Nuffnang

Monday, February 20, 2012

Menggoda tak?

Hari sabtu lepas aku ke RTC Gopeng. Dalam perjalanan pergi, bas jabatan singgah ke R&R Tapah untuk makan. Biasanya bila berjalan naik bas ni, aku jadi takut sikit nak makan. Nak makan buah pun takut. Bukannya apa, sebab takut sakit perut he..he.. Nanti susah pula nak berhenti. Kalau naik kereta sendiri tu lain. Jadinya aku dan kawan-kawan memilih untuk makan ais krim goreng saja. Sedap. Tepung luarnya berbentuk love.  Tapi simple ajelah.

Teringat pula ais krim goreng kat Kuala Terengganu yang lebih sedap. Siap berhias cantik lagi. Siap ada jagung, daun salad dan hirisan limau. Sampai sekarang teringat-ingat. Nasib baik ada simpan gambarnya. Jadinya bolehlah juga dok tenung kalau teringin. Selalu makan yang plain. Bungkus dengan tisu atau tergolek-golek dengan tepung saja. Jadinya bila pesanan aiskrim goreng kami di KT tu berhias cantik, terus rasa macam wah.. bestnya. Sangat menggoda selera yang memang selalu berselera bila nampak aiskrim dan makanan lain yang boleh naikkan berat badan he..he..

Menggoda kan aiskrim goreng ni..

37 comments:

Huda said...

ni aiskrim goreng ni? siap ada salad semua ni, hehe

Nini D.. said...

adooii...insap Nini...insap...jgn tergoda.hahaha

:: Mrs.Eady :: said...

aarrgghh...sedagn digoda dgn gmbr ini!isshh...

Kakzakie said...

Pandai tuan punya restoran itu menghias dan itulah yg menggoda Hanis...

Izan Ishak said...

akak... tgk gmbr yg sgt menggoda ni, terus rasa nak makan je!

.: iEyLa :. said...

erkkk...seb baek tak pengsan pepagi tgk gmbar eskrem goreng nih...
ni bukan tahap menggoda nih..
ber"gulp2" telan air liur jela..hikhik

Kamalia said...

memang menggoda kak..
dah lama tak makan eskrim goreng ni..slrrp..

Diana @ bilakukatacinta said...

sgt menggoda kak...jeles

lydzar said...

takpernah makan ice gream goreng lagi..cemana la rasanya eh

Fieza79 said...

sedap nya ais krim goreng..pnh rasa sekali je dlu..mmg best..!

whitecappuccino said...

Aku tergoda! terpesona!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy lum penah makan aiskrim goreng..jadi sudah tergudaaaaa!!

kakchik@ella said...

tergoda la hanis.

Eye_nee said...

Aiskrim goreng????..ketinggalan betul lah akk ni..tak pernah tgk pun sis....

kayna said...

siap ada salad... dasyatnyer... mmg menggoda... tang aiskrimlaa... 1st time tgk

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Tak pernah rasa... teringin jugak ! R&R tapah tu best ... suka singgah kat situ

KAIN VIETNAM TERBAIK said...

salam...menariknya..kat rnr tapah belah mana? tak pernah jumpa pulak

ummiross said...

cobaan.., petang nanti ummi datang berbuka ye Hanis..

Daddy Ziyyad said...

Memamg menggoda lah icecream goreng tu !!!

R&R Tapah mmg antara R&R yang saya mesti singgah kalau lalu..best kan

-Sara- said...

akk makan kat KT katne ni? sara org ganu pon xpenah jumpa aiskrim goreng menarik cmtu tau! :)

Irfa said...

mmg menggoda lah kak :)
sejuk je ditekak

♥MAMASYAZA♥ said...

wow nampak sedap sgt aiskrim goreng tu. tak penah makan lagi kat mana2 tempat

ckLah @xiiinam said...

Tergoda...ckLah pun datang RTC semalam!

Tina Othman said...

meleleh air liur tgk

Hanis MY said...

tergoda tahap gaban dah ni wuwuwu...

zella y said...

tergoda and terliur hehhehe

sahromnasrudin said...

kak, mengoda tue kne tambah lg 1 g jadi menggoda..baru ternoda hihihhhhh

diana said...

warna dia tu yang buat menarik dan menyelerakan..:)

Dinas Aldi said...

Akak pernah makan eskrim goweng tapi takla secantik yg dalam gambar tuu! Nak jugak!

Suara Kalbu said...

Memang tergoda laaa...

Dah lama tak makan aiskrim goreng huhuhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

menariknyer cara dia hidang.huwaaaa

MulutPayau said...

memang mnggoda betul..... kreatif cara dihidangkan...

LYAfrina said...

aiskrim goreng sgt femes kat pntai batu buruk kan.. dulu time di wrded kat spital..nurse2 pelatih slalu blnje aiskrimgoreng..ni dh lama x mkn

Maya Mayana said...

sangat menggoda..

selalu beli aiskrim goreng yg segera dlm kotak tu..goreng sendiri...

ohh rupa-rupanya senang saja nk menggoda akak ni..hik..hik..:P

Aida said...

Makkk aiiii.. Mengancam betul aiskrim dia.. Siap ada deco bagai.. Kt kat mana tu kak?? Aida pegi kt 2-3 kali je kot.. Padahal sedara marak arwah mertua ramai yg dari sana.. ;)

~ yus ~ said...

memang menggoda fea...

saya makan aiskrim goreng last sekali tahun 1993, aduh! lamanya, teringin ni...huhu

~ yus ~ said...

memang menggoda fea...

saya makan aiskrim goreng last sekali tahun 1993, aduh! lamanya, teringin ni...huhu