Wednesday, September 22, 2010

Apa ada dengan 22 September???

Awal-awal lagi kalendar dalam bilik aku sudah di tanda oleh Is, anak lelaki keduaku. Walaupun pastinya aku dan en.asben takkan punya akan melupakan tarikh ini tapi tetap juga dia mahu mengingatkan kami tentang tarikh harijadinya dengan caranya tersendiri.


Jadinya awal pagi juga masa dia belum bangun tido kami empat beranak sudah berdiri di tepi katilnya. Masa dia sedang terpisat-pisat waktu dikejutkan untuk solat subuh, kami semua pun telah 'menyumbangkan' lagu hepi besday untuknya terlebih dahulu.
Kad harijadi hasil kerastangan Han menyusul pula di tengah hari. Anak dara aku sorang ni memang suka buat kad sendiri untuk segala sambutan istimewa ni. Lepas tu suka pula main sorok2 kad tu kat mana2 untuk buat surprise. So tengah hari tadi lepas pura2 suruh Is naik atas kemas bilik terjumpalah oleh Is kad harijadnya itu di bawah bantal... (tempat febret sorok dia)





Pasal Flash & dash yang disebut-sebut dalam kad tu , serius aku pun tak tahu apa ke benda tu. Tapi katanya sejenis kete remote control. So malam tu kami kuar bawak depa pi Toy r us untuk belikan mende alah tu... Opps aku berangan.. mana ada toy r us dekat bbbangi ni. So aku cuma bawak pergi billion ajer. (tolong jangan gelakkan tempat shopping aku tu. Ok apa billion tu.. err ye ke ok??? he..he..)

Hah kan betul aku kata... billion tu ok... sebab flash and dash tu pun ada di jual di situ. Tapi dah sampai sana depa lebih berminat nak beli hok yang ini pula. Besar sikit katanya dan remote dan kete boleh letak dalam kotaknya untuk senang nak bawak ke mana-mana.. katanya.. Memandangkan harganya lebih kurang sama maka aku dan en.asben pun ikutkan ajerlah...

Amboi... sampai 2 hadiah besdaynya....
Oh tidak. Anak lelaki aku ada 2 orang. Jadi kalau beli satu alamatnya akan terjadinya perebutan. Makanya untuk mengelakkan kepeningan kepala aku melayan perebutan itu nanti terpaksalah kami membelikan untuk kedua-duanya..

Hmm.... semua puas hati. Happy birthday Abang. Mama, ayah, kakak & baby loves u so much sayang.. Semoga anakku menjadi anak yang soleh dan mendapat kebahagian hidup di dunia dan akhirat.. Aminnnn.

14 comments:

Fuz said...

birthday sy pun dah dekat.haha

♥ shiMawar ♥ said...

wa..pandainye budak2 skrg ni mengingatkan ek.. :) mesti seronok layan anak2 kn..ni x sabo nk ade anak ni.. :p

wawa..peminat katie holmes, kau pn nak keta control gak ke..?

Hanis Azla said...

PKH nak flash & dash jgk ker??? nak warna ape? he..he..

Hanis Azla said...

Shi Mawar - mmg seronok layan anak. pening pun iye jgk he..he.. nak ada anak kena tggu mak bg green light utk kawen dulu yer..

faryzh said...

teringat zaman bdk2 dulu nak hadiah kete mainan tiap kali birthdy..=)

Anonymous said...

zaman faryzh guling2 nak kete mainan tu yek..he..he..

rutikeben said...

saya punya bday 6/10 hahaha

Anonymous said...

6/10 yer ben.. ok noted.. nak kaler apa? pilihlah yer.. he..he..

haidi takeAfoto said...

at last leh gak comment..td pkai google chrome..tu yg xleh tu..epi belated besday ek adik is...nk uncle bg adiah ke?

Anonymous said...

thanks uncle haidi... siapalah yg xnak hadiah kan.. he..he.. takdelah acah ajer.. wish tu pun dh cukup suka dah.. thanks again yer..

LyNn HaMzAh said...

happy birthday abang...moga jadi anak yang baik dan pintar yer...

Anonymous said...

tq lynn...

Unknown said...

happy birthday.. tp kan gambar last tu ada rambut panjang.... cam citer jangan pandang belakang jer.. hahaha

Hanis Azla said...

haahlah.. itu rambut si kakak yg panjang mengurai.. terbahak2 dia gelak kat sebelah baca komen ni..

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...