Nuffnang

Tuesday, November 1, 2011

Wah.. dia pun bacalah...

Minggu lepas waktu tengok-tengok FB Buku Prima, terbacalah satu status ni. Status itu oleh Intense Idea - Fauziah Ashari. Bagi peminat novel, tentu begitu mengenali novelis tersebut. Penulis novel Ombak Rindu tu. Dia update dia dah baca novel Takdir Fitrah Terindah dan satu lagi novel dari Buku Prima, Purnama Merindu. Katanya okey, dia suka dan kena dengan jiwanya. Aku yang membaca status itu tentulah rasa seronok dengan muka macam nak senyum sepanjang hari. Walaupun sekadar komen biasa, namun status itu terasa sungguh bermakna buat diriku yang sangat meminati tulisan-tulisannya.


Manakan tidak. Fauziah Ashari tu novelis kegemaran aku. Aku mula gila novel selepas membaca novel hebatnya Ombak Rindu. Jadinya, bila dia membaca novelku dan katanya kena dengan jiwanya, tentunya aku rasa seronok. Tak sabar nak tunggu filem Ombak Rindu ditayangkan. Dengarnya dalam bulan December ni. Rasanya dah berapa kali aku ulang baca novel tersebut. Kesemua novel-novel sambungan Ombak Rindu juga aku sudah baca dan milikinya. Jadi, mahunya aku tak suka bila membaca komen darinya itu. Rasanya macam nak like banyak-banyak kali status tu he..he.. Angau betul.

48 comments:

mak encik | SZ said...

tahniah kak! a'a tak sabar juga tunggu filem tu...penah tertengok previu nya nampak bestt...sesekali berjiwa romantis..ihikss

NM02 said...

ombak rindu dah main kat tv eh?

:: Mrs.Eady :: said...

yeess..ombak rindu best!

kakcik said...

Ombak Rindu memang mengujakan. :)

eB ezrin said...

tahniah :)

Amy Syaquena said...

tahniah kak! ombak rindu akan di tayangkan di tv , wah menarik tue..

Hanis Azla said...
This comment has been removed by the author.
Hanis Azla said...

mak encik sz : akak pun tak sabar nak tgk.. harap2 sama mcm yg kita bayangkan ketika membaca novel itu..

nm02 : Ombak rindu akan ditayangkan di pawagam december ni.. kat tv tak tahulah bila..

mrs eady : best kan.. i like..

kakcik : betullah kakcik..

eB ezrin : terima kasih eB..

amy syaquena : akan di tayangkan di pawagam amy.. tak sabar nak tunggu..

Fitri Senin said...

semoga akak lebih bersemangat untuk menghasilkan karya yang hebat =)

azian said...

wahhhh....
mesti raja teruja sgt kan kak...seronok kan?

heheh...sy minat gak baca2 buku ni tp bukan laa novel...tp sy suka laa penulis novel...ade je jalan cerita dia kan...pemikir betul laa....hehehhe

Kunang-Kunang said...

Maaflah, kak ani dah lama tak baca novel terutama selepas bersara.

Tahniah Hanis Azla berjaya menulis karya yang mestinya bagus dan hebat. Kalau kebetulan ke kedai buku, InsyaAllah akak cari buku Hanis tu.

Semoga terus berjaya.

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

aritu tgk iklan, dah rasa xcited dah...:)..dulu admire watak izzah..

Hanis Azla said...

fitri senini : terima kasih.. harap2 begitulah hendaknya..

azian : itulah, mmg teruja dan seronok betul rasanya.. mmg kena jd pemikir nak tulis novel.. sampai pening2 kepala yan.. he..he....

kunang-kunang : takpe kak.. hebat atau tidak itu sesuatu yg subjektif.. jdnya mungkin ada yg suka, ada yg tidak.. terima kasih banyak yer kak atas sokongan..

Hanis Azla said...

belinda adzmi ibu ilhamny : itulah, akak pun excited.. watak izzah tu mmg best kan..

ummiross said...

Tahniah Hanis, ummi pun dah habis baca novel hanis, tak sempat nak ulas lagi, memang best, tak sangka percubaan pertama Hanis yang memang menjadi...

farah fauzi said...

mesti seharian tersenyum kan akak...saya juga ska ombak rindu...mmg best....

Aku Ibu Muda said...

asal pergi IBF, wani mesti beli buku terbaru FA...dan mintak sign penulisnya terus.

wahida said...

wow!! fauziah ashari komen novel akak tu...kalau saya pun, saya berdebar tunggu komen dia..dia antara novelis terhebat pada saya...


tertunggu2 Ombak Rindu di pawagam nnt...harap2 hasilnya sama mcm dlm novel...

Hanis Azla said...

ummiross : Alhamdulillah.. terima kasih ummi kerana menyokong dan menyukainya.. saya hargai sgt2..

farah fauzi : bukan seharian farah.. smp 2,3 hari juga.. he..he.. mmg best ombak rindu tu..

Hanis Azla said...

aku ibu muda : oh ye ke.. akak ada banyak buku FA.. tp takde satu pun signnya lagi.. hu..hu..

wahida : akak pun rasa dia hebat.. suka dgn tulisan2nya.. itulah, harap filemnya sama mcm yg kita bayangkan ketika membaca novel tu..

diana said...

wah!!
berbunga2 la hati kak fea..
hilang segala penat lelah bila ada orang menghargai kerja kita kan kak??
tahniah...

