Nuffnang

Wednesday, March 30, 2011

Curang itu cukuplah sekali...

Kesabaran ada batasnya. Sekali terkena memang pahitnya tak boleh lupa. Tapi memikirkan anak-anak yang sedang membesar, hati terus dikuatkan juga. Biarlah kecurangan itu membayangi kehidupan. Kasih sayang dan kebahagian yang sekian lama dibaja harus terus dipertahankan. Agar ianya terus subur mengikat dua hati yang pernah saling mencintai. Kemaafan diberi. Pastinya dengan doa dan harapan agar ianya tidak berulang lagi.

Namun bila ianya terus berulang, apa lagi yang mahu dipertahankan. Janji hanya tinggal janji. Mengekalkan kebahagiaan  bukan peranan sebelah pihak. Tapi peranan kedua belah pihak. Sekukuh mana pun tiang yang satu itu, tidak mungkin ianya akan terus bertahan tanpa satu lagi tiang yang turut menyokongnya. Anak-anak harus terus bahagia. Namun perasaan dan hati sendiri harus juga di ambil kira. 

Kemaafan boleh saja diberi. Namun untuk terus bersama, mungkin sudah tiada harapan lagi. Hati yang luka terus dilukai. Apa gunanya mengharapkan bahagia andai hati dan perasaan terus menderita. Kalau bahagia lain yang di cari, maka pergilah bersama bahagia itu...  

Semoga temanku terus tabah menghadapi hidupnya bersama 5 permata hati. Apa yang aku lihat, temanku lebih kuat berbanding dulu.

37 comments:

Lulu caldina said...

selamat pagi...mulakan hari dengan sarapan..

Izan Ishak said...

betul tu kak...izan pun doakan teman akak terus kuat meneruskan kehidupan tanpa suami di sisi~

Ati Masrif said...

kalau sudah curang
buat apa lagi nak di tunggu
sudah pasti ...akan terjadi
lagi dan lagi...

hidup mesti di teruskan

Pala Maldini said...

Ya Allah.. anak dah 5 pun lagi tak bersyukur!!!

Mayana said...

Semoga kawan akak tabah menghadapi dugaan hidup...Allah menguji kita DIA sayangkan kita...pasti ada hikmah di sebaliknya...

=sz= said...

stressss pikirkan skandal orang ni kan kak! mintak kita semua dijauhkan dan rumahtangga sentiasa dilindungiNya ....huhuhu

Eye_nee said...

Semoga kawan kamu akan jd lebih tabah dan berusaha menjadi yg terbaik..hidup harus diteruskan demi 5 permata hati itu...Dia Pasti boleh..bukan selamanya tangan yg menghayun buaian itu lemah dan tidak berdaya...

Hanis Azla said...

lulu : Selamat pagi Lulu.. org kata sarapan kena makan mcm raja.. betul ke??

izan ishak : semoga dia terus kuat hendaknya..

ati masrif : klu curang mg susah nak terus neri peluang kan.. dan betul, hidup perlu diteruskan..

pala maldini : itulah, sedih sgt..

mayana : semoga ada hikmah yang terindah untuknya disebalik ini..

=sz= : minta dijauhkan dan dilindungi rumahtangga2 kita.. Aminnn..

Hanis Azla said...

Eye_nee : dia harus terus kuat kerana anak2nya.. harap2 kehidupannya akan jd lbh baik lagi slps ini..

- GC - said...

maaf saja tak cukup nak hapuskan luka di hati.

Maya said...

salam kak..ya selalunya org akn jd lebih kuat dan tabah slps diuji

-Sara- said...

minta jauhkn partner kite curang pd kita, xsanggup rasenye nk hadapi situasi cmtu..

Dilla Ady said...

ingatkan akak tadi..hissshh...

moga kawan akak tu lebih tabah la ye..

MamaTiaMia said...

Salam hanis..memang susah nak sembuhkan hati yg patah,curang racun bagi wanita,ada yg pemaaf boleh menerima balik tapi luka masih ada.moga teman hanis tabah:)

AngahSayang2314 said...

w'apa pun angah doakan kawan akak dapat teruskan kehidupannya..

Amy Syaquena said...

DEngan kemaafan tidak akan cukup untuk mengubati luka di hati..

✿ etiey erywan ✿©™ said...

sangat lah menguji kesabaran. dah janganlah curang.. sangat menyakitkan hati sangat menyeksakaj jiwa

Hanis Azla said...

-GC- : betullah GC..

maya : selalu begitu kan..

