Nuffnang

Monday, April 9, 2012

Meh sini ayah dengan mama nak ajar...

Elok tak? Cantik tak? Itu soalan wajib aku setiap kali mencuba baju. Lebih-lebih lagi baju baru. Memang dah jadi tabiat. Memang soalan itu akan aku tanyakan pada seisi rumah. Soalan yang bukan bertanyakan pendapat mereka. Tapi mahu jawapan yang aku tak salah membeli dan memakai baju tersebut. Jadinya sebelum dapat jawapan yang memuaskan hati sendiri memang aku tak akan berhenti bertanya.

En.asben biasalah, dengan muka impressnya cakap okey. Han, selalu cakap okey aje. Kalau dia cakap tak okey dan aku buat muka dia akan terus cakap, bolehlah.. okeylah jugak. Is dengan Az, mamat dua orang ni selalu speechless. Bukan sebab kagum ke apa. Tapi memang selalu jenis berat mulut nak jawab soalan. Tapi mamanya ni tetap juga nak dengar jawapan.

Bila aku dah ulang dua tiga kali dok tanya juga tapi dia orang tak tahu nak jawab, nanti akan dengarlah en.asben menyampuk mengajar anak bujangnya. Cakap cantik aje.. Lepas tu siap nasihatkan anak-anaknya. Meh sini ayah nak ajar. Lain kali kalau orang perempuan tanya apa-apa, cakap cantik aje he..he.. Cis!!!

Meh sini mama nak ajar pulak, waktu nak cakap cantik tu, buat muka beria macam ayah juga. Barulah menjadi.. ha..ha..


23 comments:

.: iEyLa :. said...

alolo...suweet je..
siap papa turunkan ilmu lagi tuh.. :)

:: Mrs.Eady :: said...

kehkehkeh..salah mama la ni!

Huda said...

Hehehe, cam tu eh kak, aah kan perempuan selalu cam gitu kan, selagi tak cantik cam tak puas hati gitu..

kakcik said...

lelaki memang macam tu. Bila tany mesti jawab 'cantik' walaupun tanpa memandang. (~_~)

Kakzakie said...

Memang macam tu lelaki konon tak nak bagi kecik hati kita so dia pakat dgn anak-anak kata oklah...

muslimah rempit said...

hahahaah sangat betol la apa Haniz buat tu kui kui kui... dan sangat betul la apa haniz ajar anak tu kah kah kah

Janji deme kata cantik kannnnnnnnnnn kah kah kah...

-Sara- said...

ahaha..kelakarla akak seamily ni..comel jek! ;D

mummY daniSha said...

hahaa..org lelaki emmang mcm tu kan kak...kdg2 geram jugak heee..kite tannya betul2..dia main sambil lewa jee heee

lydzar said...

hehehe saya jarang tanya hasben, sbbtak suka reaksi yg ala-ala malas nk layan tu. baik tanya hannah, memang dia akan cakap CANTIK je manjang...kikikiiii

mama maman aka yana said...

kelakar... tp mmg itu pun selalu terjadi antara kami.. hehehe.. tp kekadang bila maman ckp 'tak cantik' mama diam je.. sebab mama fikir bdk2kan jujur.. dia tak reti nak putar2.. hahahha.. terima seadanya..:)

ummiross said...

hahaha..kan dah tergelak besar,kelakar pulak nasihat en.asben Hanis tu, tapi ada betulnya,perempuan ni selagi tak kata cantik,selagi tu nak tanya..

Hanis MY said...

hehe comel sgt akak n family...

Pok Amai-Amai said...

Hehehehe..tp hubby sy selalu je bt muke bosan2 klu sy dok ulang soklan yg same...

Kamalia said...

hahaha..tergelak kak saya baca kisah ni..dapat saya bayangkan situasi tu mcm mana..happy family:)
patutla akak boleh jadi novelis,cerita pendek tapi sangat bermakna.:D

munna said...

HEHEHE... MUNNA PUN SUKA TANYA PENDAPAT EN ABG DULU... IALAH TAKUT DIA TAK BERKENAN DGN PENAMPILAN MUNNA... TAPI SELALUNYA DIA KATA OK JE...

~ yus ~ said...

hehe sweet, papa turunkan ilmu untuk anak2 bujangnya...:)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

saya selalu nyer tanya kengkawan..

Acik Erna said...

hanis..tu sebab acik malas nak tanya..tapi hero bongsu acik telus..kalau tak sukaa..terus cakap..tak suka..he he.

Maya Mayana said...

hehe...speechless yana kalau akak tanya yana yg jauh ni jugak :)

cantik la ma, pakai apa semua cantik..kalau tk camana papa boleh sangkut dgn mama..hehe

Munnafendy said...

hahaha..tu sebenarnya petua yg semua org lelaki kena tahu...hihi

Irfa said...

hahaha..sama cam cik abe saya je

Aida said...

Ni yg org cakap mengajar anak ketam berjalan.. Ehhh.. Larikkk topikkkk plakkkk.. Huhuhu

zehan said...

hehehe...mcm tu pun ade....
ayah perturun ilmu...kehkeh