Nuffnang

Sunday, January 30, 2011

Kereta kita Ferrari...

Salam hari minggu untuk semua. Hujan masih tak berhenti sejak pagi. Perut dah kenyang. Kejap lagi tentulah nak cari bantal. Jadinya baik update blog kesayangan ni dulu sebelum ketiduran..

Petang semalam aku & family pergi ke majlis harijadi anak teman sepejabat. Tapi disebabkan anak-anak ada swimming class selepas itu, makanya kami adalah orang yang terawal datang dan orang yang terawal juga yang pulang.

Kebetulan di majlis tu, ada teman sekelas Az yang menghadiri majlis itu. Makanya dari duduk malu-malu, terus aktiflah energynya bila dah jumpa geng. Teman Az ni seorang budak yang jenis banyak mulut. Ada saja benda yang dia ingin tanyakan. Az pula bukanlah orang yang rajin benar nak melayan soalan orang. Jadi, jawapannya semua jenis yang samada ya, tidak atau entah saja. Takde yang spesifik menjawab soalan.

Masa nak balik tu hujan renyai-renyai. Sebab kereta kami di parking agak jauh makanya en.asben pergi mengambil kereta terlebih dahulu. Masa sedang menunggu kereta tu teman Az sibuk lagi bertanya itu dan ini. Jawapan Az pula tetaplah sama macam yang aku cerita kat atas tu.

Soalan terakhir teman Az tu ialah, Az, awak naik kereta apa ye?

Aku, Han, Is dan beberapa orang yang ada di situ dah tersenggih-senggih dengan soalan yang macam semua benda dia nak tahu tu. Aku ingatkan Az nak jawab entah juga seperti biasa. Tapi apa yang keluar dari mulut Az buat kami terus tergelak besar jadinya. Nampak sangat dia sudah tak boleh tahan untuk melayan dan menjawab soalan ala reporter dari temannya tu.

Dengan muka selamba dan penuh keyakinan Az jawab kita naik FERRARI.

19 comments:

sz | m.s.s said...

ahahahaa...
banyak sangat tanya ye..amik jawapan jujur Az! ;)

di sini (sg buloh) pun hujan dari pagi tadi kak...sejukkkkk

sarah-najwan said...

kelazz..sekali jawab terus kwnnya diam kot..puas hati dgn jwpn bernas..hehe

kat sini pun ujan..xhenti2..dah la arini 2 hero saya sukan dlm ujan..

diana said...

jawapan penutup mesti lah panas kan..
hehhe...
saya tak berapa selesa kalau berbual dengan kawan2 asyik tanye tentang kita je..
cerita la pasal benda2 lain kan..
baru best..
tambah lak kalau kita ni bukan nye hebat sangat nak cerita tentang diri sendiri..
klau kaya raya tak payah tanya pun kita boleh cerita sendiri..
hehheh

farah fauzi said...

baguih jawapan tuh..mesti ternganga kawan Az tuh...haha

** kuantan juga hujan dan ribut..

sissyira said...

salam malam isnin =)

dulu selalu berangan nak beli ferari tu, tapi tak taulah bila akan jadi kenyataan ..hahaha



p/s:maaf lama tak jejak sini, internet problem ;(

Ogy said...

tak pernah pulak terpk nk tya kat kawan2 seolan serupa itu..hehe

Dinas Aldi said...

kahkahkah hamek kawan si Az tu!

Hanis Azla said...

sz m.s.s : ha..ha.. biasalah budak lelaki.. mana suka nak layan soalan2 mcm tu kan.. kat bangi sampai mlm ni pun hujan lagi..

sarah najwan : tak sarah.. lps tu ada juga dia cakap lagi.. sgt talkative dan cute sgt budak tu berceloteh.. siannya 2 hero tu.. terpaksalah berhujan yer.. semangat kesukananlah tu..

diana : itulah pasal.. kita ni dahlah org biasa2.. jadinya nak cerita pun cerita biasa saja.. jdnya klu org tanya tu, malas sikitlah nak bercerita.. ha..ha.. itu yg az bagi jawapan gempak sikit..

farah fauzi : bukan setakat kawannya ternganga.. org2 yg ada kat situ pun ternganga juga.. sampai akak kena ckp balik.. sorilah, dia ni berlagak sikit.. he..he.. baik punya cover line..

sissyira : bilalah agaknya kita nak beli & pakai ferrari yer.. thanks yer sudi bertandang ke sini lg.. appreciate it so much..

ogy : klu kita segan juga nak tanya soalan mcm tu kan.. tp biasalah budak2.. baru darjah 1 pulak tu.. dia org ni main tanya aje apa yg dia org nak tahu..

dinas aldi : hamek.. dia bagi sedas.. he..he.. bertuah betul..

MumMe said...

kanak2 pun dah pandai tanya soalan mcm tu,kan...advanced advanced...kalau tanya aunty,aunty pun terkedu tau...

Hanis Azla said...

mmg advance bdk2 skrg..klu kita pun terkedu nak jawab.. he..he..

ermayana a.k.a mrs mahzan said...

jwpn penutup az bg semua soalan ala kepochi...biasa le budak2 ni...ade2 je,kdg2 nk tergelak...

Ati Masrif said...

hehe..lawaknya
mmg padan utk org yg terlampau
byk tanya ni...

kita pun jenis malas nak Q n A
lebih2 lagi waktu pagi...berat mulut wei..

Hanis Azla said...

ermayana : betullah, ragam anak2 ni mmg boleh buat kita tergelak..

ati masrif : klu bdk perempuan tu rasanya naklah juga dia melayan soalan2 mcm tu.. klu bdk lelaki ni, minat main aje.. soalan mcm tu mmg jarang dia nak layan.. he..he..

Adzriel AB said...

peramah sangat tu. boleh jadi reporter tu..he..he..

Hanis Azla said...

peramah dan bijak sangat bercakap.. comel sangat budak tu sampai kita pulak jd geram sbb anak kita tak layan temannya berborak.. he..he..

♥MAMASYAZA♥ said...

byk sgt bertanya, nak amik ko...hehehehe

Hanis Azla said...

he..he.. peramahlah tu..

Izan Ishak said...

baekkk punya jawapan az kan~

Hanis Azla said...

suka hati dia aje nak jwb mcm tu.. he..he..