Wednesday, March 16, 2011

Suka shopping tapi bukan kaki shopping..

Alhamdulillah, percutian sudah berakhir. InsyaAllah, panjang umur murah rezeki boleh pergi lagi. Bila bercuti bersama keluarga ni, tak kiralah ke mana destinasi pun, hati ini memang rasa happy sangat. Bila lihat anak-anak bergembira lagilah kita rasa seronok. Seronok bila ada peluang untuk menikmati pengalaman baru dan keindahan alam di tempat orang bersama insan tersayang. Bila bercuti ni kalau agenda membeli belah takde sekali memang tak sah. Awal-awal lagi kepala ni memang ingat shopping saja. Selalunya aku ingat aku ni kaki shopping. Tapi bila pergi beramai-ramai barulah aku sedar yang aku ni tak masuk list lagi sebagai seorang yang kaki shopping. Setakat suka shopping saja titlenya.

Iyelah, manakan tidak, mak mertuaku borong telekung, aku cuma membeli beberapa pasang. Itupun ada termasuk kiriman orang dan buah tangan untuk keluarga. Kakak ipar borong kain pasang, aku cuma tolong tengok dan tolong pilihkan mana yang sesuai. Mak mertua dan makcik-makcik join the club pun aku tolong pilihkan juga. Bila fikir kain yang sedia ada pun masih tak bertempah, semangat nak membeli lagi pun rasa kurang. Makcik dan pakcik membeli berbagai-bagai kraftangan, aku pula sekadar membeli satu saja buat kenangan. Orang beli sampai penuh tangan, aku juga penuh tangan. Tapi selalunya yang penuh tangan itu kebanyakkannya buah tangan untuk emak, adik beradik, ipar duai dan anak-anak buah. Maklumlah, keluarga tak besar, jadinya mana boleh ada yang terlepas untuk menerima buah tangan. Sebabnya kalau mereka, pergi bercuti, kami anak-beranak pun pasti tidak akan terlepas untuk menerima buah tangan juga.

Konklusinya, di Medan aku cuma membeli sepasang telekung untuk Han, sepasang kasut untukku dan sepasang kasut untuk Han. Sepasang seluar dan shawl untukku. Sehelai baju kemeja batik untuk En.asben, Is dan Az. Sehelai t-shirt untuk En.asben dan Han. Sekotak kek ambon dan kek lapis. Beberapa jenis makanan dan satu hiasan rumah. Yang lain-lain semuanya buah tangan untuk keluarga dan saudara mara. Bukan kaki shopping kan kalau macam tu. he..he.. Oh yer, ada FM Medan juga untuk teman-teman blogger. Tapi tidaklah sebanyak mana. Nak jadikan hadiah GA bolehlah kot..

32 comments:

azzey said...

Saya pun sker shopping!

wahida said...

saya plak, mesti penuh beg...jalan jauh2 x perabis duit tak best la pulok...hahaha!!!

Kayun said...

tapi kak, i'm a compulsive shopper..hua2...that's why saya x selalu jln kat tnpt shopping..sbb skali sya pi mmg saya berbelanja lebih2..penat mcmtu..hehe

Pala Maldini said...

aku tak suka shopping.. sebab kalau gi shopping, sure aku yang kena jaga anak.. huhu!

nurkaloi said...

hahah kaloi kaki shopping
jalan berjam-jam puwn oke
dr pagi ke mlm nak shoopping punn
i sggup k haha

Dr K said...

ikut cerita akak ni, saya klasifikasikan akak bukanlah seorang pen-shopping tegar. ~haha

Eye_nee said...

Tak baper gemar bershoping namun kalau pegi ketempat2 yg akk rasa berbaloi tuk shopping akk akan membeli juga..Pergi Bandung Tahun lepas 12 pasang telekung akk beli..hehehe..

Unknown said...

selamat dah kembali ye .. kalau bukan kaki shopping, tak rugi apa pun kak .. asalkan kita enjoy dgn trip kita .. lebih lagi kalau dapat menikmati makanan dia org yg best-best tu .. :)

Hanis Azla said...

azzey : sama.. he..he..

wahida : akak tak shopping pun duit habis juga wahida.. he..he..

kayun : ha..ha.. mmg kena elak tmpt shopping ni kayun..

pala maldini : sbb itulah en.asben lbh sanggup jaga anak kat dalam bilik hotel dari ikut pi shopping.. ha..ha..

nurkaloi : akak bab jln2 kat tmpt shopping mmg okey.. tp bab membeli tu ikut yg mana berkenan aje..

daddy ziyad.. mmg bukankan.. he..he..

eye_nee : masa gi bandung pun saya borong telekung.. itu yg kat medan tak borong lg.. dah ada banyak.. he..he..

