Nuffnang

Thursday, May 5, 2011

Kesetiaan yang makin pudar..

Sebelum ini...
Bila ada yang mula berpaling, hatiku masih teguh bersamamu. Bila ramai yang meminggir aku masih juga terus setia denganmu. Bila ramai yang mencemuh, aku masih lagi terus-terusan mempertahankan kehebatanmu.

Tapi pagi ini...
Hatiku mula goyah. Aku tidak pasti sama ada aku juga akan turut sama berpaling seperti yang lain. Aku tak tahu sama ada aku masih mampu untuk setia padamu. Aku tahu kau hebat, tapi poketku bukannya sentiasa padat dengan isi yang lebat. Ini kerana, aku bukannya anak tokoh korporat. Bukan juga dari keturunan aristokrat.

Malas aku mahu berbincang dengan en.asben. Kerana aku tahu komen yang bakal aku terima darinya pastilah Ma, ianya masih yang terendah di dunia. You kena ingat tu dan you patut bersyukur..

Aku pasti aku akan sentap mendengarnya. Ini kerana en.asben  suka sekali mengulang sebut  statement yang selalunya terbentang di dada akhbar dan di kaca TV bila isu ini menjadi topik bicara.

RON97 akan naik LAGI kepada RM2.90 bermula malam nanti. Dan kesetiaanku padanya kian pudar. Maafkan aku enjin keretaku. Yang terbaik itu mungkin tidak lagi akan menjadi milikmu. Harap-harap kau faham dengan situasi ini dan masih dapat mengekalkan prestasimu.

36 comments:

farah fauzi said...

sayapun dah lama pakai minyak yang kuning tuh...x arat dah nak habiskan untuk tuh...gajipun agak ciput...hehehe

sarah-najwan said...

ye betul....sebuah kete saya guna minyak tu....dek asik naik ajo..kami hanya buh minyak tu time balik klate ajo..masa dok guna hari2..tenyeh ajo ron 95..huhu

Encik MamaT said...

itu la kan.. pakai keta mahal.. nak kena jaga enjin jugak... kang lingkup... lagi fulus kuar...

mujur naik moto je.. hehe...

whitecappuccino said...

cinta ku beralih arah..sudah cukup ku menderita hehe..

etiey.com© said...

setuju! kami pun rasanya akan berpaling.. tak tahan lah dengan reganya

nurkaloi said...

hahaha kaloi punn tak mmpu untuk ron 97
mhl gile sudah

♥MAMASYAZA♥ said...

fuhhh naik lagi, akak mmg pakai ron95 je utk kancil cumel ku, tak mampu ahhhhh

Fieza79 said...

skrg mmg dh tk isi RON97...mahal sgt..asyik naik je...nak save punya psl belasah la kann..hehee

Eye_nee said...

Mmg dah lama berpaling arah...cuma bila turun ke Arau gunakan ron97 tu..

Liza @ Adzriel AB said...

kete auto elok pakai ron97. kak liza ni manual buruk je.. 95 je.

ummiross said...

hehe jom ramai kita berpaling tadah
Nak senangkan hati cakap je..ada aku kesah! hik2x

Mama Hanim II said...

rege semlm isi full tank pn dh seratus lbh..mana tahan wooo..

~~*Lady Salwa*~~ said...

jarang guna 97 nih... selalunya guna 95 je... ala, keta sal kancil je... lagi pun pakai ulang alik kerja je. kalau balik kampung naik keta hubby baru pakai 97... hehe

Suara Kalbu said...

Kak Hanis...

Tu lah dia. Di telan mati emak , diluah mati bapak. Tapi kita ni bukan anak tokey balak kan kak ? kan kan kan

lalink7 said...

hmm...nasib badan..nasib yang Ron95 tue dah entra-entra..kalau tak..hmm..sedihh je hatii

Kakzakie said...

Apa yg hairan tak ada pulak news tetiba pagi baru announce mlm tadi naik 20 sen. Nyata janji sebelum ini palsu belaka....

Daddy Ziyyad said...

So, esok berhijrah ke RON95 ke?
Kesian pada enjin kita kan...huk huk huk...

Amy Syaquena said...

nampak gayanya lepas nie kita semua keje gaji habis kat minyak je la jawabnya..

Khuzrin Kamarudin said...

Naik beskal.. hehehe...

Aida said...

kak hanis, mr hubby saya tu pakai yg murah je .. kot lah minyak masak tu bley guna utk kete kan bagus .. beli je peket simpan kat dlm kete .. wakakakaka

diana said...

mujur la ada satu je kereta ni..
suami pulak pi keja naik moto.
nak jalan2 bawak saya dan maisara baru naik kereta..
kalau tak memang sakit jugak la..

