Thursday, February 17, 2011

Mimpi menakutkan...

Hari ni mood tak ceria. Asyik saja teringat-ingat mimpi semalam yang sangat menakutkan. Aku harap ianya bukanlah petanda untuk apa-apa berita yang tidak baik. Aku tahu mimpi itu hanyalah mainan tidur. Tapi bila bermimpi perkara yang tak elok perasaan takut tu tetap juga ada. Ya Allah, minta dijauhkan segala musibahMU.

Takutnya bila mengenangkan kehilangan insan tersayang. Walaupun kita tahu semua makhluk Allah hanya sementara saja hidupnya di bumi ini. Tapi saat kehilangan itu sangat menakutkan. Ya Allah, Kau peliharalah insan-insan yang aku sayang. Berikanlah kami keberkatan hidup di dunia dan di akhirat.


Ya Allah, memikirkannya saja sudah membuatkan aku rasa sebak. Lahaulawalaquataillahbillah

28 comments:

ermayana a.k.a mrs mahzan said...

mimpi tu mainan tidur tp bila kita terasa takut dekatlah diri padaNya...carilah kekuatan...

Hanis Azla said...

Thanks yana.. Hanya pada Allah tempat kita berserah segalanya..

wahida said...

pjg umur tu kak...insyaallah...

A.s.t.i.n.a said...

Janganlah fikir sangat. kita doa yang baik k...

-Sara- said...

akak, jgn ingat sgt, bizikn diri buat kje2 lain agar bleh lupa sket2 ye kak :)

~ yus ~ said...

Saya pun sangat takut kehilangan orang2 yang tersayang. Belum begitu bersedia untuk menghadapi saat2 itu.

InsyaAllah, moga ianya hanya mainan tidur ye Hanis.

sarah-najwan said...

salu kalu mimpi gtu..org tu sgtlah sihat..

lagipun xle cay sb mimpi mainan tido..

Hanis MY said...

insyaAllah tak ada apa2 semoga akak sekeluarga dilindungi oleh-Nya..

whitecappuccino said...

cuba jgn fikirkan..

Aida said...

mimpi adalah mainan tdo hanis .. dan selalunya saya dengar mimpi itu berlawananan sifatnya .. wallahuallam .. :)

farah fauzi said...

jgn difikirkan sangat akak pasal mimpi..bykkan beristighfar..

Azza Firza said...

jangan fikir bukan2 ye :)) selalau berpositif :))

Hanis Azla said...

Wahida : minta2 begitulah InsyaAllah.. TQ yer..

Astina : sentiasa doakan yg terbaik juga.. Thanks yer..

-Sara - : thanks sara.. akak dh cuba tp asyiklah teringat.. itu yg rasa x best tu..

~yus~ : takut kan.. minta2 ianya hanya mainan tidur.. Thanks yer yus..

sarah najwan : Harap2 gitulah.. Thanks sarah..

Hanis MY : Amin.. amin.. amin.. Thanks Hanis..

whitecappuccino : InsyaAllah.. Thanks yer..

Aida : minta2 gitulah hendaknya.. Thanks yer.

Farah Fauzi : Astaghfirullahalazim.. Thanks farah..

Hanis Azla said...

azza firza : thanks azza..

Izan Ishak said...

mintak2 dijauhkan dari segala yg buruk ye kak. mmg selalu je kalau mimpi ni buat kita terbayang2 balik~

Dinas Aldi said...

insyaallah semoga tak ada apa2. mimpi sekadar mainan tidur saja.

sayangsayangibu said...

kadang kita rasa macam bebetul je kan?

=sz= said...

sebelum tido tengok cerita / sinetron yang sedih ke kak? :p

semoga semuanya berlaku yang baik2 saja...

Suara Kalbu said...

Doa dijauhkan perkara yang buruk2. Insya Allah akak sekeluarga dilindungi. Ida doakan yang baik2 untuk akak yer

diana said...

saya pernah mimpi gitu kak..dalam mimpi tu saya menangis sampai dah terjaga pun dok menangis lagi..
menangis macam anak2 kecil tu..

Hanis Azla said...

Izan Ishak : mmg tebayang2 aje.. minta dijaukan hendaknya.. Thanks izan..

Dinas Aldi : InsyaAllah, minta tak apa2.. Thanks yer kak dinas..

sayangsayangibu : itulah, itu yg rasa takut sgt tu.. TQ yer..

=sz= : Takde pulak.. hara yg baik2 saja juga.. Thanks yer..

Suara Kalbu : Amin, mudahan diperkenankan doa ida tu.. Thanks yer..

Diana : terbawa sampai terjaga kan.. akak pun gitu juga.. Thanks yer diana.

Adzriel AB said...

hikmah supaya kita lebih menghargai org yg kita sayang..

ummiross said...

kata orang makna sebaliknya, insyaAllah panjang umur

Hanis Azla said...

Adzriel AB : mungkin ada hikmahnya kan kak liza.. thanks yer kak..

Ummiross : InsyaAllah.. Harap2 begitulah.. Thanks yer Ummiross..

Maya said...

kaka, biasanya kalau kita mimpi org meninggal, orang tu panjang umur...kata org lah.. :)

Hanis Azla said...

Mudah2an takdelah perkara buruk yg terjadi.. Thanks yer Maya..

Fadzli Amir said...

Mimpi hanya mainan tidur....tak memberi makna apa2 pada insan biasa macam kita ni...lain la mimpi para nabi, wali, para solihin...ulamak...

Hanis Azla said...

thanks yer..