Nuffnang

Friday, January 7, 2011

Sindrom apakah ini..

Aku ni pelik sikit. Tak tahu kenapa, setiap kali aku dengar ada orang sakit ataupun melawat orang sakit mesti aku dapat perasaan ini. Misalnya ada orang sakit jantung. Lepas tu orang tu cerita sebelum kena tu dadanya sakit sebelah kiri membawa hingga ke lenggan. Automatik aku akan rasa sakit yang begitu.

Kalau orang kena appendix dan kata perutnya sakit disebelah kiri bawah perut. Sekejapan lepas tu aku pun rasa sakit kat situ juga. Selalu ada perasaan yang bila orang lain boleh dapat penyakit tu, aku pun akan dapat juga.

Bila baca simpton-simpton sesuatu penyakit pun begitu juga. Tiba-tiba saja terasa simpton-simpton tu ada padaku. Bila buat pemeriksaan kesihatan pun gitu juga. Tapi setakat ini Alhamdulillah tiada lagi yang tak kena.

Aduh, tak best betul rasanya. Selalu rasa takut tu datang. Sindrom apakah ini?? Ada tak yang pernah rasa sebegitu yer..

24 comments:

Ogy said...

paranoid je tak tu...sbb terlalu takut or memikirkannyaa otomatik terus rasa sakit mcm tu...

daisy said...

adoih..parah nih..

iryns said...

hahaha macam2lah akak...nih.
hehe...salam jumaat kak.. :)

~ yus ~ said...

Salam Jumaat...

Tak pernah lah rasa alami benda serupa bila dengar orang sakit atau apa ke. Tapi perasaan takut jadi pada diri sendiri tu memang ada...

sarah-najwan said...

a'ah lah..saya pom sama

tau org sakit kat tgn..rasa cam tgn kita sakit..pahtu tdo malam pom xlena dok fikir yg ngarut2..

mau sebulan jugak rasa gtu..penakut dan mikir yg bukan2..

nyakit ape yer,,risau lak saya..penyakit penakut kot...hehee

sebab tu saya xle tgk xciden yg live...mesti dok teringat je..

ada dulu saya tgk arwah sepupu hubby meninggal sb jantung..muda sgt..belum 30 tahun..saya dok fikir mende tu sampai dekat 2 bulan...sb tgk jenazah dia..kenal sgt ngan dia...huhu

iwan_dextrous said...

perasaan je kut..

Dextrous cyber life

Riha NCL said...

pengaruh psikologi.
sbb kita terlalu memikirkan soal tu.

at the end, kita semua akan ke sana jugak.

Dilla Ady said...

wahh..spesel gak akak nih ye..tak penah lak dilla rase camtu..

dilla dulu operate tiroid..amacam, ade rase ngilu2 tak kt leher?

sajeeeeee....usik-usik...ampunnn!!

whitecappuccino said...

hehe..ada juga perasaan begitu ya..terlalu memikirkannya

diana said...

boleh jadi dukun ni..
hahha..
saya tak rasa gitu lak..
mungkin akak terlalu memikirkan tentang rasa sakit tu..

Shiela Latif said...

sama macam kes kalau isteri rasa muntah loya simptom macam preggy...tapi tak pregnant...mungkin gitu kot...

Dinas Aldi said...

Saya pulak kalau sakit lain ok ja tapi kalau tengok orang luka berdarah2, memang ada terasa pedih ngilu gitu, hehehe

Pencacai Alim said...

ah sudah..pelik gak nih

Hanis Azla said...

Ogy : paranoid yer klu mcm tu.. hmmm agaknya kot..

daisy : itulah, selalu rasa x best..

iryns : aduh.. mcm2 kan..

~yus~ : klu rasa takut terkena sama mmg lg selalu ada perasaan tu..

sarah : sama yer.. pelik kan perasaan macam tu.. terus jd asyik terfikir2 benda yg tentu tu..

iwan : harap2 cuma perasaan saja..

Riha NCL : mungkin sbb itulah.. Ya, mmg benar akhirnya kita akan ke sana juga..

Dilla Ady : hmmm.. kan dah rasa ngilu ni.. eeiii .. ha..ha.

whitecuppuchinno : mgkn sebab terlalu memikirkannya kan..

diana : dukun yer.. betullah, sbb terlalu fikir kot..

Shiela Latif : mungkin kot..

Dinas Aldi : akak pun gitu juga.. ngilu sampai ke perut rasanya..

pencacai alim : hmm.. pelik kan..

maya said...

perasaan kot...tak pun sebab dah jumpa orang tu, jadi tetiba nak terasa pulak urat saraf tu...huhu..

NICK IRFAN said...

akak dapat award!! sila ke blog sy

si para para said...

wah bahaya jgk kalau macam tu..
mgkin perasaan je kot.
x pn psykologi je..

Hanis Azla said...

maya : mungkin kot.. aduhai.. mcm magnet plk rasanya..

nick irfan : wah dpt award.. thanks yer.. nnt akak ambil..

si para-para : harap2 cuma perasaan & psikologi saja.. thanks yer..

NICK IRFAN said...

huh! sindrom apa la agaknya? apa org kena akak pun kena? hmm.... pelik btol... doktor kata pe kak?

sz | m.s.s said...

salam kak, semoga sihat walafiat la ye...
mungkin macam kawan2 blogger cakap tu, kita terlalu fikirkan sesuatu ...tu yg terbawak2...klu saya sampai termimpi2.. ;)

h A n Y S said...

tu maknanya akak terkena aura penyakit tu..ahahaha~~

*kidding*
;D

Kayun said...

ha, paham2 apa rasa akak tu. rasanya perasaan kita kot noh kuat memikirkn pasal benda tu...kadang2 saya ada jugak terasa2 gitu. contoh kalau tgk medik tv dulu2, tengok depa bedah2 perut orang, rasa mcm depa tengah kerat2 perut saya...hehehe..sama ka apa yg akak rasa tu dgn saya? hhaha, ka lain sebenarnya.

HaDi said...

ajaib jugak nie...
x cbe tnye doktor k?
mne thu akak ade kuasa laur biase...hehe

Hanis Azla said...

nick irfan : bila buat check up xde apa2 problem.. so dr. kata takde apa2 lah..

sz m.s.s : mungkin ada betulnya apa yg teman2 blogger beritahu.. terfikir2 dan teringat2 sampai terbawak2 jadinya..

hanys : aura penyakit yer.. ha..ha.. x bestnya aura ni..

kayun : hah.. lebih kurang mcm tu lah perasaannya.. mcm kita plk yg kena sama..

hadi : kuasa luar biasa yer.. ha..ha.. takdelah kot..