Hanis Azla said...

farah fauzi : nampaknya start esok akak pun gitu jugalah.. hu..hu..

sarah najwan : nak tiba masanya utk saya beralih arah ke ron95 pula..

en.mamat : walaupun keta tak mahal mana tp naklah juga berikan yg
terbaik.. he..he.. tp skrg ni mungkin tidak lagi..

white cappuccino : beralih jugalah saya nmpknya..

etiey.com : itulah.. tak tahankan bila terus naik aje..

nurkaloi : samalah kita.. akak pun kena bertukar dah ni..

mamasyaza : saya join akka guna ron95 lps ni.. he..he...

fieza79 : dulu guna sbb nak jaga enjin.. skrg ni belasah apa2 pun jugalah janji keta boleh gerak.. he..he..

eye_nee : nmpknya saya pun akan guna bila jalan jauh aje kot..

liza@adzriel ab : saya pun dah kena tukar 95 juga dah ni kak..

ummiross : ada aku kesah.. he..he.. bestkan klu dpt ckp mcm tu ummi..

Hanis Azla said...

mama hanimII : klu isi esok meningkat lagilah harganya kan.. adoiiii..

lady salwa : akak pun kena buat gitu jugalah skrg.. balik kg aje baru guna 97 tu..

suara kalbu : itulah ida.. tercekik kita jadinya he..he.. semestinay bukan anak tokey balak.. tidak juga berkawen dgn anaknya he..he..

lalink7 : itulah.. nasib baik ada ron95 tu sebagai alternatif..

kak zakie : saya pun mcm tak percaya aje bila dgr berita kat radio pagi tadi.. terasa gulpppp kejap..

daddy ziyyad : nampaknya gitulah.. klu tak sian pula kat poket akak ni.. he..he..

amy syaquena : klu gaji kita yg asyik naik gitu alangkah bestnya kan..

khuzrin kamaruddin : kalau pergi kerja kat belakang rumah mmg akak pilih naik basikal aje.. he..he..

aida : klu boleh guna minyak masak, lg habislah stok minyak masak kat kedai tu aida.. he..he.. haru juga kan..

diana : klu mcm tu tentu tak terasa sgt kan diana.. bagusnya..

Dilla Ady said...

dilla pun pakai 95 jek kak...tgk mkin lame makin naik..

nk komen byk2 isu sensitip nih kan..jadi layan jek la..

Hanis Azla said...

akak pun kena bertukar jugalah ni nnt.. betullah dilla..mmg tak boleh komen lebih2.. di sini pun akak cuma nak cerita ttg ketidakmampuan akak utk terus bertahan saja..

Ati Masrif said...

kesian rakyat malaysia
tidak di beri pilihan
dapat minyak yg murah ..yg mudah
buat keta terbakar saje...ishhh!

mama tims said...

hanis..saya pakai 95 sajork..tu pon mintak2 tak naik..

Sofya said...

97 pick up bagus tapi duit la plak tak larat nak pick up... hu3

Azlan Hasan said...

haha..akak nie..sy ingatkan kesetiaan ape td..hehehe..btw minyak naik lg.. :(

Regards,
-Strider-

Hanis Azla said...

ati masrif : start hari ni ron95 jd pilihan.. he..he..

mama tims : harap2 gitulah kan..

sofya : betullah.. itu yg selama ni setia dgn ron97 tu.. tp skrg dah tak dpt nak teruskan kot.. hu..hu..

azlan hasan : ha..ha.. kesetian pada minyak aje azlan.. he..he..

Mama Gee said...

kalo umah dekat dgn opis leh nek basikal je...exercise tu...hehee

dh biasa naik turun bas...tambang setakat ni masih rm50...jgnlah naik pulak..huh!

Sasa Al-Sharif said...

enjin besar isi ron95 tanpa tenagalah kereta. lagi membimbangkan tentang riwayatnya

Hanis Azla said...

mama gee : klu nak pergi ofis ada perkhidmatan bas.. akak mmg pilih naik bas aje.. sbb klu isi minyak, rm50 tu tak sampai 5 hari dah kena top up.. nak naik basikal jauh pula.. takut2 tak larat nak kayuh.. he..he...

sasa al-sharif : itulah.. tp bila harga dah naik mcm ni, mahu tak mahu, terpaksalah guna alternatif lain.. asalkan kereta boleh bergerak..

Maya Mayana said...

nasib la tmpat keje dekat je...lg pun kereta2 kat umah ni semua manual jek...

Hanis Azla said...

klu mcm tu tentu tak terasa sgt kan yana..

~ yus ~ said...

saya dah lama pakai yang 95 je, dulu mmg guna 97 juga...

lepas ni, 95 tu pun naik juga rasanya...:(