Nuffnang

Wednesday, August 17, 2011

Peristiwa menakutkan subuh ini..

Ketika aku menaip entry ini, tanganku masih mengigil-gigil lagi...

Dalam bulan ramadhan ini memang menjadi kebiasaanku sementara menunggu azan subuh aku menjemur pakaian di dalam pagar belakang rumah. Subuh ini, rutinku juga sama. Seperti biasa tanpa membuka lampu luar kerana cahaya dari dapur sudah melimpah ke luar, aku melakukan rutin harianku.(Aku tidak membuka lampu kerana walaupun aku memakai tudung tapi t-shirtku selalunya berlengan pendek pada waktu itu).Setelah dua tiga kali berulang antara mesin basuh dan ampaian aku terperasan seseorang yang sedang bersandar rapat di belah luar pintu pagar belakang rumah jiran sebelah. Itupun setelah dia menjenggukkan sedikit kepalanya. Memang hampir tidak perasan. Berderau darahku. Entah berapa lama dia di situ sememangnya aku tidak perasan kerana keadaan masih kelam dan cahaya dapur hanya sedikit terbias ke rumah sebelah. Aku terus masuk ke dapur,menarik pintu grill dan berdiri di situ.

Terperanjat sungguh aku. Nak menjerit (kerana aku tidak cam wajahnya) takut-takut orang itu jiran keliling yang berjalan di luar walaupun memang selalunya tiada jiran yang akan berada di kawasan itu waktu itu. "Awak buat apa di situ?" Soalku cuba melindungi rasa takut. "Saya tak buat apa-apa. Saya hanya berdiri di sini." Suara budak melayu yang kedengaran. Bukan indon mahupun bangla. Dalam 19-20 tahun kot. Waktu itu memang aku perasan tangannya sedang mengosok-gosok @#*nya. Melihat keadaan itu aku segera menjerit memanggil nama en.asben berkali-kali di samping mahu menunjukkan yang ada orang lain di dalam rumah. (Tapi memang mustahil untuk en.asben mendengarnya kerana dia sedang mandi di bilik air di dalam bilik tidur kami di tingkat atas). Jadinya aku menjerit memanggil emak pula dengan mengatakan ada orang di luar. Emak terus membuka lampu luar.

Bila emak keluar, orang itu masih lagi di situ. Dia mengangkat tangannya sambil mengatakan "Saya tak buat apa-apa ye. Saya cuma berdiri di sini." Saat itu dia sudah bergerak  menjauhi pintu pagar rumah sebelah. Dan semakin menjauhi rumahku.  "Awak buat apa di situ tadi?" Soalku lagi. Kali ini memang dengan nada garang. "Saya tak buat apa-apa. Saya cuma buat ini.. Saya tak kacau awak pun." Ulangnya beberapa kali sambil tangannya memegang @#*nya. Sangat kurang ajar. Kenapa dia perlu buat perkara itu di situ. (Mungkin takut disyakki pencuri dia berterus terang saja). Aku terus menjerit memanggil en.asben sekali lagi. Bila en.asben tidak muncul aku minta emak tunggu di situ sementara aku berlari memanggil en.asben yang sedang mandi turun. Ketika kami turun dia sudah berlalu dari situ. Jiran sebelah yang juga perasan tentang perkara itu bila mendengar jeritanku dan melihat kelibat orang itu bertanyakan apa yang terjadi dari dalam rumahnya sebelum dia juga ikut keluar. Waktu itu orang itu memang sudah tiada di situ. Waktu jiran menjengguk dia nampak orang itu sedang mengambil basikalnya di hujung jalan belakang sambil mengangkat-angkat tanggannya tanda dia tidak berbuat apa-apa. (mungkin dia meninggalkan basikalnya di situ sebelum memusing mengambil basikalnya semula).

Sungguh menakutkan. Alhamdulillah, tiada apa yang lebih buruk berlaku. Harap-harap perkara yang sama tidak berulang lagi. Aku terfikir andai orang itu hilang kawalan dan hanya aku seorang saja pada waktu itu entah apalah yang terjadi. Pastinya akan berlaku perkara yang lebih menakutkan lagi. Nauzubillah. Minta dijauhkan dari sebarang musibahMU. Semoga kami semua sentiasa dilindungi olehMU Ya ALLAH. Hanya padaMU kami memohon perlindungan.

46 comments:

Lulu Caldina said...

bulan puasa pun buat mcm tu? ish, memang bahaya kak, patutlah kakak takut.. huhu

Hanis Azla said...

itulah.. di bulan Ramadhan, di hari nuzul quran pun nak buat hal.. menakutkan betul.. seram sgt lulu..

~ yus ~ said...

Ya Allah Hanis. Apa motif dia berdiri di situ. Dia memerhatikan Hanis ke? Memang takut kan. Berhati-hati ya di lain kali. Baik di pasang lampu tu...

