Nuffnang

Thursday, February 16, 2012

Home sweet home...

Bila garam gula kat ruang tamu, fridge kat ruang tamu, almari kat ruang tamu, katil kat ruang tamu, itu tandanya apa? Itu tandanya orang teringin nak renovate rumahlah tu. He..he.. Wah renovate rumah yer. Cerita macam major renovation aje. Tapi sebenarnya cuma besarkan dapur yang comel jadi kecik aje, alihkan bilik air ke tempat yang lebih strategik dan besarkan sikit bilik emak yang kecik supaya selesa sikit. (Semuanya kecil-kecilan saja. Al- maklumlah, rumah pun tecik. Budget pun tecik ha..ha..).

Sekarang ni rumah berdebu-debu. Kat lantai tak perasan sangat sebab lantai putih. Tapi kat tangga memang tapak kaki memenuhi tangga.  Nak lalu kat ruang tamu pun kena senget-sengetkan badan sebab barang penuh susun kat situ. Walaupun rasa serabut bila balik rumah, tapi setiap hari rasa tak sabar nak balik rumah. Bukan sebab apa, sebabnya suka tengok progress tu. Dah sebulan dah ni. Harap-harap dalam dua tiga minggu lagi siaplah sepenuhnya.

Bila time nak balik rumah hati rasa berbunga-bunga. Macam orang nak pergi dating pulak. He..he.. dating dengan rumah comel lote akulah apa lagi. Biarlah tak besar macam rumah orang lain. Biarlah tak cantik macam rumah orang lain. Tapi itulah rumahku syurgaku. My home sweet home.

34 comments:

Lulu Caldina said...

kak... tetiba ada org tanya mengenai TFT.. tgk kat perbuk :)

Nini D.. said...

Lulu..kompem dia blom merasai kehebatan tamparan Aiham Fakhri.ahakss!!!

Kak Fea,terhingin nak ke rumah akak...

ummiross said...

waa seronoknya Hanis,sampai kan ummi pun terasa berbunga-bunga di hati,tumpang seronok,hihi..
Mesti tak sabar nak tunggu siap kan Hanis..

kakchik@ella said...

Hehehe .. baru je bergossip dgn Lulu dan Tina kat fesbuk tntang Hanis, tetiba dan updet. Wahhh .. mcm tau2 je kitorg seru. hihihi.

Huda said...

seronoknya nak renovate rumah kak, saya pun terasa seronok kak..harap semuanya berjalan lancar.

Liza Abu Bakar said...

tak boleh datang le... nanti bersin alah habuk. he..he..

~ yus ~ said...

Wah! Mesti rumah tambah cantik berseri lepas ni...:)

-Sara- said...

seronok bila ada rumah sendiri walopon comel cinonet kan kak hanis :)

saniah said...

Btl tu hanis...biar pun kecil tp itu lah tmpt kita mmbelai kasih...:) dah siap nnt tunjukkanlah gambar blh tak?

lydzar said...

seronoknya reno-reno nih..dh siap nnt selamat berkemas pulak :)

sisdee said...

pnah rasa dan tahu camne punya sukar .. makan, minum semua kat bilik atas masa tu hahahah sbb renovate ruang bawah ;)

Hanis MY said...

huhu teringin nak ada home sweet home jugak... mesti cuns lepas renovate...

happyirfa said...

saya pun tingin nak renovate.nak buat bilik utk bujang dan hero..tapi belum mampu lagi

so bersabarlah dengan yang kecil comel itu..bila anak2 dah remaja kena usahakan utk mrk mendapat ruang sendiri

Mamamya said...

lia ni bila lah agaknya nak berpeluang renovate umah...masih dok kat umah sewa lagi..tp ttp ada angan2 nak besarkan itu ini w'pun tau itu umah org...heheheee....

Kunang-Kunang said...

Betul rumah itu sorga.

kakcik said...

Rumah kakcik pun kecik je... tapi inilah satu2nya harta dunia yang kakick ada. :)

susumanis said...

Happy for u hanis..nanti dah siap share la photos ya..hehe

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah! Suka sungguh, especially part besarkan bilik emak tu :)

Citarasa Rinduan said...

kalau melibatkan renovate, mmg merasai azab berdebu didalam rumah...

nanti syer tau kak hanis, ruang ya di buat tu

mak encik | SZ said...

yeeee betul tu kak...
kecik ke besar ke cinonet ke ...
rumah kita tetap menjadi syurga kita..
kecik di mata orang, besarrrr di hati kita..
chewahhhh ;)

Maya Mayana said...

umah hasil titik peluh sendiri lain feelingnya...

bila la turn yana nk ada rumah sendiri..tk sabar juga rasanya... :)

Gen2Merah said...

selamat pagi kak.. terasa indahnya bila rumah sendiri kena renovate kan.. terasa syurga utk kita menghias dengan senang hatinya... ehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kak nnt dh siap tayanglah sikit rumahnya

MulutPayau said...

hanis...umah akak pun tgh rnvate skrang ni..mmng tak sabar nak tnggu siap...perasaan kita sama....muahahaha...

:: Mrs.Eady :: said...

seronok nyer :)

mama tim said...

kak..cam gitulah klu renovate umah kan kak..nak masak pon susah..
saya pon nak tambah belakang umah saya tu bln dpn..huhu..
kak nnti share gamba before n after..

Fieza79 said...

btul kak bila rumah tgh renovate dn baru2 lps renovate mmg rasa heaven je bila balik umah..dok tmpt keje pun asyik teringat2 je kan..hehee

Rumah Kuning said...

bila renovate rumah, bab habuk tu yg tak tahan. tapi bila dah siap, bestnya mcm dpt rumah baru.hehehe

ieja amieja said...

mesti x sabar nak tunggu siapkan reno tuh..lega klu sume dah selesai..dgn cuaca yg panas ni..habuk2 tuh bahaya..

h4ni3 said...

kann?? biar ape orang kata.. janji rumah tu rumah kita n kita selesa..

(mode: penat, orang asek kata rumah saya mcm tadika la, balai polis la.. hehe.. nak jer cakap, ekau ado?kihkih..)

Kakzakie said...

Usah kata rumah yg sedang dlm progress nak renovate aje yg tak sabar nak balik Hanis... kakak nie kalau dah lepas Asar asyik tengok jam nak tunggu masa balik je...

Ati Masrif said...

wah..seronoknya..
beraya dengan dapur barulah tahun
ini ye hanis

jangan lupa tempek pic
bila dah siap nanti :)

Izan Ishak said...

syoknya kak! besar ke kecik ke tetap umah kita kan kak...

Aida said...

Bestnya dapat renovate rumah.. Tp rumah kotak kami payah nak renovate.. Huhu..