Nuffnang

Thursday, January 20, 2011

Selipar nenek pun jadi...

He..he.. semalam dalam kereta masa nak hantar Han ke tuisyen, macam nak pecah perut kita orang gelak. Mana taknya, semalam aku puasa, jadinya lambat sikit nak keluar rumah sebab nak berbuka dulu. Han pun baru nak makan waktu aku berbuka tu. Lepas solat maghrib semua, kelam kabutlah kami dua beranak keluar rumah. Sampaikan Han pakai tudung pun kat dalam kereta. Punyalah tak sempat.

Sebaik siap bertudung dia terjerit. Alamak mama, Han lupa pakai selipar.. Apalagi, melompatlah dia ke seat belakang untuk cari kot-kot ada kasut lain kat bawah kerusi kereta. Tapi takde. Nak pusing balik dah separuh perjalanan. Kalau nak pusing balik memang sah-sah masuk kelas lambat. Lagipun jangan haraplah dia nak minta patah balik sebab anak-anak aku ni semuanya macam en.asben. Lambat itu pantang. Kalau aku, lambat itu biasa. He..he..

Mama pakai selipar apa? Pakai selipar mama ajelah
. Cadang Han. Hmm.. Okey jugak tu. Aku pun bukannya nak singgah ke mana-mana. Lepas hantar terus balik rumah saja. Jadinya tak berkasut pun takpe. Masa kat trafik light, aku tengok kat kaki nak buka selipar... Alamak, mama pakai selipar nenek.

Punyalah nak cepat, aku pun main sauk aje selipar mak aku yang saiz 8 tu. Aduh, aku pakai pun longgar. Kalau Han pakai, lagilah. Tapi sebab tiada pilihan lain, terpaksalah juga Han memakainya. Tersenggih-senggih Han pandang muka aku masa keluar kereta. Macam lipas kudung dia berjalan takut orang perasan. Nasib baik malam.

Aduhai, poyo betul dua beranak ni. Selipar nenek pun boleh tibai jugak.. hi..hi..

25 comments:

Norfa said...

slipar nenek pun jadi lah..haha

Khumaera Ismail said...

hahaha~ anak ta pakai sliper..maknye pulak salah pakai sliper..mcm2 ragam.. ;)

Fieza79 said...

kalau keadaan kelam kabut apa2 pun leh jadi..salah kasut la...penah tak pakai kasut pun ada bl dh naik keta...hehe tuu mcm sy la sbb drive keta sll berkaki ayam...tk sedar..tgk2 kasut takda...hahaa

sarah-najwan said...

xkisah tu
jnji tak berkaki ayam..ehhee

MiSzy DiaN said...

hihi..
pakai selipar nenek..
pasni pakai selipar atok pula yaa...hehe

~ yus ~ said...

hahaha..oklah tu kak. Janji beralas kaki tu...:)

sz | m.s.s said...

ahahaha..
close up skit selipar nenek tu kak..hihihi...

Latifah said...

adehhhh... guling2 gelak bila baca..
heheh... takpe, janji ada pakai selipar...
=)

Dinas Aldi said...

kahkahkah lawak nih!

mak saya pun pernah dah pakai cantik, masuk kereta dah sampai tempat dituju, tengok2 tak pakai kasut!

SizZLing SuZai said...

salam..hi kak..^^
huhu mcm2 la klu kt dh lambat nih kn~
hehhe

Shaheila Malek said...

Selipar nenek jadilah drpd berkaki ayam...hehe ^^

Hanis Azla said...

Norfa : hmmm.. jadilah.. hi..hi..

khumaera ismail : eeeii, mcm2 ragamkan dua beranak ni..

fieza 79 : itulah, selalu jadi gitu klu dah kelam kabut.. haru btl.

sarah najwan : betul, betul, betul.. hi..hi..

miszy dian : itulah pasal.. he..he..

~yus~ : janji beralas kaki kan..

sz m.s.s : nak close up pun rasa malu sendiri.. hi..hi..

latifah : itu yg akak dan han gelak sakan jgk tu smlm..

dinas aldi : betul, mmg selalu perasan bila dh nak dekat smp atau dah sampai tmpt tujuan.. punyalah tak perasan sblm tu.. hu..hu..

sizling suzai : hmm.. mcm2..

shaheila malek : selipar nenek pun jadilah yer.. he..he..

Izan Ishak said...

nasib baik malam kan kak...kalau tak susah jugak han nak cover tu dgn kasut nenek saiz 8 ye~

Hanis Azla said...

betullah izan... nasib baik malam.. sbbnya, dia nak berjalan pun nampak susas sgt dgn selipar saiz besar tu.. hi..hi..

whitecappuccino said...

hahaha..nasib baik jugak ada selipar nenek..dari takde langsung :)

oh ya kalo dah buat tag tu takpe lah nanti akak baca hanis punya ek.

S..U..D..@..I..S said...

baguslah dia x kisah kalu budak2 lain rasanya dah selamat tuisyen malam tu.....

h A n Y S said...

saya membayangkan situasi tu..ahahaha~kelakar pulak rasa..

Hanis Azla said...

whitecappuccino : itulah, untung juga ada selipar nenek tu..

sud@is : nasib baik dia tak byk kerenah mlm tu.. klu tidak mmg selamat jugalah tuisyen tu..

hanys : akak ingat balik pun rasa kelakar juga..

-Sara- said...

ahahah.. lawaklah akak 2 beranak ni :D

Hanis Azla said...

ha..ha.. lawak 2 beranak..

ANATI SOKI said...

eheh..takpe lg. ada gak slipar.. anat dulu.. punya kalot.. dah terlwat nk p skolah. smpai skolah baru sedar lupa pakai kasut.. haaa.. teblkan muka la.. nk p mintak pinjam slipar pakcik guard skolah.. hehehe. pngalaman2

Hanis Azla said...

he..he.. lagilah haru sampai kena pinjam selipar pak guard kan..

diana said...

kak..
jangan kecik hati ye..
nak bagi tau ni...



saya nak gelak..
ahahhaahhahahahaha..
aduhai..
lawakla..

Hanis Azla said...

takpe diana.. takde hal punya.. he..he..

Adzriel AB said...

utk han

http://adzriel.blogspot.com/2011/02/tiada-akar-rotan-pun-berguna.html