-sara- : minta dijauhkan.. tgk nasib org pun kita tak sanggup.. apa lg utk kita menghadapinya kan..

dilla ady : nauzubillah.. minta dijauhkan.. harap2 dia terus tabah..

mamatiamia : mmg racun bagi wanita kan.. sbb itulah susah untuk kita menerimanya..

angahsayang2314 : akak pun doakan yg begitu..

amy syaquena : maaf itu boleh, lupa itu pastinya tidak kan..

Hanis Azla said...

etiey erywan : mmg tersiksa jiwa raga akibatnya kan.. minta dijauhkan..

wahida said...

semoga rumahtangga kita semua sentiasa berada di bawah lindungan NYA..amin..

semoga kawan akak tabah hadapi dugaan yg sgt berat ni...

ieda said...

semoga teman adik kuat hadapi dugaan ini .. sebagaimana akak sedang hadapi tapi bukan kerana kecurangan tapi sikap .. sikap yg x pernah berubah .. kita , wanita dan ibu hanya mampu bertahan demi anak2 .. tapi sampai bila .. semoga kawan dan diri akak kuat selamanya ..

sedih dan sayu baca kata2 adik nie :(

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Assalam, macam tue ler..lelaki,kalau dah puas dah dpt 5 mula ler nak cari kesalahan isteri. Memang dasar hantu raya betullll...

diana said...

eh!!macam berjanji lak nak buat entry curang ni..tapi saya buat isteri curang..
heheh...

sampul ajaib dah sampai..
terima kasih kak>>:p

Hanis Azla said...

wahida : amiinnnn.. harap2 begitulah..

ieda : salam kak.. kdg tu masalah sikap juga mmg boleh buat kita tertekan.. selagi boleh bertahan, mmg kita ni akan pertahankan hubungan itu kan kak..

be simple beb (bsb) : bila dh lama tu mulalah nampak mcm2 tak kena..

diana : sama pulak yer tajuk entry.. sejiwalah tu.. ha..ha..
Alhamdulillah sampul ajaib dah sampai..

bunga said...

jika kita redha dengan ujian insyAllah kebahgian akan jadi milik kita akhirnya..lau bukan di dunia..di akhirat nanti insyAllah..

sarah-najwan said...

jika kene gini
berbaik dgn suami/isteri pun
perasaan sudah semestinya jadi lain

jika dulu sayangnya 120%..jika jadi kes gini harus menyusut ke 40% shj..

semoga kawan awk tabah dan teguh hatinya..dan semoga hal2 gini minta dijauhi dari kita semua

Hanis Azla said...

bunga : InsyaAllah.. setiap kesabaran itu ada balasannya..

sarah najwan : perasaan tu tentu tak sama mcm dulu2.. rasa curiga pun pastinya terus memburu..

eelobor said...

amat takut bila di beri ujian yang tak mampu di galas....

Hanis Azla said...

eelobor : mmg takut sgtkan.. minta dijauhkan hendaknya..

h4ni3 said...

susah nak bagi peluang pada orang yg susah nak sedar diri ni.. bila kesempatan diberi sekali lagi, insafnya sekejap je.. lepas tu buat balik perangai lama

Hanis Azla said...

itu yg selalunya payah utk memberi peluang kedua.. bila insafnya hilang, mulalah kembali x sedar diri..

Liza @ Adzriel AB said...

kita bakor je.. apa pun biasanya kita wanita ini akan lebih risaukan anak2.

So Shy Lady said...

klau pkahwinan tdk d niatkn krn Allah...mcm tulah jadinya

bila ank n istri tdk dirasakn amanah dr Allah utk dbimbing n dsayang....mcm tulah jadinya

bila nafsu lbih d utamakn...mcm tulah jadinya

Hanis Azla said...

Liza@Adzriel AB : kita bakor aje yer kak.. ha..ha.. tp betullah kan kita wanita ni lbh fikirkan soal anak2.. itulah keutamaan kita kan..

so shy lady : sgt betul.. mcm tulah jdnya nnt.. minta dijauhkan..

Aida said...

kak hanis, aida ada 2 kawan yg mengalami situasi mcm tu .. dan selalunya aida lah yg mendengar segala masalah mereka .. tp skang ni, Alhamdulillah .. hidup mereka lebih tenang dgn lelaki yg bernama suami ..

Mama Gee said...

semoga teman akak boleh bangkit semula dan cari kekuatan utk meneruskan kehidupan...

Hanis Azla said...

aida : klu dapat dengar utk dia org meluahkan tekanan pun dah kira membantu kan aida.. simpati dgn nasib mereka...

mama gee : harap2 begitulah.. bangkit demi anak2 dan hari esok yg lebih bahagia..