Tuesday, June 14, 2011

Sedikit berita tentang semalam..

Dalam bulan Februari tahun ni, kami dikejutkan dengan berita atuk saudaraku disahkan mengidap kanser hati stage 4. Bagaikan tak percaya kami melawatnya di SJMC selepas dia membuat pemeriksaan lanjut selepas membaca info tentang penyakit tersebut di akhbar. Ini kerana waktu itu, atuk saudaraku mempunyai simptom seperti yang tertulis di akhbar itu.

March lepas, kesihatannya masih baik. Masih bertenaga untuk menguruskan kerja kahwin anak bongsunya. Sebulan lepas waktu makcik aku menelefon untuk menjemput kenduri kahwin anaknya, atuk saudaraku dan keluarganya tiada di rumah kerana bercuti ke Port Dickson. Maknanya kesihatan atuk saudaraku masih elok lagi.

Ahad lepas kami ke rumahnya kerana mendapat berita kesihatannya semakin teruk. Kaum keluarga dan saudara mara sudah ramai yang turut menjengguk. Memang berbeza sekali keadaannya dengan kali terakhir kami jumpa. Petang semalam, atuk saudaraku pergi di jemput Ilahi di katil rumahnya. Al Fatihah untuk arwah.

*Minta maaf yer. Masih tak sempat nak balas kunjungan kawan-kawan. Dua tiga hari ni sibuk sangat rasanya. Kebetulan pula ada tugasan yang menuntut perhatian yang teliti dan mengambil masa. Terima kasih pada yang sudi bertandang. Insya Allah, nanti bila free saya balas balik yer.

37 comments:

Lulu Caldina said...

takziah kak... semoga arwah tenang disana..

Liza @ Adzriel AB said...

Alfatihah.. itulah.. hati kak liza terasa seperti hanis bzzzz sangat.

Zasillah Ariffin said...

Takziah hanis...Al-Fatihah untuk arwah.

Izwa Kamaruddin said...

takziah hanis....al-fatihah..

Irfa said...

alfatihah

zella y said...

takziah...
al-fatehah...

bonda dadif aka akish said...

emmm...

=(

takziah..

Unknown said...

Takziah ya Hanis.

Al-Fatihah untuk arwah..

Unknown said...

takziah kak..ni berita kedua kematian seseorang yg saya baca hari ni..alfatihah..semoga allah mencucuri rahmat ke atas roh nya

misscha said...

salam takziah....

Izan Ishak said...

alfatihah utk arwah...moga rohnya aman di sana~

sarah-najwan said...

al fatihah utk arwah..
semoga ditempatkn dlm kalangan org yg soleh..

xpe la hanis..slow2 jlnnya nati..

Unknown said...

takziah untuk akak dn keluarga..
semoga tenang dia di sana..

Latifah said...

salam takziah buat akak.
al-Fatihah untuk arwah.
dari Allah kita datang, kepada-Nya kita pasti pulang.

Dinas Aldi said...

takziah Hanis, Al-Fatihah untuk arwahnya..uruskan hal yg lebih penting dulu, kawan2 semua faham. take care ya.

Azlan Strider said...

takziah utk akak dan family..moga rohnya dicucuri rahmat..amin!!!

condolences,
-Strider-

Unknown said...

al fatihah utk arwah...

LiFe KaMi said...

Al fatihah buat arwah..
semoga rohnya ditempatkan diantara golongan yang beriman..

eB said...

alfatihah juger, xder simpton2 ker?

Eye_nee said...

Al-Fatihah...semuga rohnya dicucuri rahmat....mmg benar kata org cancer ni adalah silent killer...tidak menunjukan sbrg tanda kesakitan dan selalunya bila dikesan sudah ke stage 3 - 4....

So Shy Lady (SSL) said...

salam takziah..

mmng pnyakit hati adalah pmbunuh dlm snyap.
amalkn mkn milk tistle. akak pun baru mcuba

Kakzakie Purvit said...

Penyakit dtg bagaikan angin tanpa disedari dah stage 4.

Takziah dari kakak.

Bunga said...

semoga tabah..

PCL said...

takziah...semoga kelurga tabah..al-fatihah buat arwah.

ummiross said...

Takziah Hanis,
Semoga rohnya ditempatkan di sisi orang2 yang beriman...

Zana Adieyza said...

al-Fatihah..

Unknown said...

Kak Hanis, takziah ye .. pada aida, arwah tu kuat sbb masih bertahan hingga ke stage 4 .. arwah ibu mertua aida stage 3 je kak .. teringat lg waktu² terakhir aida dgn arwah ibu mertua .. dan tulah detik terakhir aida bersihkan badan dia ..
Alfatihah ...

Hanis MY said...

al-fatihah... takziah... yang hidup pasti akan kembali pada Dia...

Anonymous said...

salam takziah

tiba2 rasa rindu plak pada atuk MDT yg juga x sihat

Maya Mayana said...

salam takziah dan Alfatihah untuknya...semoga rohnya ditempatkan dalam golongan yang beriman dan harap-harap semua tabah...bru sempat dtg sini...

Rina Rahamat said...

takziah utk akak sekeluarga..moga rohnya dicucuri rahmat..

Zura said...

alfatihah...
takziah dari saya sekeluarga

wahida said...

takziah kak...

semoga rohnya tenang di sana...amin..

alfatihah...

Dilla Ady said...

salam takziah ye kak..

alfatihah...

tim_fs said...

takziah..Al fatihah..

ieja amieja said...

salam takziah..semoga rohnyer dicucuri rahmat n ditempatkan bersama glgan org2 yg beriman...

setiap yg hidup pasti akan mati..ieja pun dlm seminggu ada 3 berita pemergian mengadap ILLAHI..al-fatihah

husnalalink said...

salam takziah kak~

Alhamdulillah.. 45 tahun..

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum.. Alhamdulillah.. 27 Mac tiba lagi. Tarikh ulang tahun kelahiranku. Syukur masih  diizinkan ALLAH...