Nuffnang

Tuesday, March 27, 2012

36 tahun..

Alhamdulillah. Bangun pagi ini, seperti biasa masih tak lupa mengucapkan syukur kerana masih lagi bernafas.  Terima kasih Allah  atas keberkatan umur dan kesihatan yang diberikan. Terima kasih atas segala rezeki yang dilimpahkan. Juga atas segala-gala kebahagiaan duniawi yang dipinjamkan. Semoga aku terus memperolehinya, insyaAllah. 

Hari ini sudah 36 tahun umurku. Tiada apa yang lebih membahagiakan bila buka mata saja pagi ini mendapat salam peluk cium dari en.asben tercinta. Kemudian ucapan dari anak-anak tersayang. Terasa diri ini cukup disayangi dan dikasihi. Tersentuh membaca kad ucapan buatan sendiri dari Han. Rasa sangat bersyukur kerana masih dapat menatap wajah emak tersayang yang terlalu banyak jasa dan pengorbanannya. Tanpa emak, tiadalah aku.

Kunjungan sms dari teman baik di Doha dan adikku  saat aku bangun dari katil membuatkan aku tersenyum lebar. Terasa diri ini cukup dihargai kerana ada yang lain juga mengingati. Cukup berbesar hati dengan ucapan dari teman-teman melalui panggilan telefon, pesanan sms dan FB. Rasa nak peluk semuanya sorang-sorang tanda aku menghargainya. Persahatan yang terjalin terlalu indah dan bermakna buatku.

Hadiah? Perlu ke hadiah kalau apa yang aku rasa ini sudah cukup untuk buatkan aku rasa bahagia dan gembira. Kek? Perlu ke kek kalau rasa manis yang aku rasa ini tak akan dapat menandingi rasa manis kek yang paling sedap dalam dunia. Syukur? Ya, aku sangat perlu bersyukur. Alhamdulillah. Terima kasih ALLAH atas segala yang terindah.

Jam branded atau barang kemas baru? Tak perlu kut kalau I dah dapat dapur baru yang sama harga dan I boleh belek setiap hari juga. TQ en.asben. I luv u..

72 comments:

.: iEyLa :. said...

selamat hari lahir kak...
mungkin kita tak perlukan hadiah yg berharga beratus atau beribu..
tapi cukup sekadar kasih sayang dari sume orang yg tak putus kan kak..

moga akak dilimpahi rahmat dan sentiasa di bawah lindungan Nya.. :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

Akakkk..besday akak sama dgn abah kita rupanya!


Happy besday kak :)

Cahaya Khaseh said...

Selamat Hari Kenal Dunia kak..semoga dipanjangkan umur & dimurahkan rezeki selalu utk family..

Hanis Azla said...

ieyla : terima kasih ieyla.. aminn atas doa tu.. betullah.. semua yg kita ada itulah hadiah terbaik utk kita..

rina : terima kasih rina.. semoga abah rina sentiasa mendapat keberkatan umur hendaknya..

Hanis Azla said...

cahaya khaseh : terima kasih atas ucapan dan doa.. Amin.. Alhamdulillah 36 tahun mengenal dunia yg indah..

ieja amieja said...

selamat hari lahir..
paling terharu bila suami dan ank2 tercinta ingat tarikh lahir kita kan ..pas tu adk beradik jg sahabat handai yg x ketinggalan jg..terasa kita sgt2 dihargai..

:: Mrs.Eady :: said...

Selamat Harijadi buat kakakku yang sweet nie :)

Semoga dikau terus berbahagia disamping keluarga tercinta,dimurahkan rezeki sentiasa & dipanjangkan umur lagi,amin :)

Hanis Azla said...

ieja amieja : terima kasih ieja.. mmg sgt terharu dengan ingatan dari yg tersayang juga kwn2..

Hanis Azla said...

Mrs eady : terima kasih banyak izwa untuk ucapan yg manis seperti izwa juga..

ummiarissa said...

selamat hari lahir...rupanya kita sebaya...birthday saya bulan April...(nak bgtau jugak)he he he..

Acik Erna said...

Assalam Hanis..Selamat Hari Lahir..semoga dirahmati dan bahagia selalu disamping keluarga tercinta..baru 36 tahun..masih muda dan masis..kalau tengok rupa belum pun 30 tahun

mummY daniSha said...

epi besday kak!may all ur wishes come true..material x dpt menandingi kasih syg dan kebahagiaan kan?kasih syg suami dan anak2 dah cukup buat kite rasa bahagia hehee

Liza @ Adzriel AB said...

teman yang baik diingati oleh ramai orang... mcm hanislah..

Aida said...

Happy birthday Kakak.. Love u!! Kakak lah yg rajin jengok blog aida.. Jadi aida akan terbangkan hadiah utk kakak ye.. Tunggu.. ;)

mamyharraz said...