Yus pun suka membasuh baju sementara tunggu Subuh lepas sahur tu. Tapi yus tak berani kalau tak pasang lampu. Basuh dan sidai baju kat luar juga...

Fitri Senin said...

eeeeiiii gelinye..kenapa la buat cmtu..akak2 hati2 okay...xpe buka lampu banyak2..

.: iEyLa :. said...

berani smpai depan umah plak tu..
xpaham tul..

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

eeei, seramnyerr...maybe dia dah pratikan hanis lama dah kot sbb hanis kata mmg tetiap pg sidai bju kan..harap lepas nih dia tak dtg lg, dan x buat dkt sesapa pun jugak..

Kakzakie said...

Apa sebenarnya dia nak buat di situ Hanis? Kakak rasa penagih menanti ruang masa org leka adalah kerja dia nak buat tu...

farah fauzi said...

akak..bahay jugak ekk...ishh..bulan puasa pun nak buat benda yang tak elokk jugak ker...aishhh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kesian akak..gelinya..sex maniac..mujur x berlaku apa²..

-Sara- said...

isshh gelilah! kalau sara pon mesti menjerit gak, takotlah org camtu.. sib baik xde pape jadi..

Hanis Azla said...

~yus~ : itulah apa motif dia nak buat "kerja" kat situ.. lps ni mmg kena berhati2 dan kena pasang lampu.. rasanya buat masa ni saya seram dah nak sidai baju gelap2 lagi.. biarlah tggu terang dulu..

fitri senin : mmg geli sgt.. bercampur dengan seram.. lepas ni mmg kena buka lampu dan berhati2 lagi..

ieyla : itulah, berani sungguh dia.. tp mmg pagi2 takde org kat kaw. tu..

belinda adzmy ibu ilhamny : itulah.. seram sgt.. mungkin mmg dia dh perhati.. takut sgt memikirkannya.. mmg harap sgt perkara sama x berulang lagi..

kakk zakie : tak tahulah kak knp dia nak buat hal kat situ.. sungguh menakutkan..

farah fauzi : itulah.. akak terfikir klu dia hilang kawalan pastinya lebih bahaya.. harap2 tak berulang lagi.. minta dijauhkan..

rina avail aka cik betty : mula2 akak ingatkan pencuri.. mmg dah mengigil2 dah badan.. bila nmpk perbuatannya lagi mengigil2 dibuatnya.. rasa tak jejak kaki dah..

-sara- : mmg takut sgt sara.. geli pun iye jugak.. Serammmm..

:: Mrs.Eady :: said...

ya allah kak!!!nasib baik takde perkara buruk terjadi....masyallah...

Pala Maldini said...

emm.. agak misteri lah kelakuan nya..

Hanis Azla said...

mrs eady : Alhamdulillah... syukur tak apa2.. tp rasanya smp skrg tak hilang..

pala maldini : itulah.. misteri sungguh.. menakutkan!

Fieza79 said...

masyaallah..takut nya dgr kak...nasib baik dia tak buat apa2 kan kak...hati2 ye kak lps ni..

Maya Mayana said...

emm mental la tu,nasib baik takde apa-apa,sekarang ni macam2 hal...semoga Allah lindungi akak sekeluarga ye..Amin...

missbby said...

kalau kita pun takut jugak cam tu..ntah apa2 ya orang tu..nasib takder apa2 berlaku..

h4ni3 said...

akak pasang spotlight yg ada sensor tu kat lorong belakang. so bila ada benda lalu jer, lampu tu on. biar dia rasa tak best sebab tempat tu terang benderang. biar padan muka dia

Hanis Azla said...

fieza79 : mmg takut sgt fieza.. mmg kena berhati2 lg slps ni..

maya mayana : Aminnn.. mudah2an.. byk org mental skrg ni kan.. menakutkan..

missbby : mmg takut sgt.. Alhamdulillah takde apa2..

h4ni3 : cadangan yg baik tu hanie.. thanks yer.. InsyaAllah, ada rezeki boleh apply spotlight mcm tu..

nurkaloi said...

nauzubillah
gila ke hape ... kasik potong t tawu laa hahah
adoiiii org cmni punn ada

So Shy Lady said...

salam rindu hanis

haisyh, mcm2lah prangai org d akhir zmn nih. Risau jugak bc crita bgini...moga Allah sntiasa lindungi kita.

smlm akak t.smpat nk comment, brokben buat hal plak huhu

oo diam2 mnulis buku ya...tahniah ya hanis...akak pun tmpang gmbira..nantilah akn dptkn buku tu jgak ;D

wahida said...

ish...mmg kurang ajar betul laki tu...apa motif laki tu buat mcm tu? eeeeiiiii...geram dan menakutkan betul...
alhamdulillah..akak tak de apa2...

semoga kita semua dijauhkan daripada perkara2 tak elok...

wahida said...

kak, tengs sudi nak hantar novel akak tu...terharu saya...saya nak siap ngan sign akak sekali tau..

ni email saya:

arel_121205@yahoo.com

nnt akak bg no acc akak sekali yer..

