Nuffnang

Sunday, January 22, 2012

Nasi bariani sarapan kami..

Dalam fridge ada nasi bariani JM lebihan semalam. Boleh buat sarapan untuk pagi ni. Semalam emak dan adikku ke rumah arwah pakcikku di Subang. Walaupun aku tak ikut sama, tapi seperti biasa tentunya ada bekalan untuk kami juga. Alhamdulillah. Setiap kali berkunjung ke rumahnya, memang tak pernah kosong tangan untuk bawa pulang bekalan nasi bariani yang cukup lazat dari restorannya. Sehinggakan terasa segan pula. Tapi kata orang rezeki jangan di tolak. Musuh jangan dicari.  Jadi pagi ni dapatlah kami makan nasi bariani yang sedap itu lagi. Kuah masak barianinya juga sangat sedap bila dicicah dengan roti.

Waktu hayat arwah pakcikku memang begitulah juga. Arwah begitu pemurah orangnya. Semoga arwah tenang di sana hendaknya. Sekarang ini setelah beberapa bulan arwah pergi masih begitulah juga keadaannya. Semoga terus berkat dan murah rezeki mereka sekeluarga. Semoga perniagaan JM Bariani terus berkembang hendaknya. Pada aku memang nasi bariani JM Bariani adalah yang terbaik dan tersedap pernah aku makan. Sebab itu kalau teringin sangat memang kami pergi makan atau beli di JM Bariani cawangan Bangi.  

Kawan-kawan semua bersarapan apa pagi ni?

21 comments:

Amie said...

Selamat pagi Hanis,
sedapnya sarapan nasi briyani,
sejujurnya.... belum sarapan sebab seorang saja di rumah, anak-anak dan suami ada jemputan minum pagi di kg, kita tak ikut sebab malas....

Acik Erna said...

Assalam Hanis..sedapnya menu sarapan hanis..rasanya tak de lagi yang bersarapan dengan nasi beriani..he he..memang murah rezeki hanis.
alfatihah buat arwah pak cik hanis.

~ yus ~ said...

Salam hanis...

hari ini yus sarapan lempeng cicah kari daging dengan sukun goreng ..:)

[PCL] said...

tosei kari daging utk ibumertuaku n mehoon grg utk kami berdua..share sepinggan..alhamdulillah.

Nini D.. said...

nasi lemak 50sen pagi nih..(Taiping masih ada lg niasi lemak 50sen siap dgn telor rebus ;) )

♥MAMASYAZA♥ said...

akak makan lontong ngan en. abah..sedapp

Jendela Hati said...

wah cedapnye beriani... pagi tadi makan roti canai cicah dalca dan sambal ikan bilis

whitecappuccino said...

salam hanis..tadi akak brunch nasi bungkus dengan goreng bendi.. :)

Huda said...

Pagi ni kak, saya sarapan roti berlapis daging..first time buat kak..tapi bolehlah, rasa macam sedap, hehehe...

S..U..D..@..I..S said...

rezeki tak disangka2 dan jangan ditolak

susumanis said...

beriani yum yum..:))

L said...

xmkn pe pun pg2.. huhu. dah biasa dah gini..


jom renung2 sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/kenapa-ilmu-itu-penting.html

Gen2Merah said...

kalau nasi beriani depan mata, konfom bersih saya plahap.. nasi kegemaran tu.. ehehe

Hafimi Huzin said...

JM nasi beriani tu byk cawangan kan kak? arwah pakcik akak yg punya eh? saya pown baru makan semalam kak. kat seri gombak. wlpn sy x suke sgt nasi beriani tp mmg sedap. rasanya cukup, x lebih x kurang. mmg lengkap. hee

mamalieyna said...

sedapnye sarapan...terliur pulak org dlm pantang ni..hehe..sabar2x..lebihkurang 2minggu lagi perlu dilalui..hehe~

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Nasi briayani JM tu memang best .. mahal sikit tapi ada kualiti

MulutPayau said...

sedapnya...dah lama akak tak makan nasi beriani....

:: Mrs.Eady :: said...

hari ni mkn bubur je nak diet balik...

Adzrien Shoppe said...

kak liza pun lama tak ke sana

atuk said...

Assalamualaikum Hanis

Al Fatihah untuk Allahyarham pakcik hanis

ummiross said...

Hanis, ummi baru je makan JM beriani kat Shah Alam masa cuti baru ni, memang sedap! Cawangan yang sama ke?