Hanis Azla said...

Aida : iyelah aida.. yg penting enjoy.. tp duit habis kat benda2 lainlah pulak..

Adiweyah said...

Salam ziarah tengahari...bestnya..pegi jln2..makan angin bersama family...kalau Fie window shopping je..ada budjet baru beli..

-Sara- said...

ehemm.. kat sara xde kee buah tangannye? :P

AngahSayang2314 said...

wahhh gi medan ya... angah bulan 11 baru gi medan bestnyerrrrrrrr
seronok tak???

Unknown said...

nak buat GA???
saya nak menang!!!!!!
hahahha

sarah-najwan said...

arraaamakkk...
FM saya tu..saya mcm nak je..xmalu mitok ni..hahhahahahaa

saya pun suka soping..tapi bukan sopingholic..$$$$ xdok..hehehe

FM..FM..FM...laallallaaaaaaa

**nak address bgtau deh...hehe

h4ni3 said...

ooo.. tak ngaku kaki shopping yerrrr
hehehe
saya suka window shopping, tapi bila nak membeli, berkira juga.. :D

Hanis Azla said...

adiewiyah : kdg2 window shopping tu lg best kan fie..

-sara- : tentulah ada.. tp kena cabut undi dulu.. he..he..

angah sayang2314 : mmg seronok.. nnt bulan 11 turn angah pulaklah yer..

diana : cadang2nya gitulah.. nak menang nnt boleh join yer..

sarah najwan : boleh aje kak.. nnt boleh join.. sbb tak byk kena cabut undi.. he..he.. samalah juga bukan shopoholic..

h4ni3 : tidakkkk.. he..he.. tp klu benda yg tak perlu tu mmg berkira juga..

whitecappuccino said...

masa gi Medan dulu akak beli kain pasang dan juga tudung untuk jual..:)

edane said...

dah nama wanita... tak boleh lari dengan shoping..

medan banyak telekung cantik cantik kan.

Siti Noor Aminah said...

shopping tgk budget dan keperluan

ummiross said...

selalu seronok dengar orang bercuti/melancong, shopping suka jugak tapi ikut bajet, window shopping pun ok

Dilla Ady said...

dilla suke shopping tp duit tuk shopping tu yg slalu takde..huhuhu

beznye jalan2 negara org kak..

Hanis Azla said...

whitecappucinno : oh ye ke.. ramai juga yg beli utk jual.. tp sy ni tak business minded.. so beli utk pakai sendiri dan bagi org saja..

etiey erywan : mmg cantik2 telekung kat sana.. mmg geram tgk..

-GC- : betul sgt cara tu..

ummiross : saya pun gitu ummi.. kdg bila ada budget, tp tak perlu sgt mmg tak beli pun.. window shopping lagi syok..

dilla ady : best dilla.. takpe dilla, klu ada kita shopping.. klu takde kita window shopping aje.. asal ada bunyi shopping ttp best juga jdnya kan..

Oh Lady said...

slmt pulang ke tanah air sis..
ouh nak join GA hekhek..

Hanis Azla said...

thanks yer.. InsyaAllah.. nnt akak buat GA tu yer..

Liza @ Adzriel AB said...

telekung utk han? girl ekk?

Suara Kalbu said...

Kak Haniz nak buat GA laa..... dapat FM plak tu... semangat ida ni kak.. biler biler nak buat ni ?

Hanis Azla said...

adzriel ab : yer kak.. anak sulung saya tu girl.. ingatkan akak tahu.. he..he..

suara kalbu : itulah tu.. semangat nak buat GA tu ada.. tp masa tu takde lg.. he..he.. nnt ida join yer.

Mama Gee said...

..org kata kalo pi sana tak supping berbeg2 tak sah...tp salutelah kat akak leh membeli apa yg perlu je... :)

Izan Ishak said...

salam singgah kak...

izan pun suka shopping, tp bukan kaki shopping. time ada rezki lebih je pun...

akak buatlah GA, nnti izan pasti join!

Hanis Azla said...

mama gee : agaknya sbb akak baru balik dari bandung kot.. sbb brg2 nya sama itu yg tak membeli sgt kot gee..

izan ishak : samalah kita yer izan.. thanks izan.. nnt akak buat GA tu yer..

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...