Sunday, January 2, 2011

Last day dah.. takpelah...

Jam di tangan dan jam di dinding sudah menunjukkan pukul 8.30 pagi. Tapi rumah aku masih senyap sunyi. Hanya keriuhan suara Sharifah Shaheera hos Nasi Lemak Kopi O saja yang kedengaran. Anak-anak dan en.asben masih menyambung tidur selepas bersolat subuh tadi.

Untuk aku, lepas subuh tadi teringin juga mahu tidur semula seperti mereka. Tapi azam tahun baru perlu dimulakan juga hari ini setelah ianya tertangguh semalam. Semalam hasrat untuk memenuhi azam tersebut berkobar-kobar juga. Tapi memandangkan anak-anak demam makanya terpaksalah juga aku menangguhkan niat tersebut untuk melayan mereka.

Pagi ini dapat juga aku berjalan di sekeliling taman permainan di tepi kawasan rumah untuk 10 round. Rasanya last aku berjalan macam ni ialah sebelum bulan ramadahan tempoh hari. Aduh, lama sangat dah tu kan. Minta-minta selepas ni aku lebih berdisplin untuk meneruskannya. Walk for life.. ye berjalan untuk kesihatan. Dapat buat seminggu 3 kali pun dah kira bagus.

Nak kejut ke tidak en.asben dan anak-anak tu yer?? Hmmm.. biarkan sajalah kot. Hari ni kan last day sebelum sekolah di buka. So biarlah mereka melayan tidur dahulu. Esok dah tak boleh dah. Baik ayahnya mahupun anak-anaknya, semuanya kena bangun pagi-pagi esok. So hari ni aku tak nak kacau.. aku kasi can.. he..he...

Okey, sebelum en.asben dan anak-anak riuh kelaparan bila bangun nanti, adalah lebih baik andainya aku menyediakan sarapan pagi sekarang. U all breakfast apa pagi ni yer?

10 comments:

Izan Ishak said...

seronoknya joging pepagi kak. izan pagi ni dah makan kek SR balance semalam. pastu gigih pulak buat nasi grg. hubby pi opis hari ni...

ummiross said...

Alhamdulillah. azam baru yang bagus, walk for life...bunyi nya simple tapi payahnya nak buatkan,klu boleh buat tiap2 pagi memang bagus sangat tu...

Hanis Azla said...

Izan Ishak : Wah bestnya breakfast dia.. kek SR dengan nasi goreng lg.. akak x jogging pun, just jalan aje.. klu jogging stkt 2-3 round tu laratlah.. klu 10 round mmg semput..he..he..

Ummiross : betullah, mcm simple, tp bila nak mula tu agak payah juga.. nak2 klu penyakit malas tu dtg.. tp harap2 berterusanlah..

Suara Kalbu said...

Ida buat spaghetti je utk breakfast. Cukuplah untuk berdua huhuh

Hanis Azla said...

plan nak buat spaghetti juga.. tp x jd.. so postponed esoklah nampak gayanya..he..he..

mak encik | SZ said...

ehee..
walk for life saya ialah menyapu & mengemop rumah la nmpknya kak!

bekpes pagi tadi anak2 mintak penkek ;)

sarah-najwan said...

jika saya...utk senaman bdan..
mengemop dan menyapu shj lebih 10X sehari..huhu..mop tu 3 hari sekali..

pastu..esok stat skol..naik tangga turun tgga la gamaknya..seme kelas saya di tingkat 3 dan 4..adussss..

Unknown said...

wah..
azam baru akak hebat la..
semoga terus bersemangat ye..

nurkaloi said...

wahahah....baguss...
smlm puwn kaloi tidow tak hengat dunia... jam 2 ptg baru nak bangun and bukak mate....erkkkk...

heeee.....happy new year sis....

Hanis Azla said...

sz m.s.s : wah pancake.. kat rmh pun mmg itulah juga walk for life akak.. he..he..

sarah :amboi sampai 2x mop rmh.. tentu berkilat2 rmh sarah kan.. rmh akak ni seminggu sekali aje mop.. anak2 dh besar so kerja rmh pun ada kurang sikitlah.. mmg senaman betul bila kena panjat tingkat 3 & 4 hari2 kat sekolah kan.. mcm akak ni kat ofis ddk aje kat meja.. langsung x gerak.. itu yg kena buat senaman lebih tu..

diana : thanks yer.. azam mmg kena hebat.. tp nak penuhi azam tu yg selalunya x brp hebat..he..he..

kaloi : akak ni klu bangun lewat cam gitu confirm2 sakit kepala.. itu yg kena bangun awal..

slmt tahun baru juga yer..

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...