Nuffnang

Monday, March 5, 2012

Sudah lapang..

Alhamdulillah, dapur yang disambung sudah siap sepenuhnya. Nak mengemas, badan masih tak berapa sihat lagi. Jadinya cuma dapat kemas sikit-sikit apa yang termampu dulu. Lap-lap bahagian yang nampak aje dulu. Yang tak nampak kena tunggu rajin datang menjelma. Kedudukan tempat pun masih ada yang tak serasi lagi. Sekejap angkat letak di sini. Kemudian beralih letak ke situ. Dalam satu jam tu, kalau masuk dapur memang akan berubahlah lagi kedudukan barang-barang. He..he.. masih tak kena susun aturnya.

Bila dapur dah luas sikit bolehlah aku letakkan meja makan di ruang dapur. Kat dapur takde tv. Jadi bila makan memang rasa aman sikit. Kalau tak mata semua orang dok leka mengadap tv. Bila nak berbual pun boleh dapat sepenuh tumpuan. Kalau tak memang selalu rasa cakap macam cakap sorang-sorang aje he..he.. Bila dah alihkan meja ke ruang dapur, ruang tamu nampak lapanglah sikit (Lapang versi rumah keciklah). Indon yang buat rumah pun cakap dengan en.asben. Sudah lapang rumahnya sekarang bang.

Memanglah lapang, akaun banknya juga sudah lapang he..he.. Tersenggih aje indon tu bila aku menyampuk begitu.

28 comments:

Nini D.. said...

haha..
best statement akak tu..
akaun bank pon dah lapang!

ummiross said...

hehe seperti ruang dapur yang yang lapang yang akan diisi dan disusun atur, akaun bank yang lapang pun akan terisi kembali, insyaAllah.

:: Mrs.Eady :: said...

kekekekeke..kelakar!

Mamamya said...

alhamdulillah...selesai sudah... :)

kelakar dgn ayat akak yg last tu..tp itu lah juga realitynya kan kak..hehee

.: iEyLa :. said...

hikhik..akaun bank dah lapang eyh kak??
xpe..asal nampak hasil dr lapangnye akaun bank tu.. :)

mak encik | SZ said...

nnt saya kidnap ayat akak "akaun bank dah lapang" tu ye...
sedapppp baca..hihihihi

Alin Marlini said...

lapang uangnya ye kak..hehehe

Kakzakie said...

Lapang-lapang a/c bank novelis tak lama royalti masyuk taklah lapang lagi Hanis....

kasihibu said...

hehehe...dlm bank lapang tak apa, yang penting selesa kan?

Kak Aya said...

kdg2 kena lapangkan acc bank untuk beli laluan kpd kemasukan simpanan yg baru..nanti tak muat pulak nak isi he he.

- GC - said...

duit memang selalu lapang kan.. hihi..

bujal X said...

tapi tu la~~bila da lapanag mensti teringin nak penuhkan balik~keh keh~~

eiela said...

best la kalau dapur dah lapang, sedap sikit nak buat kerja. akaun lapang nanti bleh padatkan balik. hehe

Gen2Merah said...

ehehehe... rumah yang lapang, membahagiakan keceriaan seisi keluarga.... alhamdulillah....

lydzar said...

tergelak saya, akaun bank nya pun sudah lapang.

lapang yg worth for it, tak pe kak :)

Eye_nee said...

tak per sis..lapang2 duit dlm bank tu pun berbaloi pengunaanya..jgn lapang buat benda2 yg tak masuk akal sudah...pelan2 sempitkan semula lapang itu...

diana said...

rumah saya lain pulak kak..
ruang tamu kecik..dapur besar ya amat..luasnya macam 2 bilik..
aih..saya ingat nak pecahkan bilik tengah untuk jadikan ruang tamu..tapi bila entah,..duit tak cukup lagi..hgeheheh

Fuhpixel said...

jangan dekatkan TV dengan tempat makan.. kalau makan kena fokus... nanti tercekek susah...huhu

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy meja makan ada 2..satu kat dapur..satu lagi kat ruang makan utk tetamu time raya..


tp org suka makan kt ruang tamu gak..sbb nk tgk tv

Huda said...

haha, akaun bank sudah lapang..saya punya pun bakal lapang gak nanti..

Kamalia said...

Ekeke..tergelak saya baca statement akk tu..
,pasni boleh penuhkan balik dgn perabot baru..;p

Ladysirna FA said...

saya pun suka dapur yg lapang, luas je mata memandang, nak masak pun x serabut...

wahida said...

wah...bestnya rumah dah lapang mcm tu...

tumpang hepi utk akak...

Alhamdulillah, semuanya berjln dgn lancar...

-Sara- said...

bestnyaaa..mst excited kan! hehe

Dinas Aldi said...

Takpa, takpa, kita sempitkan semula akaun bank yg lapang tu sedikit demi sedikit, kehkehkeh!

Selamat mengemas lepas ni, Hanis :D

qemaishak said...

Rumah lapang & kemas, balik kerja hati senang je kan kak..

saniah said...

Hihi...mmh lapang acc bnk klau bab2 rmh ni kan..investmnt yg besar takpa janji keluarga brsama ibu selesa ...take care dear

Izan Ishak said...

kelakar aje ayat yg akak sambung last tu... camtulah situasinya bila kami ada rumah sendiri nnti ye..