Thursday, April 12, 2012

Biasa aje..

Orang lain dah lama merasa kot. Aku baru first time merasanya semalam. Bawak anak-anak ke kedai memang selalu kena paw aiskrim ni. Tapi semalam sebab mamanya pun dah lama mengidamkan aiskrim yang satu tu, makanya mamanya pulak yang offer pada anak-anak suruh ambil aiskrim yang mahal sikit tu. Semua perisa aku ambil. Ha..ha.. puas hati sambil gelak suka dan lepas tu gelak sayu waktu nak bayar he..he.. Dan inilah aiskrimnya. MAGNUM..

Gambar aiskrim magnum yang aku pinjam kat en. google.. 

Pada aku, biasa aje rasanya. Tak seperti yang aku bayangkan boleh makan sambil tutup-tutup mata sebab menghayatinya. Lepas ni kalau tengok iklannya atau tengok gambarnya takdelah terliur lagi. Selera orang lain-lain kan. Mungkin pada orang lain, aiskrim ni rasa sedap sangat. Tapi pada aku aiskrim potong lagi sedap sebab aku boleh makan sambil tutup-tutup mata he..he....

28 comments:

TS said...

yup..betul..biase je..
kalau ieyla g beli eskrem..even magnum ni penuh peti kat kedai tu pon tetap eskrem tropicana hijau tu jgk jd pujaan..weee...

Unknown said...

saya suka kak aiskrim ni..esp yg ada kacang tu. dan yg dibeli oleh hasben. hihihi blom pernah beli sendiri lagi...

mummY daniSha said...

sy suke sgt aiskrim ni kak hee..tp skang mcm konpius bole makan ke x?ada yg ckp aiskrim ni ada gelatin khinzir

mama maman aka yana said...

suka gak aiskrim nih tp takde la smpi tutup mata menikmatinya.. mungkin kita tak pandai nak menikmati atau jenis yg tekak takleh blah.. hahaha

Pala Maldini said...

ais krim potong.. bila nak membayar, tak lah ada perasaan sayu, kan, kan, kan ?

Unknown said...

As salam k.Fea,

Saya suka sgt mkn aiskrim! hehehe... Ice cream magnum ni nampak menggoda lah... Td pergi s/mkt igt nak beli aiskrim skali terlupa daaaa... :)

Izwa Kamaruddin said...

hihihiii..tgk iklan mmg semua nyer terliur kakkk..sekali mkn biase biase jek...

Liza @ Adzriel AB said...

was2 nak makan ais krim ni..

sekadar satu coretan said...

tiba2 teringat aiskrim kat rumah tu dlm petiais..blm makan lagi smlm tak sempat nak makan...

So Shy Lady (SSL) said...

btul takde beza mn ngan aiskrim yg lbih kurang sama jnis tp harga rm1.3o je tuh hehe

Anonymous said...

Sedap pun subjektifkan.

Sedap pada orang tak semesti sedap pada kita dan begitulah sebaliknya.

Ati Masrif said...

lain org lain citarasakan
pada kita ni ..sedap sbb
rasa coklatnya lain sikit
dari yg lin tu :)

susumanis said...

coklat n ice cream, simple things in life for happiness :))

-Sara- said...

yeke kak? sara tak try lagii..

ummiross said...

Hmm betul tu Hanis, dah makan takdelah terliur lagi,kalau tengok iklan memang menggoda!

fazrulnoor said...

sodap nyerrr

Kamalia said...

saya antara org yg tak berapa suka sgt eskrim..hehe. tapi,kalau ada eskrim malaysia,saya makan..kalau eskrim macam ni,kalau dah ada depan mata pun belum tentu saya makan..:p

Rina Rahamat said...

gelak suka waktu beli..gelak sayu waktu bayo yer kak..xpala sesekali kan hikhik

Hudalatip said...

saya pun dah makan tapi rasa cam biasa2 je..plus saya ni kurang minat aiskrim sangat..

Kakzakie Purvit said...

Tapi kakak suka magnum Hanis dari aiskrim potong... cuma harga dia yg kakak tak suka...

h4ni3 said...

cepat muak mkn magnum ni
saya prefer eskrem lime yg ada vanilla kat dalam
singgit jer. Hehe

wahida said...

saya prefer magnum classic...sedap!! perisa lain biasa2 jer...anak2 suka lah...

Unknown said...

ini la sebab kenapa maisara suka ikut ayah ke kedai..heheh..dalam banyak2 aiskrim mesti diA pilih yang ni.tapi saya lebih suka aiskrim seringgit yang pakcik ting2 jual naik motor tu..heheheh

munna said...

MUNNA BELUM RASA LAGI LAH AISKRIM MAGNUM YG FEMES NI KAK...HARUS CUBA NANTI

Unknown said...

yus pun rasa biasa2 aje, suka lagi aiskrim kacang yang bulat tu...:)

Irfa said...

saya pun fail bab menikmati makanan.
asal kenyang okey je..sama juga bab aiskrim atau kek..bg saya sumenya sedap ;)

Akak Kembang said...

ya ampun kak...memang sedap eskrem mih...

whitecappuccino said...

akak lebih suka aiskrim dalam tupperware tu.

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...