Nuffnang

Friday, March 11, 2011

Itulah namanya rezeki..

Salam hari jumaat untuk semua. 

Esok, cuti sekolah datang lagi. Anak-anak pun dah selesai dengan periksa. Anak-anak dah lega. Mak ayah pun gitu juga. Tunggu result keluar aje nanti nak tahu boleh terus lega ke tidak. Seperti biasa, bila musim cuti sekolah ni, musim pergi bercuti pun datang lagi. InsyaAllah, kalau tiada aral melintang, esok kami sekeluarga akan bercuti ke Medan. Punyalah tak menyempat yer. Hari pertama sekolah cuti terus ambil peluang untuk pergi bercuti.

Alhamdulillah, percutian kami sekeluarga kali ini ditaja oleh ayah mertuaku.  Sebenarnya bukan kami sekeluarga saja yang menerimanya. Tapi kesemua 15 orang ahli keluarga en.asben juga. Terima kasih untuk ayah dan mak. Semoga semakin murah rezeki mertuaku. Semoga diberikan kesihatan yang baik dan mendapat keberkatan dan kebahagian hidup di dunia dan di akhirat. Selain kami yang 15 orang tu, keluarga pakcik dan makcik en.asben juga akan ikut serta. Jadinya dalam 20 orang lebih jugalah ahli rombongan kami esok. Orang kata the more the merrier kan.

Harap-harap semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan segala urusan. Minta dijauhkan dari sebarang kesulitan. Baju-baju semua dah siap packing. Passport dan dokumen lain pun semua dah ready dalam beg. Duit rupiah pun dah tukar juga. Jadinya tinggal tunggu untuk bertolak sajalah esok. Doakan perjalanan kami yer. Semoga kami selamat pergi dan selamat pulang dengan selamat.

Selamat berangkat untuk menunaikan umrah buat temanku Ika. Semoga dipermudahkan segalanya di sana. Alhamdulillah, Ika juga mendapat tajaan dari mertuanya yang baik hati. Itulah rezeki namanya kan. Thank you Allah.

Have a nice weekend untuk semua.

33 comments:

Adzriel AB said...

seronoknya. tak boleh nak ke mana pun. Aishah ada kelas sepanjang minggu utk PMR di sekolahnya.

diana said...

belikan saya hadiah ye kak..
hahhaha..
sukahati je..kan???

-Sara- said...

wah bestnye jalan2 family! :)
have a great jorney k hanis :)

h4ni3 said...

yeayyyy..
bole dapat ole2 dari medan! keekeke

takde la kak.. gurau jer

enjoy your trip k!
saya punya lagi 2 minggu nak tunggu.. huhuhu lambatnyaaaa :D

Suara Kalbu said...

Selamat bercuti Kak Haniz. Selamat pergi dan selamat balik ya kak. Enjoy

Eye_nee said...

Selamat Bercuti Sis...semoga dipermudahkan dan dilindugi perjalanan pergi dan balik kamu sekeluarga ya...

wahida said...

wah, bestnya dpt tajaan ke medan...akak take care ye...

semoga kwn akak Ika tu dipermudahkan urusannya di Mekah...

rohaadam said...

Happy Holiday! Enjoy ur trip :-)

=sz= said...

alhamdulillah...

selamat bercuti utk akak & family! :)

A.s.t.i.n.a said...

wah! seronoknye Kak Nis pergi bercuti beramai2 satu keluarga besar... mesti best.

Ati Masrif said...

seronok dapat cuti yg ditaja...

just bawa duit utk shopping
sajekan..meriah

my name is Yana said...

Selamat bercuti kak,jeles2 nih...semoga selamat semuanya...nk ole2 boleh...hehe...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, selamat bercuti & bershopping semoga selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air..insyaallah

sissyira said...

salam

seronoknya ada org sposor tu...

selamat pergi dan selamat pulang buat semua yea =)

Yua said...

wow besnyer. smoga selamat pergi n pulang =)

NICK IRFAN said...

wah! happy holiday ye kak!! :)

Dilla Ady said...

beznya dapat berjalan...

lagi double bez sbb ade sponsor!

selamat bercuti ye kak..

whitecappuccino said...

selamat bercuti dan bershopping di Medan...bestnya ada org taja..

Daddy Ziyyad said...

enjoy your trip kak..

Rombongan Makcik Kiah ke Medan lah ni gamaknya...:P

Caythrine Amanda said...

selamat bercuti kak..
enjoy ur vacation :)
beshhh wooo...Medan!
SOPINK SAKANLAH AKAK EK..

g pasar ikan tau sis!
take care..

Hanis Azla said...

Thanks yer utk komen dan doa dari teman2 semua.. Appreciate it so much.. sayang u all.. Yuk ke Medan yuk..

Jannah Miho said...

selamat bercuti :)

Fieza79 said...

wahh sonok nya...siap ditaja..baik nya mertua kan..selamat bercuti ye...hepy2 kat sana tau..jgn lupa bw balik story mory ok...

Dinas Aldi said...

wahhh seronoknya! selamat bercuti Hanis!

ummiross said...

waa medan ,bestnya..pegi ramai pulak tu, mesti meriah ni Hanis.
Selamat bercuti, selamat shopping, selamat kembali, moga dipermudahkan Allah segala urusan.

Maya said...

selamat bercuti kak, jangan lupa gi borong kat pajak ikan dan jangan terlepas peluang gi lake toba. mmg cantik sesangat lake tu, airnya jernih hijau...
jangan lupa juga bawak anak2 tengok buaya kat taman buaya sgt congested buayanya :)

farah fauzi said...

bestnyer kak hanis...jgn lupa bawa ole2..hehe

si para para said...

selamat bercuti....
dan
selamat menunaikan umrah


:)

Pencacai Alim said...

aku dok rumah je..hujan...

Adzriel AB said...

bila nak balik ni.... dah rindu hanis!

Ogy said...

seronoknya kak dpt jalan2 ramai2...meriahh sgt...huhu g mendambakan saat2 mcm ni...
maklumlah ahli kuarga g tak ramai.....

kak nk souvenir! heehe

aliza said...

seronoknya bila di taja.hehehehe... so happy holiday tu akak kot, bawa la ole-ole utk liza kat sini hehehe

LiFe KaMi said...

semoga cuti kali ni menjadi kenangan terindah buat kamu sefamily..:)