Nuffnang

Sunday, January 15, 2012

Iye-iye aje..

Petang semalam kami ke Taman Tasik di kawasan depan rumah. Petang semalam, di Taman Tasik itu bagaikan pesta. Ramai sungguh orang. Bermacam-macam aktiviti riadah yang mereka lakukan. Seronok rasanya dapat melepak di situ. Dapat luangkan masa berjalan sekitar tasik dengan keluarga. Juga melayan anak-anak bermain. Waktu dulu rajin juga ke sana. Semakin lama semakin berkurang. Selepas-selepas tu masih pergi juga. Tapi semakin lama semakin jarang. Sekarang ini Taman Tasik itu sudah semakin besar. Malahan ianya semakin cantik juga. Sangat sesuai untuk seisi keluarga beriadah. 

Lebih kurang 10 tahun lepas, kami berminat untuk membeli rumah yang kami diami sekarang kerana ianya berdekatan sungguh dengan Taman Tasik tersebut. Waktu tu rasa macam seronok sangat sebab rumah yang di beli berdekatan dengan kawasan untuk beriadah. Sebelum ini rumah sewa kami agak jauh dari Taman Tasik itu. Tapi kami kerap ke situ. Bila dah dekat betul dengan rumah, tak rajin pula untuk selalu menghabiskan masa di situ. He..he.. Iye-iye aje dulu nak beli rumah dekat dengan Taman Tasik. Bila dah dekat tak juga selalu pergi. Terasa rugi betul.

20 comments:

blogtilldrop said...

selalu macam tu lah kan ....bila dekat jarang pergi...bila jauh tu rajin ja sampai..

Jom makan-makan: Kafe Ipoh Station

Huda said...

Tu adalah perkara biasa kak..kadang saya pun cam gitu gak..

ahsfantasy24 said...

hehe,
xpe sis, slow la g riadah sana,
jogging2 :D

Tina Othman said...

hihi selalu pun mcm tulah kan, tapi senang kalau terasa nak bawak budak2 main, dekat je

mcm kat cheras ni, taman mainan nya kotor, sebab byk dog huhu tu yg jarang bawak outdoor tu, selalu mesti indoor punya je

Kakcik Seroja said...

Biasalah tu, kalau jauh kita teruja nak pergi, bila dah depan mata buat2 tak nampak pula. :)

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Lain kali, bila turun lagi ke sana, calling2 .. LF dan isteri nak ikut sama .. lepas tu kita minum2

susumanis said...

salam hanis..semoga hari minggu hanis indah sekali..betl la hanis, kita ni kalau benda yang ada lupa nk appreciates..sbb tu la kena banyak bersyukur then rasalah nikmat mempunyai sesuatu itu kan..take care dear :)

azieazah said...

Jom buat gathering blogger kat tepi tasik tu...!

suri solehah said...

selalunya bila didepan mata gitulahkan..kat mana tu hanis?

Papa Mifz said...

rugi kak..baik pergi beriadah petang ni gak ngan keluarga..:)

mak encik | SZ said...

hiihihi..
macam g melancong la kak..
p jauh2 dulu..yg dekat2 p kendian ;P

-Sara- said...

ehehe..btol tu kak..kalo yg dpn mata xheran..yg jauh rjin plak nak pegi..hihi

whitecappuccino said...

biasanya gitu la..kita selalu take things for granted..yg dpn mata selalu wat tak kisah..

fazrulnoor said...

pas ni selalu2 la pg

:: Mrs.Eady :: said...

hehehehe..biase mcm tu la kan kak :)

Eye_nee said...

Fitrah manusia sis..belum dapat..beria-ia inginkan.. bila dah dapat terasa jemu kan....

ummiross said...

selalunya kita macam tu lah kan hanis, tempat menarik jauh2 boleh sampai, yang dekat2 biarlaah dulu, duk fikir nak pegi bila2 masa pun boleh...

~Nana BamBam~ said...

ish3..rugi tau..

Izan Ishak said...

biasanya macam tu kan kak... kalau takde depan mata, rasa macam nak pegi selalu. bila dah dekat tak hairan pun nak jalan2 selalu...

Aida said...

Biasalah tu kak.. Sebelum dapat bersungguh kita praktikkan.. Dah dapat, tengok jelah yg mampu..