Nuffnang

Wednesday, November 30, 2011

42 ke 43???

Bila demam memang selera makan hilang. Waktu demam hari yang pertama memang aku langsung tak lalu makan. Hari selepasnya, makan pun pada kadar yang cukup sedikit. Maka, dalam 3 hari memang berat badan boleh turun 3 ~ 4 kilo. Bila demam mula pergi, aku menimbang berat badan. Dengan rasa teruja aku bercerita dengan en.asben.

ME : Yang, berat I turun.
EA : Iye ma. (Dengan wajah yang teruju juga en.asben membalasnya).
ME : Turun 3~4 kilo. (Penuh bangga aku bercerita). 
EA : Jadinya, berapa berat u sekarang? 42 ke 43 kg?
ME : Grrrrrr...

Lepas kahwin dan dah ada anak 3, berat badan aku tak pernah kurang dari 50 kg. Macam manalah hilang 4 kg boleh jadi 42 ke 43 kg. Adoooooiiiiii.   

39 comments:

kakchik@ella said...

Tu tandanya dia nak hanis kurussss. hihihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

berat 50 lps kawen bkn gemuk buat org tinggi sis.amboii..sukanyer berat turun byk ye?hehehe

ainnoraini said...

susahkan nak turun berat badan ni...kalau naik tu senang ajer...

macam mane la nak turunkan berat ni..walaupun sikit punya la susah...tapi hanis mcm ok jer tengok hari tu..

.: iEyLa :. said...

hihi..soklan memang bakar abis la tuk sis...
sabo jela..

munna said...

ADUHAI MUNNA LEPAS JE BERANAK SORANG TAKDE DAH NAK TURUN BERAT BADAN NI KAK..MAKIN NAIK ADA LA

whitecappuccino said...

sukanyer berat badan turun! :)

ummiross said...

hehe, sengaja mengusik tu hanis...

lydzar said...

kaum hasben memang suka perli berat badan kaum isteri kan! hahahaha!!

ok la tu 50++ tak berat lah

Fitri Senin said...

Kakak... Sgt fhm bila situasi begitu berlaku

~ yus ~ said...

hihihi......sweet..:)

dwaty said...

macam berat saya jer...

Huda said...

kak..berat saya sekarang ni maintain je 50..tension tau, sedangkan dulu berat saya 43-45, tapi biasalah lepas kawin dan ada anak kan..harap tak increase lagi jer..:)

Adzrien Shoppe said...

mama kena berusaha lagi... he..he.. dia suruh saing dia tu.. maintain slim.

MulutPayau said...

memang suka kalau berat badan turun....

wak gelas said...

wak ingat dia dah tanya salah orang jugakkk.. eeeeE wak dh datang nii nak komen komennnn.............

diana said...

tercabar rasa bila ditanya gitu...
muahahahah

Hanis MY said...

takyah kurus...akak dah lawa dah... anak 3 tapi berat menten..

Amie said...

kurusnya....kalau dah seberat itu saja...cukuplah tu, jangan kurus sangat...

Dinas Aldi said...

Kihkihkih orang tengah teruja, potong stim betoi la :D

Mamamya said...

lia lg byk dari akak tau...huuu...camana nak turunkan berat ni kak...nak kene demam kot...huhuuu


semoga demam akan sembuh sepenuhnya bila p bercuti nnti yer..

Gen2Merah said...

ehehehe.... romantik betul ayatnya.. ehe

Nini D.. said...

cik abg tu sajer nak kasik statement mkan hati..akak "kunyah" je abg tuh..hahaha

Ati Masrif said...

tu soalan bagi bakar semangat :D

kito ni lagi lah tak pernah
turun dari 60kg..haha~

Arizakiah said...

46 kg masih manis lagi.....

Ieja said...

haha..lawak la suami akak

akuzle ayu said...

tanak tnya berat sy? huhhuhuuh...

kakcik said...

Berat Budak Sepet pun lebih 50kg! :)

Suara Kalbu said...

Salam Kak Hanis,

Oklah tu Kak Hanis. Sedang elok je berat Kak Hanis tu hihihihi

Aida said...

samalah kak .. tak pernah nak turun dari 50 .. apatah lagi nak turun ke 55 .. haishhhh

:: Mrs.Eady :: said...

kihkihkihkih...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

42? 43? eh itu ukuran berat sy tu haha..

Eye_nee said...

tension betulll kan bila timbang berat tak turun2...senaman dah senaman dah...

fazrulnoor said...

ringannya

exora said...

hahahaha...tandanya dia nk hanis kuruskan lagi..
tp klu 42 @ 43kg meme x cntik badan..kurus sgt kannn

qemaishak said...

hehe tingat berat muda mudi dulu lagi ye..

nurkaloi said...

hahahah sabar je laa kak oiii

Mama Gee said...

bertuahnyaa kalo dpt berat 43, 42 tu ya kak... :)

berat g dh sampai berat ideal..tp naper nampak gemuk...sbb byk lemak2 berlebihan kat tempat2 yg tak sepatutnya...huhuhu...

Melati Qistyna's Mummy said...

Akak pon dh x boleh 42/43 dh skang ni... Dok kat takuk 47/48....

Kayun.Zack said...

3 n 4 kg tu kira byk kak. hehe. dlu msa fes duk kt skolah mngh brat sya plg byk pernah trun 8 kg. tp lepas msuk kolej rasa mcm naik 8kg balik jugak. (senang cari mknn yg kita suka. ohohoho)