknak. Buat ubat jugalah tu he..he.. Tapi tengok pagi tadi ada lagi pangsa yang tak berkopek lagi. Kirannya en.asben pun makan beberapa ulas aje. Save betul bila beli durian time demam. 3 biji pun tak habis makan satu rumah.

Alhamdulillah, pagi ni demam kami dah beransur kebah. Kami berdua dapat pergi ke pejabat macam biasa. Terima kasih ALLAH.

Salam hormat untuk semua. Have a nice day.

19 comments:

mama maman aka yana said...

durian jd ubat demam.. hehehe.. karang lagi teruk karang.. durian tuh kan panas dlm.. hehe

ummiross said...

hehehe..nak cari ubat demam jugalah hanis, beli kat mana durian yang sedap tu?

Alhamdulillah dah sihat suami isteri, lepas ni jangan berebut pulak 'makan ubat' tu, hikhik!!!

Kakzakie said...

Betul-betul jadi ubat Hanis sebab masa beli cakap buat ubat kan.. antibodi kuat insya-allah oklah..

Daddy Ziyyad said...

sekarang ni mmg musim demam batuk selsema..Yg kesian kat budak budak..

munna said...

musim skrg ni kak...anak2 buah dah mula berair hidung dan demam.... harap2 tak berjangkit dgn anak munna

♥MAMASYAZA♥ said...

akak pun rasa nak demam, cepat2 mkn ubat. ermmm duriann, mmg feveret akak jugakkk

man said...

oo..mkn musang king..http://ajax85.blogspot.com

atuk said...

Assalamualaikum Hanis


Alhamdulillah
moga sihat sedia kala..

Dilla Ady said...

sib baik durian ni dilla kureng sikit..kot tak pantang jumpe..huhu

♥ Nana BamBam ♥ said...

Salam kak..

harap2 cepat la sembuh dr demam tuh ye.

makan durian jgn banyak2 kak..takut nti bertambah demam plak..huhu

abah khalisha said...

Mmg musim sekarang ni..ni anak abah pun duk tak sihat gak ni

zehan said...

kalau saya demam, mmg kena marah ngan en asben kalo makan durian...huhu...
moga akak sihat sentiasa ekk...

:: Mrs.Eady :: said...

amboiiii kene cari durian gak nie..baca je pun dah terliur!

~ yus ~ said...

sehati sejiwa, demam pun serentak ya fea....

demam2 makan durian lagi...hehe

eLL said...

alamak, nasib baik tak suka durian. hihi

ieja amieja said...

semalam g bangi..otw balik sempat singgah jg beli durian tepi jalan..mmg kuat penangan durian ni kan..demam2 pun x blh nak tolak klu ada dpn mata..

MumMe said...

alhamdulillah dh sembuh...kami sekeluarga pun peminat durian... :)

-Sara- said...

ehehe..memang ubat betollah tu :D

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hehe..mmg blh buat ubatlah durian tu

kita pom peminat durian ~ yummm


dah ada durian ke skarang? x nmpk plak kt area rumah sy ni