Selamat hari lahir utk kakak :)

sebelum ni tak tau nak panggil apa.takut terpanggil nama kurang sopan,panggil kakak pula takut kita sebaya :") apapun lebih mesra jika kita bahasakan ikut kesesuaian kan kak :)

betul tu hadiah yg mahal belum tentu membahagiakan diri kita :)

Hanis Azla said...

ummiarissa : terima kasih yer.. oh kita sebaya..nampak awak muda lagi..

acik erna : terima kasih kak.. amin atas doa tu.. aduhai, nmpk mcm belum 30 ye kak.. mulalah nak kembang ni.. he..he.. tq kak..

Lulu Caldina said...

love you too :p

Hanis Azla said...

mummy danisha : amin.. terima kasih yer.. kasih sayang dari keluarga kita mmg hadiah paling berharga utk kita hargai kan.. Alhamdulillah keranakita mempunyai hadiah yg hebat itu..

liza@adzriel ab : Alhamdulillah.. mempunya ramai teman yg baik seperti akak. thanks kak..

aida : terima kasih aida.. seronok berkawan dgn aida.. klu ada masa mesti akak nak singgah blog aida.. eh, nak bagi hadiah ke? buat susah2 aje.. anyway thanks yer..

mammyharraz : terima kasih.. sekarang dah boleh panggil akak aje..he..he.. betullah, bukan barangan pengukur kebahagiaan..

Hanis Azla said...

lulu caldina : <3 <3 <3 thanks lulu..

kakcik said...

Selamat hari ulangtahun kelahiran Fea. Baru 36 tahun, muda lagi tu. Kakcik lahirkan anak ketiga di usia itu. :)

Mamamya said...

selamat ulang tahun kelahiran kak fea...smga sentiasa dilindungi n dirahmati olehNya...berbahgia disamping insan2 yg disayangi.....

Hanis Azla said...

kakcik : terima kasih kakcik.. oh ye ke kak..

mamamya : terima kasih yer..amin atas doa tu..

lydzar said...

happy bday kak!!

hihihi kalau saya tetap akan mintak hadiah ngn kek tu. hahaha suka2 nk amek gambar kenangan ngn family. murah pon takpa, asalkan ada. blom matang kot saya ni hihihiihh

Fieza79 said...

selamat hari lahir kak...
semoga terus ceria2 ye kak...hehee

amiey lee said...

selamat hari lahir kak..semoga murah rezeki dan dipanjangkan umur aminnn

Hanis Azla said...

lydzar : terima aksih lydzar.. bukannya tak matang lagi.. tp nak buat suka2, seronok2 anak beranak buat kenangan kan lydzar.. okeylah tu..

fieza79 : aminn.. terima kasih fieza..

amiey lee : terima kasih amiey.. amin, mudah2an..

Irfa said...

36 muda lagi tu..beza umur kita 3 tahun je kak..saya 33.hehe

hadiah kabinet dapur.saya pun suka

muslimah rempit said...

Selamat hari lahir..
Semoga berbahagia disamping keluarga tercinta dan murah rezeki selalu hendaknya..

saniah said...

Alhamdulillah sudah 36thn ya....akak doakan kehidupan fea dilimpahi rahmat dan berkat dr Allah swt..teruskan berkarya k :)

sahromnasrudin said...

selamat hari lahir, kak


semoga senantiasa mendapat rahmat Allah SWT

eda_ej said...

epy beday sis..

Cho Zila said...

happy birthday.... happy birthday... may your wish come true

Citarasa Rinduan said...

kak......
selamat hari lahir... wahhhhhhhhhhhhhh
kalau tak singgah sini ayu tak tau pun hari ini hari istimewa kak hazla..
moga Allah merahmatimu, semoga panjang usiamu....

ehemmmmmmmmmmm..bestnya dapat hadiah kelengkapan dapur.. ayu teka,.. adakan pemanggang ajaib>
heheheh

Kaka Red said...
This comment has been removed by the author.
ummiross said...

Happy birthday Hanis. Alhamdulillah dipinjamkan 36 tahun yang cukup indah. Semoga tahun2 seterusnya akan digandakan kasih sayang dan rahmat Allah SWT.

ummiross said...

Happy birthday Hanis. Alhamdulillah dipinjamkan 36 tahun yang cukup indah. Semoga tahun2 seterusnya akan digandakan kasih sayang dan rahmat Allah SWT.

Qhaifa Nur said...

selamat hari lahir...
sebayalah kita nih....

semoga sihat dan dipanjangkan umurnya..

Daddy Ziyyad said...

selamat hari jadi kak hanis azla...moga dirahmati allah...

KuNanGKuNanG said...

selamat hari lahir..moga bahgia slalu...dapat dapur baru leh la cipta resepi baru lg..:)

Kunang-Kunang said...

