Monday, November 29, 2010

Mengadalah u ni...

Masa kat Bandung hari tu aku memang susah sikit nak makan. Tak tahu kenapa. Kalau orang lain sibuk cari nasi padang kat sana aku pulak seboleh-boleh nak elak masuk kedai makan tu. Lepas itu, ini taknak. Itu tak mahu. Nasib baik en.asben & wawa sepupuku rajin nak layan kerenah aku. Kalau tidak mahu kebuluranlah aku kat sana. Siap ada yang dah masuk restoran tu boleh pulak keluar balik sebab aku tak tahu nak makan apa. Punyalah mengada. Tapi bukan mengada yang dibuat-buat. Tetiba pulak jadi macam tu. So aku nak share apa yang aku boleh makan kat sana.

Air ni sedap.. macam kat pizza hut tu.

pancake yang marvelous...

baked potato with cheese & tuna baguette with cheese..

Sapi black peper.. (sapi = lembu)


yang dua ni rice set with chicken & beef

Yang ni semua aku boleh makan tanpa masalah dan semuanya aku yakin halal. Harga pun resonable. Nyum.. nyum... Untung juga aku mengada. Dapat makan semua ni... ha..ha.. (gelak jahat). Oh yer aku nak selitkan cerita pasal bunga jugaklah. Selalu kat sini kalau ada ocassion tentu harga bunga mahal. Tapi kat sana untuk sejambang tu bunga baru dalam RM9. Murah kan.

Ini bunga yang aku bagi kat sepupu aku...

Ini pulak bunga yang sepupu aku bagi kat aku masa nak balik KL.

So masa kat airport aku pegang ajelah bunga tu. Takkan nak sumbat dalam beg yang dah padat kan. Walaupun segan buat-buat tak segan. Siap pegawai imegresen kat sana pun tanya.

Baru kahwin yer mbak??? Ngak ah.. Balasku.

Sangkanya pengantin baru..

ha.. ha.. macam orang balik honeymoon pulak siap bawak bunga. Dahlah jalan berdua-duaan. Dah 12 tahun dah kami kahwin. Anak pun dah ada tiga orang.

19 comments:

sarah-najwan said...

nmpk sedapkan..
tapi mmg..kalu kita gi tmpat selain m'sia..sukar nk mkn kan..

nati saya nak pi bandung gak..insyaAllah jika ada rezeki..

Hanis Azla said...

betullah, tetiba ajer mcm xde selera bila kat tmpt org. semoga selamat sampai ke bandung nnt..

Suara Kalbu said...

Kak Hanis...

kenapa lah Kak Hanis tak bawak saya sekali makan hahahahahah. Macam ini punya menu.. saya memang kantoi.. makan tak angkat kepala dah

Anonymous said...

tapi mmg tepat akak mengada. Kalu kat indon tu nak mkn kena crik restorn kompom halal n high clas. Ayam die mgkin tikus padi.hehe.

Mun said...

uiii..terliur cik moon tgk makanan yg sedap2 nie.. huhu..lebey2 pancake tu..haha

Kayun said...

nmpk mcm sedap~~~uuu bestnya kak.

Unknown said...

mudah2an tercapai...

Tengok makanan sedap2...terliur dah ni ha :)

Pala Maldini said...

sapi black pepper tu lain macam benar rupa nya..

orang kata.. makan di indon kena hati2 dan memilih.. jangan sampai termakan "burung terbang duduk".. (katak)

Hanis Azla said...

SK : samalah kita. makan manjang nak yg sedap ajer.. ha..ha..

Nia : Mengada bertempat yer.. mungkin sebab tu kot akak jd memilih sikit bila nak mmkn kat sana.

Cik Moon : pancake tu mmg best..

Kayun : hmm.. sedap

Fareed : aminnn.. selamat menelan liur.. ha..ha..

Pala Maldini : iye ker.. harap2 mmg daging lembulah.. sebab rasanya mmg sama. Alamak katak.. sbb itulah kena berhati2 bila nak makan kat sana.

Drama Mama said...

RM9 per bouquet??????? bestnyaaaaaaaaaa! apsal kat sini mahai sangat! sob sob!

btw, nampak sedap gila la makanan2 ituuu

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Hanis Azla said...

murahkan.. bestnya klu kat sini harga mcm tu.. tentu hari2 kita dpt bunga.. ha..ha..

-Sara- said...

murahnye fresh flower rm9 je? :)

Latifah said...

wahhh... lapar lak nampak makanan2 tu... mesti sedap kan...

nyum3

Hanis Azla said...

sara : mmg murah..

Latifah : ada yg sedap.. ada yg biasa2 ajer.. yg penting boleh nak telan..

Ummiross said...

waa cukup menyelerakan, berjalan ni klu jumpa makanan yg kita berkenan memang best,klu tidak berlapar jugak dibuatnya...

Pencacai Alim said...

menarik sungguh air itu..kehkehkeh

Hanis Azla said...

Ummiross : betul, itu yg kena mencari yg kena dgn selera tu..

Pencacai alim : mmg menarik..

yanamib said...

pehh mabelesssnya makanan² tu kak! mmg terliur tgk gbr..huhu~ =)

Liza @ Adzriel AB said...

elehhh... mcm baru kawin je. he..he..

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...