Nuffnang

Tuesday, July 19, 2011

Bila mimpi jadi nyata..

Setiap orang ada impian dan cita-cita. Tak kira kecil besar, banyak sikit, tinggi rendah, setiap impian itu mempunyai nilai yang sama. Bila impian itu berjaya dipenuhi dan dapat dicapai, setiap hati pastinya menjadi berbunga-bunga.

Alhamdulillah, dengan izinnya, satu dari impian dan cita-citaku telah tercapai. Perkara yang sejak dulu menjadi angan-anganku kini dengan izin Allah menjadi realiti. Memang besar kuasa sebuah mimpi dan angan-angan itu kan.

Dari mimpi dan anganan menjadi keinginan. Dari keinginan menjadi impian. Dari sekadar suka-suka menjadi cita-cita. Berkat usaha untuk merealisasikan cita-cita, juga sokongan dari en.asben dan anak-anak, angan-anganku menghasilkan sesuatu yang begitu aku impikan. Tapi bila impian jadi nyata, aku terasa seakan bermimpi pula. Selalu macam tu kan..

Terima Kasih Allah. Syukur Alhamdulillah..

*InsyaAllah.. kalau ada rezeki, esok aku akan kongsikan di sini yer. 

39 comments:

Gauss-Seidal said...

suka ayat ni 'Memang besar kuasa sebuah mimpi dan angan-angan itu kan.'

lydzar said...

bestnya..impian apa tu kak?
saya pon tgh berusaha merealisasikan mimpi saya ni..

-Sara- said...

kak hanis cepat share kat sini tau! :D

-Sara- said...

kak hanis cepat share kat sini tau! :D

Maya Mayana said...

wahh bestnya..tk sabar nk tahu...

Daddy Ziyyad said...

Alhamdulilah....murah rezeki, tercapai impian

kakchik@ella said...

tahniah hanis. Alhamdulillah ..

diana said...

kenapa kak??
berat turun 5 kilo ye???

A.s.t.i.n.a said...

matlamat bermula dari sebuah mimpi...

apb mimpi jadi nyata..
maya penuh pengharapan..

farah fauzi said...

aduih..tak sabar nak tahu apakan mimpi yang menjadi nyata nih...kompem mlm nih saya x leh tito teringatakan entry akak yang akan datang...hihihi...tahniah akak...

Hanis MY said...

tahniah kak, sy tumpang hepi... tak sabar nk tahu ni hehe...

cikceriacorner said...

bestnye..kalo mimpi yg indah menjadi kenyataan...tahniah...alhamdulila

Amie said...

apa tu...? mesti cerita baik punya....nak tahu gak...

Aida said...

kakak hanis, moga segala apa yg kakak impikan dan angankan akan menjadi kenyataan yg boleh mendatangkan kebahagian buat kakak hanis dan suami serta anak² .. Insya'allah .. AMin ..

mama tims said...

ape dia tu..tak sabar nak tahu nih..

Hanis Azla said...

gauss seidal : macam motto honda tu, the power of dreams..

lydzar : ianya sesuatu yg mungkin biasa pada org lain tp terlalu bermakna utk akak.. semoga segala yg lydzar impikan tercapai hendaknya..

-sara- : insyaAllah, esok.. sara tunggu ye..

maya mayana : tunggu esok yer yana..

daddy ziyyad : Alhamdulillah.. yg baik itu dtgnya dari Allah..

kakchik@ella : terima kasih kakchik..

Hanis Azla said...

diana : alamak, impian yg tu masih tak tercapai2 diana.. hu..hu..

astina : bila mimpi jd kenyataan, harap sgt dpt sambutan..

farah fauzi : he..he.. jgnlah smp tak boleh tito.. mungkin berita yg biasa saja buat farah..

hanis my : terima kasih hanis.. InsyaAllah, esok akak kongsikan yer..

cikceriacorner : Alhamdulillah, mimpi indah bisa buat hati rasa berbunga2.. terima kasih yer..

amie : esok saya kongsikan yer kak.. InsyaAllah.. akak tunggu yer..

aida : amin.. mudah2an.. begitulah juga harapan akak.. semoga segalanya berjalan dengan lancar.. InsyaAlla.. nnt jgn lupa support akak tau aida..

sarah-najwan said...

semua mula dgn keinginan atau mimpi..barulah kita berusaha utk dptkan...

jika kita ada mimpi maka kita tiada jiwa..

Dilla Ady said...

sori kak..lame tak singgah sini...


dilla pun suke berangan..bak kate blogger terkenal tu..berangan tak payah bayar..huhuh

h4ni3 said...

tak sabar tunggu cerita esok! :)

Dinas Aldi said...

tak sabaq nak tunggu apa berita tu :)

makdara TERdiva said...

ni mesti barang baik nih :D

Ummiross said...

Tahniah Hanis, Alhamdulillah tercapai impian, tak sabar ummi nak tau ni...

Lulu Caldina said...

tak sabar nak tahu impian tu kak :) lulu dah sihat.. kakak dah sihat?

Hanis Azla said...

sarah najwan : betul tu kak.. dgn mimpi dan usaha, insyaAllah, mimpi jd nyata..

dilla ady : betullah dilla, berangan tak kena bayar.. tp anganan yg menjadi mahal harganya buat kita..

h4ni3 : tungguuu.. he..he..

dinas aldi : sabaq sikit yer kak.. he..he..

mak dara terdiva : brg baik utk saya.. utk org lain mungkin biasa2 saja..

ummiross : terima kasih ummi.. Alhamdulillah.. InsyaAllah, esok saya kongsikan..

lulu caldina : Alhamdulillah lulu dah sihat.. akak pun dah beransur sembuh ni.. esok akak kongsi cerita yer..

Kayun Asza said...

weeee..sedap ayat akak. memberi inspirasi tau. heee

Ati Masrif said...

alhamdulillah...

apa agaknya tu ye :)

maya amir said...

tak sabar nak tau.. cepat share mimpi yg menjadi berita kegembiraan itu;)

maya amir said...

tak sabar nak tau.. cepat share mimpi yg menjadi berita kegembiraan itu;)

Hanis Azla said...

kayun asza : beri inspirasi pada kayun yer.. baguslah klu mcm tu..

ati masrif : sesuatu yg sgt bermakna utk saya kak..

maya amir : insyaAllah, esok akak share yer..

rara pinkmafia said...

Alhamdulillah =)

Azlan Hasan said...

tahniah kak..ade satu antara impian sy yg da tercapai baru-baru nie..nak tengok liverpool main kat malaysia..hehehe

Regards,
-Strider-

Amy Syaquena said...

tak sabar pula nak tahu.jangan lupa nanti kongsikan di sini ye

Hanis Azla said...

rara pinkmania : Alhamdulillah..

azlan hasan : terima kasih lan.. bestkan rasanya bila impian kita tercapai.. sure best tgk live kan.. kita org yg tgk kat tv pun gamat satu rumah dibuatnya..

amy syaquena : InsyaAllah, esok akak kongsikan yer..

Aida said...

Kak Hanis, saya nak beli buku tu direct dari akak lah .. ada x ??

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tahniah,amat bermakna bila sesuatu impian telah dpt dimiliki..

Hanis Azla said...

aida : he..he.. terharunya dgn sokongan aida..

lydia miza : Alhamdulillah.. terima kasih yer..

Adzrien Shoppe said...

tahniah... akhirnya!
http://adzriel.blogspot.com/2011/07/novel-pertamanya-takdir-fitrah-terindah.html

kueh bakar said...

motto sukan..

adidas - impossible is nothing
nike - just do it

blog - now, everyone can 'fly'.hahaha