Nuffnang

Friday, March 1, 2013

Apa ajelah.. ada aje kan...

Assalamualaikum...

Salam jumaat yang barakah untuk semua.

Aku adalah anak sulung emak dan ayah. Cucu sulung untuk kedua belah keluarga. Anak saudara sulung untuk kedua belah makcik dan pakcik. Sewaktu kecil aku sentiasa dapat lebih perhatian. Bukan perhatian apa. Cuma perhatian sentiasa ada orang yang rajin nak melayan. Bukan aku terlebih manja pun. Tapi selalu dimanjakan oleh mereka semua. Bila sejak kecil dilayan begitu, sampai besar pun aku sudah terbiasa begitu. Kiranya ini semua bukan salah aku. Tapi keadaan yang buatkan aku jadi begitu. (Keadaan pulak yang salah bila habit buruk dah sebati dalam diri kan ha..ha.. memang alasan lebihlah aku ni he..he..)

Tapi sekarang ni cuma dengan en.asben sajalah kalau nak dapatkan lebih perhatian dan dimanjakan pun. Takdelah orang lain nak layan aku lebih-lebih macam dulu. Kadang tu bukannya aku sengaja atau buat-buat. Perkara itu macam datang sendiri. En.asben memang melayan tapi kadang-kadang dia pun nampak tak boleh tahan ha..ha.. Macam malam tadi, masa baring tengok tv terasa gatal di belakang badan. Bukannya aku tak sampai nak garu sendiri. Tapi nak juga minta en.asben tolong garukan. Sanggup bangun dan pergi dekat dengan en.asben dan minta dia tolong. Tak banyak cakap en.asben tolong garukan macam biasa.

Lepas tu adalah lagi yang rasa tak kena dan minta en.asben tolong handle. Padahal boleh aje aku nak buat sendiri. Tapi takkkk... nak juga perhatian dan dimanjakan. Masa ni en.asben dah tersenggih-senggih aje dah. Tapi dia layankan juga. Elok aje aku dah baring, terasa ada habuk ke apa masuk mata. Terpaksalah bangun balik untuk minta en.asben tiupkan mata pulak. Tengok aku bangun balik en.asben dah tergelak-gelak dan tergeleng-geleng sendiri. Dengan muka tak puas hati dia terus sound.  Apa ajelah u ni... ada aje kan.. Ha..ha.. waktu tu aku pun dah ikut tergelak sama. Setiap kali memang macam tu. Tapi aku masih terus macam tu. Anyway.. terima kasih my luv..

Salam hormat untuk semua. InsyaAllah.. semoga rahmat Allah sentiasa ada untuk kita semua. Take care and have a nice day.

16 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sweetssss!!sweet like candy :) hehehee....manje akak ni :)

Lulu Caldina said...

dengan siapa lagi nak bermanja kalau bukan dengan yang sayang kan.. ;)

Kakcik Nur said...

Syukur kerana ada yang sudi memberikan kemanjaan itu. :)

Fadilah Aziz said...

Sweet nya:))

NM03 said...

mcm saya la kak... hehehe

perkara senang pun sengaja nak soh dia buatkan jugak... kata manja kan...

ainnoraini said...

nak bermanja2kan.,.bila lagi kalau tak dgn asben sendiri...kakain pun suka buat mcm tu jgk...

ummiross said...

hehe..ummi pun turut tersenyum, comel je coretan ni, so sweet!

Chik Att said...

sweetttt ..... janji bahagia ...

Kakzakie said...

Dengan siapa lagi nak bermanja kalau bukan dgn suami kan Hanis...

Eye_nee said...

alalalala..akk tersenyum-senyum sipul dan rasa mcm malu2 nak komen ni.....hahahahahahhaa....

lain N3 lah akk komen.....

Tihara said...

sebab terbawak2 dari kecik kut..btw swett jer..kiki :)

azieazah said...

Seronok kan bila ada orang tolong garu belakang kita, kan?

gadisBunga™ said...

saya ada baca...sifat isteri yang macam tu la yang buat suami sayang. hihihihi~

ika ricca said...

alololo...nader-nader ye...saje nk manje2...hehehe...biase r kak...ngan sape lg nk ngade2 kan...

alin said...

siapa tak manja dengan suami kan :)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

hehheee sweetnya..