HappyIrfa said...

oklah tu,,bagi tambah bersemangat kak Fea nak tulis novel ke2.hehe

nurkaloi said...

kaloi punn suke ngan fauziah ashari
ade jerk novel2 dye yg kaloi bace

Hanis Azla said...

diana : mmg berbungga2 diana.. betullah, jd hilang segala penat dan letih otak waktu menulis..

happyirfa : itulah, buat semangat untuk menulis lagi..

nurkaloi : samalah kita kaloi.. bestkan tulisan dia..

Adzrien Shoppe said...

kalau kak liza pun boleh angau jugak.. kak liza akan print komen tu dan tampal kat dinding bilik.

lydzar said...

insya allah soon akak boleh jadi macam dia. good luck kak!!

Maya Mayana said...

haha...sesekali ahngau macam ni tkpe kak...yana faham...moga akak akan jd spt idola akak tu tp yana ni tk sempat nk baca novel...ye la nk baca ni kena concentrate tk leh stop2...nanti tk feeling...hehe

good luck ye

Citarasa Rinduan said...

wah..
tahniah...
ayu pula tak sabar nak tunggu filem ombak rindu

Hanis Azla said...

adzrien shoppe : mmg angau kak.. nnt saya nak print lah.. he..he..

lydzar : insyaAllah, mudah2an.. thanks lydzar..

maya mayana : harap2nya boleh jd macam dia juga suatu hari nnt.. terima kasih yana..

citarasa rinduan : sama2lah kita tunggu filem tu nnt..

munna said...

wah...tahniah kak...tumpang gembira buat kak.... Ombak rindu mmg munna pernah baca... tgk preview movie tu nampak menarik sgt

Ati Masrif said...

walaupun kita tak kenal beliau
tapi kita dapat rasakan bagaimana terujanya hanis bila dapat komen
begitu..

baru sepatah duakan...

kalaulah berbaris2 ayat..mahu fengsan..hehe~

Hanis Azla said...

munna : terima kasih munna.. peminat novel mmg rata2 dah pernah baca buku tu.. preview filem tu pun nmpk mcm best..

Ati Masrif : ha..ha.. betullah kak.. klu berbaris2 mmg mahu fensan.. he..he..

h4ni3 said...

mana tau ada rezeki, TFT pulak bakal difilemkan :))

Gigi Monster said...

wahhhhh akakkk. bestnya. kalau sya pun, senyummm sepanjang hari. :))))

Aida said...

wowwww .. banggalah kakak ... :)

So Shy Lady said...

wahwahwah angau plak ye....hihihi klau akk jd hanis pun tloncat. akk dulu minat hizairi othman tau...tp lm dia ghaib :(

~ yus ~ said...

hati berbunga2 nampaknya ya hanis...:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

novel ombak rindu tu best!

mistilah angau kalau novelis yg kita minat pon puji kita kan kan..

sy pon dulu berangan nk jd novelis tp takat berangan jerla haha

Hanis Azla said...

h4ni3 : mana tahu kan he..he.. klu ada rezeki, insyaAllah.. dah tentu akak suka..

gigi monster : itulah.. perasaannya cukup indah..

aida : terima kasih aida.. juga buat teman akak yg byk memberi sokongan ni..

so shy lady : bila teruja mmg boleh angau dibuatnya kak.. he..he.. hizairi othman, mcm pernah dgr, tp saya tak pernah baca nivel beliau..

~yus~ : he..he.. betullah yus.. mekar dan berkembang juga..

rina avail aka cik betty : mmg best.. sbb kita minat dia, kata2nya buatkan ianya terasa begitu bermakna.. teruskanlah angan2 tu rina.. mana tahu boleh jd spt FA juga..

Hanis MY said...

wahh bestnya kakkkk sy pun tumpng gembira...

akuzle said...

ihi... dh mcm angau...ehehhehe

~Nana BamBam~ said...

untung lar..huhu

exora said...

sy pom antara peminat fauziah ashaari...
tggu crt ombak rindu ditayangkan...
nanti novel hanis lak diadaptasikan ke drama atau filem..insyaAllah,
g jmpa rosyam nor..heheh

MulutPayau said...

akak pun suka ngan novel FA...ombak rindu memang best..

Tahniah Hanis..teruskan menulis...

Hanis Azla said...

hanis my : itulah yg akak rasa.. terima kasih hanis..

akuzle : he..he.. itulah..

~nana bam bam ~ : Alhamdulillah..

exora : tak minat pulak dgn rosyam noor.. he..he.. nnt kita sama2 tunggu filem ombak rindu tu.. harap2 best mcm novelnya juga..

mulut payau : mmg best kan.. terima kasih kak.. InsyaAllah.

whitecappuccino said...

sepatutnya lah Hanis teruja kan??novelis yg kita minat komen pasal novel kita..positif pulak tu!

Nini D.. said...

ada nama akak kat sini!!!


http://sparklemaneh.blogspot.com/2011/11/segmen-lulu-caldina-ajak-blogwalking.html

Mama Gee said...

ombak rindu best..cuma utk filem tak setuju sgt maya karin jadi heroinnyaa...

mana tau 1 hr nnti novel akak pulak dipilih utk dipilemkan...