Selamat hari lahir hanis semoga Allah berikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki serta bahagia selalu. Aminn

mak encik | SZ said...

alhamdulillah, selamat ulangtahun kelahiran ke 36 utk akak...semoga ulangtahun ke 63 nanti masih update blog ni lagi ...heeeee

IDAZS said...

selamat hari lahir kak. semoga dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik, amin :)

eB ezrin said...

u tua sthn jerk dari eB...
epi besday dear :)

Alin Marlini said...

Kak Fea...Selamat hari lahir. Semoga lebih murah rezeki + awet muda + lebih bahagia + lebih byk idea + sgl doa2 akak akan dimakbulkan..

So Shy Lady (SSL) said...

happy birthday hanis! mlimpah ruah bahagia tu alhamdulillah ;D

MumMe said...

happy bestday kak...

Anonymous said...

hepi besday

kueh

-Sara- said...

hppy bufday kak hanis! wish u all the best, moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dn dipermudahkan di dunia dn akhirat :)

haaa..en asben bagi ape tuu? hehe

[PCL] said...

HB Hanis Anzla..

Dinas Aldi said...

Selamat menyambut ulangtahun kelahiran yg ke 36, Hanis! Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki & dikurniakan kesihatan yg baik olehNya :)

Adzim Teras said...

Happy Besday Hanis..bersyukur dgn segala yg ada..semoga Hanis bahagia selalu

Fadzli Amir said...

Salam...
" Allah selamatkan kamu, hehehehee..."
selamat ari lahir...errr..kita sama umo la...

mama maman aka yana said...

happy berday..:)

sy add akak di fb.. jika sudi approved kan ye.. kalu tidak pun takpe..:)

Jendela Hati said...

happy birthday moga lebih succes

~ yus ~ said...

nak ucakp di sini juga. Selamat Hari lahir yang ke 36 fea... Kita dah sebaya...(teringat masa hari jadi yus bulan lepas fea tulis lagi sebulan baru kita sebaya kan...hehe).

Best tu hadiah dapur baru, mesti lagi rajin masak nanti...hehe

MulutPayau said...

selamat hari lahir hanis...semoga sntiasa dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg baik dan bahagia di samping keluarga tercinta....

ieda said...

looor sama umur kita nie ekekkek, ieda jer duk beranganmude panggil hanis kakak huhuhu

Anyway happy bday deat, may ur wish alwaysss come true and have a happy2 life living for ever ! ! !

ieda said...

looor sama umur kita nie ekekkek, ieda jer duk beranganmude panggil hanis kakak huhuhu

Anyway happy bday deat, may ur wish alwaysss come true and have a happy2 life living for ever ! ! !

Maya Mayana said...

happy birthday kak fea... kalau kebahagian yg kita dapat tu pun sudah cukup hadiah tak perlu pun tak apa kot, sebab utk mengajar diri spy tidak terlalu kebendaan sangat dan meminta-minta...

tp kalau org nak bagi sepuluh tgn ditadahkan,org memberi kita merasa ye dak??


semoga berbahagia selalu dan dalam keberkatanNYa...Aminn

Diana @ bilakukatacinta said...

heppi belated besday kak.. muga pjg umo murah rezeki selalu

Kazman / Sue said...

salam kenal dari kami sekeluarga...

selamat hari jadi juga kami ucapkan....

Kamalia said...

happy belated birthday kak..
semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa di bawah lindunganNya..:)

Eye_nee said...

Maaffff la sgt sis..kenapa yer tak wish kan pada kamu semalam....terlamabt ni sis...maaf lg sekali..nway...Selamat Hari Lahir buat kamu sis...semoga kamu dirahmati Allah..diberikan waktu umur yg barakah...dikurniakan kehidupan didunia dan akhirat yg indah...dan dipermudahkan segala keinginan kamu yg baik2.....Aminnn

h4ni3 said...

happy belated birthday kakak
hugss.. :D

Ati Masrif said...

selamat hari lahir hanis
semoga berjaya didunia dan diakhirat

p/s: cuti ke hari ni :)

MaryaYusof said...

As salam kak,

Ya Allah Marya baru tahu itu pun dari blog Kak Azie Azah... Happy belated Birthday kak! Barakallahufik~

Kak, check inbox mail tau :D

h A n Y s said...

happy belated birthday kak~ moga murah rezeki n bebahagia disamping keluarga hendaknya~ ;)

Daddylicious said...

bila umur sudah mencecah 40puluhan...mmg terasa tua sangat...:)

sisdee said...

happy belated bday...kita sebaya rupanya ;)

qemaishak said...

Happy birthday kak..moga sentiasa sihat, murah rezeki & bahagia:)

~SaL IjOu~ said...

alamak..da terlambat nak wish..happy belated birthday kak~ ^^
smoga kebahagiaan sentiasa mengiringi perjalanan hidup akak sekeluarga~ =)

Izan Ishak said...

akak... walaupun dah terlambat, izan nak wish juga happy belated besday buat kak fea...

moga terus sihat, dikurniakan kesihatan yg baik dan murah rezki selalu...