Friday, January 20, 2012

Doa untuk Ibu bapa..

Dapat e-mel yang baik ini dari ustaz di pejabat. Doa yang baik untuk ibu bapa kita. Terima kasih Ustaz Nazri.Terasa mahu berkongsi dengan kawan-kawan semua. Semoga doa kita di hari jumaat ini diperkenankan hendaknya.

Bagi mereka yang masih mempunyai ayah bonda atau kedua mertua... Pintalah permohonan ini...

Ya ALLAH, Tuhan yang Maha Menguasai atas tiap-tiap sesuatu, Tuhan yang Maha Mengatur segala kehidupan dan kematian, Tuhan yang Maha Mengaturkan segala ketentuan,  Aku memohon Ya ALLAH,

agar aku diberi kelapangan masa untuk ibu bapaku ketika mereka di saat-saat akhir kehidupan mereka,

agar aku dapat menatap wajah mereka buat kali terakhir,

agar aku dapat hilangkan rasa rindu pada mereka setelah pemergian yang tidak akan kembali lagi ke sisi kami ya ALLAH,

agar aku dapat mengajar mereka mengEsakan Mu ya ALLAH.

Ya ALLAH, Tuhan yang Maha Mengetahui walaupun sesaat kehadapan, Tuhan yang Maha Berkuasa terhadap segala apa yang ada di langit, di bumi dan antara keduanya, Tuhan yang berfirman bahawa pohonlah kepada ALLAH, nescaya ALLAH makbulkan setiap permohonan. Aku mohon untuk diperkenankan. Ameen.

31 comments:

Huda said...

Terima kasih kak, tq for sharing.

diana said...

ameen....

Cik tikah said...

tq for sharing :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

thanx for sharing kak :)

Eye_nee said...

Aminnn..Ya-Allah jauhi kami dari sifat2 yg boleh melukakan hati kedua org tua kami..

Izan Ishak said...

mekasih atas perkongsian ni kak... amin..

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Tkasih atas usaha perkongsian. Betapa beruntungnya mereka yg masih mempunyai ibu bapa ! Yg sudah tidak mempunyai ibu dan ayah, kita masih boleh berbakti kpd mereka ....

Fieza79 said...

tq for sharing...kena copy paste kan ni..

susumanis said...

tqvm for the beautiful doas untuk cinta hati kita semua..teringat masa pi umrah dulu, doa kala sujud didepan kaabah..Ya Rahman Ya Rahim..aku mohon belas kasihanmu untuk jaminan surga untuk kedua ibubapaku sebagai balasan jasa mereka padaku...tersedu sedu mengharapkan Allah swt mendengar doa tu..insyaAllah....amin..called mum n told her, she chokes n cried... am not a good doter but i will keep praying the best for them both, insyaAllah... :)

Pok Amai-Amai said...

TQ for sharing!

lydzar said...

betul kak, mmg rindu sgt kt mak abah. tak sabar nk balik kampung esok. nway tq for nice sharing :)

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

rindu ngan mak kat kg..huhu nak balik kg..tapi hubby cakap bulan ni tabley balik..uwaaaa

wahida said...

terima kasih kak...

ntah kenapa saya rasa sebak bila baca doa ni....harap doa kita utk ibu bapa kita dimakbulkan...amin...

Amy Syaquena said...

terima kasih kak perkongsian di hari jumaat ini...

ieja amieja said...

terima kasih atas perkongsian ini..

Kamalia said...

thanks for sharing kak..nanti nak cnp ye,boleh?

S..U..D..@..I..S said...

kita berdoa untuk ibu bapa moga2 anak berdoa untuk kita juga insyaallah
kasih berpanjangan

ummiross said...

Terima kasih atas perkongsian ini Hanis, sungguh menyentuh hati bagi perantau jauh macam ummi ni.Moga Allah sentiasa merahmati ibubapa kita dunia dan akhirat.

Qhaifa Nur said...

thanks kongsi..

Cikpuan rara said...

Amin.

munna said...

TQ SHARE KAT SINI KAK...

farah fauzi said...

tq share akak...

Hanis MY said...

terima kasih atas perkongsian ni sis!

eB ezrin said...

tq sahring yer ;)

Gen2Merah said...

sayyangi ibu bapa kita.. thanx for sharing akak fea

Dinas Aldi said...

Terima kasih kerana berkongsi. Sangat bagus untuk diamalkan :)

So Shy Lady said...

bdoa utk mrk jgn putus... tq ye hanis ;)

~Nana BamBam~ said...

Amin..nice ..

tq for sharing kak :)

-Sara- said...

tq 4 sharing kak hanis :)

Aida said...

Tq for sharing kak.. Amin.. Amin.. Yarabbal Alamin..

Caythrine Amanda said...

amin....part ni buat airmata sy mengalir :

agar aku dapat menatap wajah mereka buat kali terakhir,

agar aku dapat hilangkan rasa rindu pada mereka setelah pemergian yang tidak akan kembali lagi ke sisi kami ya ALLAH,
-al-fatihah btmu Bonda- T_T