Friday, December 17, 2010

Untuk suamiku sayang yang baik hati..

Tekak dah mula perit dan rasa tak selesa. Tanda-tanda batuk pun dah ada. Sebelum ni en. asben yg batuk tak henti. Dekat 3 minggu juga batuknya. Malam semalam nampak dah agak kurang dan hampir reda. Syukur Alhamdulillah. Baguslah, minggu depan nak outstation. Kalau batuk-batuk lagi tentu nanti tak selesa. Aku pun dah tentu rasa tak sedap hati.

Dua malam lepas aku memang letih sangat. Maklumlah beberapa malam tak tidur lena sebab jaga anak aku yang berkhatan. Badan pun sakit-sakit sebab terpaksa tidur atas toto sebab temankan anak aku tidur kat bawah. Jadinya malam selepas tu bila anak aku dah sihat sikit aku pun cadang nak naik tidur kat atas semula.

En.asben batuk-batuk agak teruk waktu tu. Aku memang faham keadaannya. Jadinya sebelum tidur tu aku tanyalah, boleh ke aku on aircond bilik. Sebab badan letih jadinya tentulah nak tidur dalam keadaan yang selesa. En.asben kata OK. So aku pun on aircond.

Pagi tu dalam pukul 3 aku terjaga sebab en.asben batuk kuat. So aku bangun nak ambilkan ubat and nak sapukan vicks. Bila buka lampu saja punyalah aku rasa kesian sangat sebab en.asben dah berselubung kesejukkan. Sebaknya aku. Cepat-cepat aku off aircond sebelum ambil ubat dan sapukan vicks. Barulah en.asben nampak lega.

Esoknya aku tanya pada en.asben, kenapa dia biarkan aku on aircond sedangkan dia tak tahan sejuk malam tu. Jawapan en.asben ialah:

Dah orang yang I sayang tu kata dia panas and nak on aircond, takkanlah I nak kata jangan.

Ala sayang, baiknya hati u. I''m proud to be yours. Syukur Alhamdulillah. Perbualan ini dah beberapa hari, tapi I masih terdengar-dengar sehingga sekarang. Thanks sayang. Sayang u sangat. Next week u nak ke singapore, tentu I rindu giler kat u nanti. I tahu u mesti buka blog I masa dalam train balik kerja ni. So I nak cakap, thanks sayang. Love u so much...

28 comments:

Mistic said...

wahhh anak dah khatan..umur anak dah brp?hurmm zura pun baru elok batuk demam skang ni turn asben plak yg kena...so hanis kasi abg betul2 sehat b4 p outstation nti kita kt cni plak yg ssh ati nti :P

Hanis Azla said...

anak yg kedua tu umurnya 9 tahun.. dah besar dah.. Itulah, harap2 batuk en.asben dah sembuh waktu outstaion nnt.. klu tak kesian dia.. kita pun risau jadnya nnt..

Amalia Auni said...

so sweet..

Hanis Azla said...

hmmm... itulah yg akak rasa..

sekamar rindu said...

salam...

lamanya suami puan batuk...

batuk memang mengganggu..lebih2 lagi nak tidur pun tak selesa..

**follow ur blog...249

Unknown said...

wah..
bahagia je rasa..
hehe..

haidi takeAfoto said...

wahh baiknye encik asben..nk wat jadi idola la cmni..hehe ni yg ase nak kawen gak ni..hehe

so akak demam skg cmne?batuk dah ok ke...mkn ubt ek..suap en asben skali ek..heheh

♥MAMASYAZA♥ said...

soooo sweeet...syioknyeeee

DrMaya said...

Alhamdulillah....bahagia dapat asben yang mithali cenggini :)

Hanis Azla said...

sekamar rindu : Itulah, dia dah baik berjangkit kat kita plk.. Thanks yer sudi jd follower di blog ini..

diana : semoga bahagia ini hingga ke hujung nyawa, InsyaAllah..

haidi : yg baik tu bolehlah jdkan panduan..he..he.. cptlah kawen, then jgn lupa jemput akak tau.. batuk ni baru nak kena harap2 cepat sembuhnya.

mamasyaza : manis..manis..

Maya : Alhamdulillah..

