Nuffnang

Tuesday, September 21, 2010

Saya kerja dengan Professor Klon...

Jumaat lepas aku bawak anak-anak aku yang bertiga tu ikut balik ke pejabat lepas waktu rehat tengah hari. Dah terlanjur sekolah pun tak buka lagi. Bukannya apa, dah bising sangat budak-budak tu nak ajak pi perpustakaan tapi aku tak sempat2 nak pi bawak. Udahnya aku bawak depa pi pusat ilmu kat tempat kerja aku saja. Dapatlah juga dia orang penuhkan buku nilam masing-masing kat situ sementara aku membuat kerja-kerjaku seperti biasa.

Untuk masuk ke pusat ilmu, aku melakukan prosedur biasa di pejabat iaitu menyentuhkan smart card dan memasukkan no akses milikku sebelum pintu boleh di buka. Memandangkan inilah kali pertama anak-anak mengikut aku ke pejabat, jadinya mereka nampak teruja melihat kecanggihan itu yang sebenarnya sudah menjadi perkara biasa di mana-mana pejabat sekarang ini. Sibuk benar mereka bertanya itu dan ini pasal smart card dan no aksesnya.

Perkara itu tidak habis di situ saja, bila ada rakan-rakan sekerja yang melakukan perkara sama sepertiku untuk masuk ke ruang pejabat, mereka bertiga mula tercuit-cuit sesama sendiri sambil mengangkat kening masing2 tanda kagum. Tentunya mereka ingat mereka sedang berada di Metro Fulus waktu itu. He..he.. tersenyum sendiri juga melihat reaksi mereka itu.

Kalau di pejabat tempat kerja lamaku dulu, prosedurnya lebih canggih lagi. Selepas memasukkan no akses, aku perlu meletakkan jari di tempat imbasan sebelum pintu boleh di buka. Kalaulah anak-anak aku melihat prosedur itu, tentunya mereka akan ingat mama mereka ni bekerja dengan professor klon pula.. he..he.. tidak syak lagi pengaruh dari citer Cicak-Man lah ni...

Profesor Klon aka boss baru aku.

2 comments:

e.l.i.z.@ said...

hehhehe boleh plak mcm tu ek hehhe

*tetiba teringat cite cicakman.xmo sambung part 3 ke

Hanis Azla said...

sbb citer cicak man baru tayang balik kat tv sempena raya.. itu yang teringat tu.. he..he..