Nuffnang

Monday, December 3, 2012

Perasan diva walaupun sebenarnya poyo..

Assalamualaikum..

Walaupun tajuk macam nak cerita pasal artis tapi sebenarnya cuma nak cerita pasal anak-anak aje he..he.. Cerita beberapa malam sebelum ini. Entah kenapa bila time cuti sekolah ni anak-anak lebih suka tidur di ruang tamu dari tidur di dalam bilik sendiri. Rasanya, faktor dan penyebab utamanya tentulah sebab tv tiada di dalam bilik sendiri. Lebih-lebih lagi bila sepupu-sepupunya pun memang berkumpul kat rumah time cuti-cuti ni. Jadinya setiap malam memang sanggup anak-anak bentang toto dan angkat bantal, selimut bawak turun ke bawah dan bentang depan tv.

Waktu orang lain sibuk-sibuk angkat bantal dan selimut dari atas, Az selamba aje main roller blade lagi. Waktu nak susun bantal untuk tidur atas toto Han tanyalah, BB nak tidur kat atas ke kat bawah? Dengan lagak diva Az jawab, kalau siapa nak BB tidur kat bawah pergi tolong ambilkan bantal BB kat atas. Memang taklah bila nak berlagak diva tak kena tempat kan. Semua orang terus cakap. Dah, tak payah nak poyo sangat. Pergi tidur aje kat atas he..he 

Dah makin besar dah anak bongsu aku tu. Ada aje idea dia untuk kita ambil perhatian pada dia. Semalam dia main apa entah dengan abang dia. Bising sangat. Tapi dengar suara dia aje. Dah tegur beberapa kali pun tetap bising juga. Bila en.asben jerit nama dia barulah dia diam. Lepas dah diam dan duduk elok-elok baring kat sofa aku pun saja-sajalah buat-buat tanya kat dia. Kenapa ayah jerit nama BB tadi? Dengan selambanya dia jawab. Sebenarnya ayah bukan nak jerit nama BB tadi. Tapi ayah nak jerit nama orang lain tapi tersebut nama BB.. he..he..

Macam-macam aje idea dia sekarang ni. Tapi yang pastinya memang mencuit hati kami sekeluarga. Iyalah, kat rumah dah takde budak kecik nak dilayan. Jadinya semua orang dok layan dia aje. Itu yang berlagak diva tu. Walaupun poyo aje lebih. Tapi poyo-poyo pun, dialah juga buah hati kami.

Salam hormat untuk semua. Take care.

18 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hihi..si bongsu kan..mmg suka cari perhatian

:: Mrs.Eady :: said...

bongsu..jadi manja kannnn :)

.: iEyLa :. said...

hiks..comey jek BB nih...
bila lagi nk berlagak diva kak..hiks

Kakcik Nur said...

Macam itulah anak bongsu. Walaupun dah 'besar', tetap juga jadi kemanjaan. :)

atuk said...

Assalamualaikum Hanis

tanda si bungsu cerdik....

♥MAMASYAZA♥ said...

sama gak cam hero kecik akak. ada2 saja perangai dia yg menarik perhatian kami semua, dah nama pun anak bongsu, camtu la. tak terlayan karenah dia.
ermm akak ingatkan anak2 akak ja yg suka tido kat luar kalo time cuti...hehehehe

Tina Othman said...

nama BB yg tak tahan tu

time cuti2 sekolah meriah lah rumah kan kak fea

Syira Qahira said...

salam..

tersenyum dengan keletah anak-anak :)

Kakzakie said...

Kakak rasa memang macam itulah bila anak bungsu. Adik kakak walau dah ada anak tapi bila balik kg kumpul tetap kita rasa dia macam masih kecik - kami tetap beri dia lebih perhatian.

gadisBunga™ said...

best kak kat umah ada budak kecik. adik bongsu saya dah besor panjang. nasib baik ada anak buah. kalau nak tunggu anak sendiri...heh heh heh...

Izan Ishak said...

mcm2 lah az nih... pandai nk tarik perhatian semua.

Huda said...

Wah panggil bb lg tu..anak bongsu memang manja kan..

azieazah said...

Kat rumah kami, pun ada sorang baby tua. Nak manja-manja pun dia tak berapa mahu. Sebab nak main sendiri, dah malas nak peluk peluk. Heheheh geram!

Nur-nba said...

Gelagat anak2 memang menghiburkan hati.. Si bongsu tu nak tarik perhatian padanya..

Nur pulak suka melayan kerenah anak-anak saudara.. :)

Marya Yusof said...

As salam Kak Fea,

Kelakarlah! Saya juga yg bongsu kat rumah masa kecik2 dulu pun suka berlagak diva jugak hahahaha... :D

Semalam layan cerita Zaiton Sameon bila akak cakap ttg diva ni terus teringat cerita tu...sedihlah pulak..

❤Kamsiah❤ said...

bila mereka dh dewasa nanti..kita akan merindui keletah mereka dizaman kanak2...

MulutPayau said...

tergelak akak baca pasal BB tu...pandai betul dia nak tarik perhatian ya..
Karenah anak2 memng mnghiburkan walau kadang2 memeningkan..

Qhaifa Nur said...

samalah dgn aeish kat rumah...terlebih manja..tapi itulah sorang gegurl yg ada...