Nuffnang

Sunday, January 23, 2011

Angin!!!

Oh angin yang baik hati..
Tolonglah pergi..
Dari malam tadi perutku tak selesa..
Sampai pagi ni dah rasa sesak dada pula..
Kepala dah mula pening..
Terasa bagai nak pusing..

Oh angin yang baik hati..
Tolonglah pergi yer..
Sakit sangat dah rasanya ni..
Kalau boleh, terus pergi dan jangan datang lagi..
Tak sanggup dah nak kena seranganmu lagi..

Oh angin yang baik hati..
Tolong yer..
Tolonglah pergi..
Kesian kat perut, dada dan kepalaku ini..

Oh angin yang baik hati..
Terima kasih yer..
Kerana memberikan aku kesedaran..
Tentang nikmatnya SIHAT itu..

Syukur Alhamdulillah, di atas kesedaran ini..
Syukur Alhamdulillah, di atas nikmat yang selalu diberi..
Syukur Alhamdulillah, aku masih bernafas lagi..

14 comments:

sarah-najwan said...

saya pom kdg2 ada angin..nk buang angin @ k*77ut sakit..hehe..pastu letak minyak ok..

saay ada gak angin kat blkg dekat tulang kipas..sb asik sakit belakang je..ada kwn tu dia bole rasa ada angin ke tak..jika dia pegang kat stu je..terus dia sendawa sakan...hahaha

MAMASYAZA said...

akak kalo dah kena angin, terus rasa sakit belakang, sakit dada, sampai tak boleh nak bernafas, sebb tu ubat angin kena ada sentiasa kat umah

Adzriel AB said...

sakit kepala ke...? nak tolong urut pun jauh ni. makan jamu tak hanis. kalau tak, nak promote ni.

sz | m.s.s said...

semoga angin itu cepat2 berlalu pergi ye kak ...

teringat lagu lama feminin ... "angin bayu...." ntah apa lagiks :p

Maya said...

salam kak!

Angin pun jadi puisi ehehe

Hanis Azla said...

sarah najwan : itulah, sakit sangat klu kena serangan angin tu.. serba serbi rasa tak kena..
betullah, klu org yg pandai urut tu, klu kita ada angin dia pula yg sendawa kan.. agaknya tolong keluarkan untuk kita kot..

mamasyaza : hmmm.. itulah yg akak rasa sejak mlm tadi.. dah pergi klinik, mkn ubat pun masih tak lega lagi smp skrg.. aduh..

adzriel ab : kepala mmg dah start sakit sbb angin tu.. nak promote jamu utk hilangkan angin ke kak? klu iye bagus juga tu.. Mana tahu berkesan utk saya.. skrg ni kerap sgt kena serangan angin tu.. Nnt bolehlah bagi tahu jamu apa tu yer..

sz m.s.s : tapi susah sgt angin tu nak berlalu.. he..he.. klu lagu feminin angin bayu tu bestlah, tp angin yang ini tak best langsung.. senak adalah..hu..hu..

maya : salam maya! entahlah, bila sakit puisi itu yg spontan keluar.. hi..hi..

Adzriel AB said...

memang...boleh naik angin juga dibuatnya..he..he..

hanis boleh jenguk jamu herba angin. stok available sentiasa. kalau nak, kak liza antar le. kalau bangi tu handcarry je. tapi hari bekerjalah coz hari2 ambil anak balik sekolah kat SMKJ4 tu.

http://adzrienshoppe.blogspot.com/search/label/Jamu%20T.Warisan%20Anggun

Hanis Azla said...

hmm.. okey juga tu k.liza.. Nnt saya msg akak yer.. rasa berminat juga nak mencubanya..

diana said...

angin cemana tu ye??
saya tak pernah jadi pulak,..
setakut sakit perut biasa tu ada la..

NICK IRFAN said...

angin ape plak ni? ape2pun nnt try minum Eno...

Hanis Azla said...

diana : angin dalam perut yg buat seluruh badan rasa tak selesa.. sampai nak tidur tak boleh, makan tak boleh.. sakit mcm tu lah

nick irfan : masalahnya akak tak lalu nak minum eno tu.. cuma mkn ubat sakit perut & ubat angin yg doktor bagi aje.. Alhamdulillah, lega sikit..

~ yus ~ said...

salam kak hanis,

Dalam pada ada angin, perut meragam tu, sempat juga berpuitis...

Moga baik2 saja ye kak. Yus pun kadang2 macam tu, rasa tak selesa kan bila angin tu menyerang...:D

Hanis Azla said...

ha..ha.. harap2 bila bercakap dengan nada puitis macam tu angin tu cepat2 hilang..

Ogy said...

semalam gee pun diserang angin gara2 2 hr tak buang air besar...seksanyaa rs..tp dia selalu attack kat dada....rs nk guling2...huhuh