Adzriel @ Liza AB said...

menakutkan je.. sebab tu pagi2 kak liza selalu intai dulu baru buka grill besi. hati2 hanis.

Kamalia said...

Ya Allah kak..takutnye.Alhamdulillah nsb baik xde pape yg jdkan..lepas ni kena lebih hati2 ye kak..

ni email sy kak:liahani_mir@yahoo.com
ntt akk email sy ye..thanx akk:))

mama tims said...

Astagfirullahalazim..

klau saya pon dah menjerit ketakutan..mujur takde ape2 berlaku..
hati2 next time tau kak..

♥MAMASYAZA♥ said...

akak penah kena dulu skali, dalam perjalanan balik keja, teserampak ngan mamat dok tayang #$%^^. lari tak cukup tanah akak dibuatnya. tobat tak jalan dah sowang2 lepas tu. mmg specis kuwang hajar

Dinas Aldi said...

Ya Allah, nasib baik tak berlaku perkara buruk. Sampai nak buat kerja rumah di luar awal2 pagi pun susah dibuatnya dek perangai gila org2 macam tu, hisy!

Take care Hanis, dah tau ada org mcm tu, kena lebih berhati2.

Sz said...

ngeri...masih berani dok situ lagi walaupun akak dah panggil mak / hasben ye...jaga diri ya kak...pasti mintak tolong en.asben plak tolong jemur kain baju smpi hilang "trauma"...

Aku Ibu Muda said...

lelaki gila seks?

Cik Puan Zura said...

Ya Allah kak...takutnya...
nasib baik dia x apa2kan akak...syukur...
patut ambiln tali ikat dia jangan bagi lari...pastu panggil polis...huhu~~ teruk betul...

Aida said...

kak hanis, adakah ni kerana mereka dgn mudah mendapat bahan porno ?? aduhaiii .. makin saya takut dgn anak² zaman skang ni .. wifi bersepah, internet berlambak .. mudahkan .. nanti akak sidailah baju dengan api yg terang benderang .. bahaya lah kak ..

qemaishak said...

Baca cerita akak ni, teringat kisah qema kat asrama dulu..selalu ada orang GS (Gila Seks) kat belakang pagar asrama perempuan duk intai orang sidai baju sambil duk gosok anunya..seram kak..moga kita semua dijauhkan perkara yang buruk2..lps ni kena lbh hati2 kak, pastikan lampu dipasang dan suami @ sesiapa tahu kita tgh sidai baju kat luar.

diana said...

budak muda ke??
gila sex betul...

Daddy Ziyyad said...

2 kemungkinan..samada:

-gila sex

-saja buat2 raba anu nya, sebab nak cover yg dia bukan pencuri

~Nana 귀여운~ said...

Astagfirullahalazimm , budak tu dah sewel ke subuh2 mcm tu....macam2 hal la..hishh...seram den .

Latifah said...

Astagfirullah.

Bahayanya kak. Entah2 dah lama dia perhatikan akak.

Take care akak.

Semoga akak sekeluarga sentiasa di dalam rahmat dan lindungan-Nya.

teyn teyn said...

alhamdulillah , takde ape yg berlaku ..

exora said...

lps ni hanis kn la buka lampu...xpun lps solat baru sidai, mgkin org tu dh lm tgk hanis sidai bj pg2...

ummiross said...

Hanis, takut dan geram pun ada ummi baca ni, lain kali hati2 ye Hanis, nampak macam kurang ajar orang tu, takut lain kali dia datang lagi...

bunga said...

ehhh..mmg menankutkan la...Alhamdulillah...xde pe2 yang berlaku..

Eye_nee said...

Sex Maniac barangkali...hishh pepagi bulan Ramdhan buat keje tak senonoh...buat org lain terperanjat jer...

siti fatimah aka kakchik said...

flasher kan org panggey spesis gitu? ade pesen ni lagi stim bile pompuan tuh menjerit..errghhh...bln pose ni wei..tak ingt balasan neraka ke...nauzubillah

Mama Gee said...

adotyai sakit dia tu...

dulu2 masa balik sekolah..
selalu terserempak dgn org tak betul depan sekolah..tgh pegang2..'adiknya' tu...huhuhu lari bertempiaran kitaorg...

Fadzli Amir said...

Heran sungguh....Apa la..nak main anu pun buat la kat rumah..ni bersusah payah datang naik beskal lagi...musykil sungguh

HappyIrfa said...

sangat menakutkan..saya baca pun meremang bulu roma.

sbb saya pun selalu sidai kain awal..nak jimat masa kalau anak bangun mesti kelam kabut