Nuffnang

Friday, April 6, 2012

Dikunjungi tetamu jauh yang dah dekat..

Alhamdulillah.. Berkat doa bersama yang selalu mengharapkan pertemuan, akhirnya dapat juga aku bertemu muka dengan teman blogger yang aku hormati. Kelmarin, tanpa di sangka-sangka, kami dapat bertemu. Yang lebih tidak disangka-sangka, wajah yang tidak aku kenali tetapi orangnya selalu dekat di hati berada di hadapan rumahku. Subhanallah, memang rasa macam tak percaya. Puas aku cuba mengecam wajahnya untuk mengenali siapakah tetamu itu. Tapi tak terteka. Namun gerak hatiku kuat mengatakan yang itu adalah beliau. Allahuakbar, memang beliaulah orangnya. Dan kami bersalaman dan berpelukan di depan rumah.

Datangnya berhajat. Mahu memberikan hadiah yang aku menangi kerana berjaya meneka dengan tepat soalan yang diberikan di blognya. Dapatlah aku sepasang batik sarawak yang cukup cantik. Bersembang tak lama. Aku juga sekadar dapat menghidangkan segelas air. Tapi aku sangat menghargai kesudiannya bertandang ke rumah. Ummiross - Salam Borneo kini dah jadi orang Bangi. Terima kasih Ummiross. Jangan segan-segan untuk singgah ke rumah saya lagi di lain kali. Semoga ada lagi pertemuan buat kita di lain kali.



24 comments:

blogtilldrop said...

best..

kakcik said...

Alhamdulillah. Semoga berpanjangan ukhwah yang telah dijalinkan. :)

Chik Att said...

Blog menjadi satu medium mengerat silaturahim

.: iEyLa :. said...

setiap pertemuan yg tercipta tu sangat indah tuk dikenang kan kak..

Eye_nee said...

gembira sgt kan sis bila dpt kunjugan sahabat maya ni....teringin juga bertemu kamu satu hari nnt....

Amie said...

Assalamualaikum Hanis,
seronoknya dapat jumpa Ummiross.... blogger kesayangan Amie tu!

Kamalia said...

Salam kak..genki?(sihat?)
alhamdulillah, dah dapat jumpa seorang lagi kwan blogger ye.

ummiross said...

Terharu pulak baca ni Hanis, bergenang airmata mengenangkan pertemuan singkat yang sangat-sangat melekat dihati.Kedatangan yang disambut dengan senyuman,terpancar penuh keihklasan, akan sentiasa terpahat di ingatan,semoga ukhwah berpanjangan..Amin.

Fieza79 said...

indah nya pertemuan tu kan...pasti di ingati smpai bila2...

fahmie firas said...

Jumpa anda di blog Ben Ashaari..
Nice Blog  Jemput singgah ke blog saye.
Budak baru mahu belajar, komen la ea, TQ
fahmieaustin.blogspot.com

Ati Masrif said...

alhamdulillah rezeki
tetamu yg datang :)

Aida said...

Best ya kakak.. Rezeki kakak mmg murah.. Tahniah...
Bila lah kita dapat jumps ni kan..

Qhaifa Nur said...

teringin juga nak jumpa rakan blogger...mungkin belum rezeki kot..

fazrulnoor said...

untunglah.....meh la share ngan org bangi gak

Hanis MY said...

bestnya kak... 2 in 1 gitu teringin jg nk jumpa face to face dgn akak...

h4ni3 said...

ummiross dah jadi orang bangi jugak?
wahh.. bagus.. bagus..

hanie pun da lama tak masuk blog ummiross

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

seronok jumpa kwn blog..sy pernah jumpa ada sorang jugak dulu..pon borak x lama sbb masing-masing ada urusan

Maya Mayana said...

seronoknya...ohh akak ummiross dh balik cni yer...

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah, semoga semakin erat hubungan silaturrahim yg terjalin itu :)

ainnoraini said...

Seronokan bila tetamu dtg rumah..

MiSzy DiaN said...

salam kak hanis..
lama daa dian tak jenguk blog akak taw.. kak pa khabar?
hope kak hanis masih ingat kat dian..
blog cicak hijau..
dulu dian private but now baru re-open.. lagipun blog tu problem sket.. ehehee..

seriousli, rindu kat blogger2 lama taw. tmasuk kak hanis.. :)

MulutPayau said...

seronoknya...dari alam maya ke alam nyata.....

Diana @ bilakukatacinta said...

kak..bestnya.. bile boleh kita ketemu? novelis ni...hehe

Munnafendy said...

seronoknya...terharu pulak rasa...hihi