Kayun said...

kak...terharu sungguh...oh mata bersinar-sinar masa baca..XD

Dinas Aldi said...

alhamdulillah dapat suami penyayang begitu :)

saya pun baru rasa2 nak selsema tadi, cepat2 minum panadol soluble. eh, rasa macam iklan pulak, kehkeh

sarah-najwan said...

ermmm..bahagianya jika suami ucap gtu..hehee..

suami saya ni kdg2 jarang nk beromantis2 tu..hehe

NuSaNa NoSa 91 said...

semoga akak dan husband akak cepat sembuh ye..
btw, sweetnya husband akak.. semoga terus berbahagia~ ^_^

wahida said...

alahai...so sweet...semoga bahagia sentiasa hendaknye..amin...

hamzah ian said...

waa.. bagus kamu ni..

Hanis Azla said...

Kayun : akak pun terharu juga slps rasa mcm mementingkan diri sendiri..

Dinas Aldi : Alhamdulillah, semoga dinas pun cepat sembuh lps makan panadol soluble tu..

Sarah : Alhamdulillah bahagia rasanya, tp samalah tu.. kdg2 juga en.asben tunjuk romantiknya..

Nusana : InsyaAllah, Thanks yer.

Wahida : InsyaAllah, Begitulah harapan akan juga.. Thanks yer.

Hamzah Ian : Alhamdulillah, thanks yer.

Suara Kalbu said...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... sweetnya akak dan encik asben...

Semoga terus bahagia ke akhir hayat ye kak

rafina mimi abdullah said...

susah hati kan kalau suami kita tak sihat.. :)

sud@is said...

semuga anda diberi kekuatan dan ketabahan dan semoga suami cepat sembuh

Hanis Azla said...

SK : Aminnnnnn mudah2an.. Thanks yer ida.

Rafina : mmg susah hati.. risau sgt.

sud@is :InsyaAllah, thanks yer..

Pala Maldini said...

siapa kata hanya perempuan je yang berkorban untuk suaminya ?

ini bukti yang nyata.. hehehe

btw, kalau batuk2 masuk teruk.. aku syorkan BENA EXPECTORANT.. pergi klinik minta.. insyaAllah..

Hanis Azla said...

yup, betullah.. lelaki@suami pun berkorban juga.. thanks yer berkongsi info pasal ubat batuk tu.. klu x baik juga boleh try ubat ni nnt.

eszol raar said...

nak lagi sweet en. asben tu tlong pasangkan balik air cond tu after akak tutup

pergh!

tp bersyukur dgn ape yg ada

haha

Irwan said...

Salam Kak Haniz,

Perghhh...Entry Cik Hanis memang best-best. Ayatnya lembut dan jujur. Perspektifnya yang baik. Dan penceritaan yang bersahaja dan kelakar membuatkan saya tak puas membaca sekadar 7 entry yang dipaparkan.

read more at:

http://aderberani.blogspot.com/2010/12/komen-kepada-untuk-suamiku-sayang-yang.html

± said...

maaf kalau komen saya tak menyenangkan...kalau puan sorang yg prihatin dgn kasih syg suami pada puan, on the first place lg puan takkan on A/C tu. korbankan keselesaan sendiri utk org tercinta yg sdg sakit.tidakkah itu lebih manis?

cambagus jer aku kan? all apologies.

Hanis Azla said...

its okey, entry ni mmg nak mengakui kesilapan diri yang agak mementingkan diri sendiri pada waktu tu.. dan entry ni juga sebagai penghargaan untuk suami yg sgt bertimbang rasa secara terbuka..

thanks yer sudi memberi komen di sini.. appreciate it so much..

Hanis Azla said...

Irwan : Alhamdulillah.. Thanks yer.
satu pujian yg membuatkan akak tersenyum lebar hari ni dan memberi semangat untuk terus bercerita di sini lagi.. Salam kenal yer..

eszol : ya, kita mmg sgt perlu bersyukur dengan apa yang kita ada..
thanks yer..

Positif juga akhirnya..

Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum.. 23/2/2022 - Az sakit kepala. Sakit kepala sangat agaknya sampaikan dia turun bawah terus baringka...